برگزاری اولین جشنواره تفریحی، ورزشی بازی های بومی- محلی در شهرستان گچساران + ( تصاویر)

اولین جشنواره تفریحی، ورزشی پاییزی بازی های بومی- محلی در شهرستان گچساران برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۶۳۱۹۱
|
۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد، در این رقابت‌ها که به همت بسیج جامعه زنان شهرستان گچساران و با همکاری بسیج بانوان شرکت نفت و دفتر امور بانوان فرمانداری گچساران برگزار شد، شرکت کنندگانی از پایگاه های مقاومت بسیج حوزه های شهری، روستایی، ادارات مختلف و شرکت نفت در رشته‌های طناب کشی، کل کله برد و خروس جنگی در محل سالن ورزشی پد خندق با هم به رقابت پرداختند.

نازنین السادات حسینی منشادی مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان گچساران در گفت و گو با خبرنگار بسیج کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: حفظ و گسترش بازی های بومی محلی به عنوان میراث ناملموس كشور یك وظیفه فرابخشی مورد نظر اكثر دستگاه هایی است كه رویكرد فرهنگی دارند.

وی افزود: در همین راستا و برای عینیت بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری، بسیج جامعه زنان شهرستان گچساران اهتمام به برگزاری اولین جشنواره تفریحی، ورزشی بومی محلی و سنتی کرد.

مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان گچساران خاطر نشان كرد: برگزاری بازی‌های بومی و محلی به سبب تحرک زیاد، شاد و با طراوت بودن باعث ترویج و توسعه نشاط اجتماعی و ارتقا سلامتی جوانان و حفظ و انتقال فرهنگ و آیین و بازی‌های سنتی گذشته به نسل جدید خواهد شد.

در ادامه فاطمه یوسفی دبیر اولین جشنواره تفریحی، ورزشی پاییزی بازی های بومی- محلی گچساران بیان کرد: در پی تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه ویژه به بازی‌های بومی و محلی در کشور و همچنین هفته تربیت بدنی و برای ارتقای سلامت جسمانی و معنوی بانوان شهرستان این جشنواره برگزار شد.

یوسفی با اشاره به این که بازی های بومی-محلی علاوه بر این که آداب و رسوم اقوام مختلف کشور را به نمایش می گذارد، حس نوع دوستی و صمیمیت را تقویت می‌کند، گفت: متاسفانه امروزه بازی‌های رایانه‌ای جایگزین بازی‌های بومی-محلی شده که نه تنها پیامد مثبت بازی‌های بومی را ندارد بلکه بی‌تحرکی و تنبلی را رواج و شادی‌های کاذب القا می‌کند و اثرات نامطلوبی بر روح و روان دارد.

گفتنی است این جشنواره تفریحی، ورزشی در تاریخ 28 مهرماه با حضور 23 تیم برگزار شد، و این مسابقات با استقبال خوبی از سوی بانوان شرکت کننده از مناطق مختلف شهری و روستایی مواجه شد.

برگزاری اولین جشنواره تفریحی، ورزشی پاییزی بازی های بومی- محلی در شهرستان گچسارانبرگزاری اولین جشنواره تفریحی، ورزشی پاییزی بازی های بومی- محلی در شهرستان گچسارانبرگزاری اولین جشنواره تفریحی، ورزشی پاییزی بازی های بومی- محلی در شهرستان گچسارانبرگزاری اولین جشنواره تفریحی، ورزشی پاییزی بازی های بومی- محلی در شهرستان گچسارانبرگزاری اولین جشنواره تفریحی، ورزشی پاییزی بازی های بومی- محلی در شهرستان گچسارانبرگزاری اولین جشنواره تفریحی، ورزشی پاییزی بازی های بومی- محلی در شهرستان گچسارانبرگزاری اولین جشنواره تفریحی، ورزشی پاییزی بازی های بومی- محلی در شهرستان گچسارانبرگزاری اولین جشنواره تفریحی، ورزشی پاییزی بازی های بومی- محلی در شهرستان گچسارانبرگزاری اولین جشنواره تفریحی، ورزشی پاییزی بازی های بومی- محلی در شهرستان گچساران

 

ارسال نظرات