یک استاد بسیجی دانشگاه در گفتگو با خبرگزاری بسیج:

سیستم دانشگاهی کشور با مبانی اسلامی اغنا نشده است/نخبگان وارد میدان جهاد تبیین شوند

حاجی لویی گفت: متاسفانه سیستم دانشگاهی کشوربا مبانی اسلامی و ملی اغنا نشده است، مبانی فکری ما در سطوح مختلف غربی مانده است و در مباحث مختلف با قشر دانشجو و دانش آموز در این رابطه مشکل داریم.
کد خبر: ۹۴۶۳۴۵۲
|
۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱

جهاد تبیین، بستر اغناسازی جامعه نسبت به واقعیت‌های انقلاب و پیشرفت‌های کشور/ سیستم دانشگاهی کشوربا مبانی اسلامی و ملی اغنا نشده است

فاطمه حاجی لویی استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی البرز در گفتگو با خبرگزاری بسیج در خصوص اهمیت جهاد تبیین، گفت: مبنانی تفکری و فلسفی هر جامعه مهم است و هر تفکر و مکتبی دارای مبانی خاص خود بوده و جامعه‌ای که دارای مبانی معقول‌تری در راستای تمدن سازی باشد،قطعاً موفق‌تر است.

این استاد دانشگاه جهاد تبیین، را بستر اغناسازی جامعه نسبت به واقعیت‌های انقلاب و پیشرفت‌های کشور زیر سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و تصریح کرد: اقشار مختلف جامعه به ویژه دانشگاهیان، نقشی مهم و اساسی در این راستا دارند.

حاجی لویی بر خلاء هویتی به عنوان محصول بی توجهی به تحقق جهاد تبیین در جامعه تأکید کرد و با بیان اینکه ما در سیستم آموزشی در تبیین مبانی انقلاب و نظام غفلت کردیم، افزود: جوانانی که در اغتشاشات اخیر بودند، از هویت ایرانی و اسلامی خود اطلاعی نداشتند و کاملاً بازیچه فضای رسانه‌ای غرب شدند، متأسفانه مبنای فکری جوانان ما مطابق مبانی انقلاب، نظام و هویت ملی آماده سازی نشده است.

این استاد دانشگاه مَزیت‌های زندگی اسلامی نسبت به زندگی غربی را حلقه گمشده در ذهن جوانان و نسل امروز دانست و تصریح کرد: متأسفانه از سوی دیگر در سیستم دانشگاهی به ویژه شاخه علوم انسانی که مبانی کشور را شکل می‌دهد، اسلامی‌سازی علوم انسانی در دانشگاه‌ها انجام نشده است و موفق نشدیم این مبانی را به دانشجویان که مدیران آینده کشور هستند منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه برخورداری از اقتصاد اسلامی، نیاز به شناخت مبانی اسلامی و ملی دارد، افزود: متأسفانه سیستم دانشگاهی کشوربا مبانی اسلامی و ملی اغنا نشده است، در این شرایط نمی‌توانیم بانک اسلامی داشته باشیم، مبانی فکری ما در سطوح مختلف غربی مانده است و در مباحث مختلف با قشر دانشجو و دانش آموز در این رابطه مشکل داریم.

حاجی لویی با اشاره به اینکه قشر علمی و فرهیخته کشور، باید مبانی تفکر اسلامی را بداند و در راستای تبیین این مبانی و مفاهیم گام بردارد، بر تحول در حوزه علوم انسانی به عنوان مقدمه پیاده‌سازی حکومت اسلامی و دفاع از آن تأکید کرد و گفت: مبانی انقلاب را با جهاد تبیین می‌توان به جامعه منتقل کرد.

این استاد دانشگاه تأکید مقام معظم رهبری بر نگارش و چاپ کتب فلسفی اجتماعی برای کودکان را یکی از مبانی در عمق جهاد تبیین برشمرد و تصریح کرد: متأسفانه این تأکید رهبر معظم انقلاب محقق نشده است.

حاجی لویی به "داستان‌های فلسفی با محور بیان مبانی اسلامی" به عنوان یکی از سنگرهای جبهه جهاد تبیین اشاره کرد و افزود: باید در این زمینه ریشه‌ای کار کرد، زیرا اذهان کودکان و دانشجویان ما با فیلم‌ها و انیمیشن‌های هالیوودی پر شده است.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: فرهیختگان و نخبگان جامعه، باید جهادی وارد میدان جهاد تبیین شوند و در سطوح مختلف مبانی اسلامی را تزریق کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار