خبرهای داغ:

۳۸ کیلومتر از راه‌های روستایی شاهرود طی نیمه نخست امسال ساخته شد

شاهرود_مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان گفت: ۴۷ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی شاهرود طی ۶ ماهه نخست امسال بهسازی و روکش آسفالت شد.
کد خبر: ۹۴۶۳۰۳۲
|
۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۷

۳۸ کیلومتر از راه‌های روستایی شاهرود طی نیمه نخست امسال ساخته شدبه گزارش خبرنگار بسیج، امیر عمیدی اظهار کرد: تعریض ۲۰ مورد پل، سازه و آبرو (ابنیه فنی) در محور شاهرود به گرگان طی نیمه نخست امسال انجام شد.
او با بیان اینکه در راستای اصلاح نقاط حادثه خیز یک نقطه در سه راهی مجن رفع شد، ابراز کرد: پنج باب راهدارخانه در مناطق طرود، اولنگ، زمان آباد، چشمه‌نی و رضوان طی این بازه زمانی بهسازی و تکمیل شد.
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان از تکمیل ۲ مورد پل راه آهن و کالشور خبر داد و اظهار کرد: تعمیر و تقویت پل ابریشم میامی در حال اجراست.
عمیدی با بیان اینکه ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی تحت پوشش این اداره کل در قالب ۱۵ قرارداد و پنج طرح با اعتباری بالغ بر ۴۱۰ میلیارد تومان در حال اجراست، افزود: ۷۰ کیلومتر این طرح‌ها تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسید و باقی آن با پیشرفت فیزیکی تجمیع بالغ بر ۴۰ درصدی در ۶ ماهه نخست امسال در دست اجراست.
مدیر کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان افزود: این راه‌ها در صورت تأمین اعتبار و قیر تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد.
او با اشاره به اینکه ساخت تقاطع غیرهمسطح مجن با ۱۴۷ میلیارد تومان اعتبار از ابتدای سالجاری آغاز شد، تصریح کرد: با توجه به نبود ابلاغ تخصیص، این طرح با کندی در حال انجام است.
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان ابراز امیدواری کرد: با توجه ویژه مسوولان استان سمنان و اختصاص اعتبار و پیگیری لازم در خصوص جذب تسهیلات ماده ۵۶ شاهد تسریع، رونق و تکمیل طرح محور شاهرود - آزادشهر باشیم.
او با بیان اینکه ۳۸.۶ کیلومتر از راه‌های روستایی طی ۲۱ قرارداد با پیمانکاران در نیمه نخست امسال ساخته شد، ابراز کرد: ۲۴.۶ کیلومتر راه‌های روستایی در این بازه زمانی آسفالت شد.
عمیدی با بیان اینکه ۱۲ روستا و ۱۱ هزار خانوار با آسفالت راه‌های روستایی از این خدمت بهره‌مند شدند، اظهار کرد: ۲۲ طرح محرومیت زدایی با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد و ۵۳۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به بهره‌برداری رسید.
او به اقدام‌های اداره ایمنی، ترافیک و حریم راه‌ها در ۶ ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: خط کشی محور‌های حوزه استحفاظی به طول ۳۴۰ کیلومتر (۲۲۲ کیلومتر شاهرود و ۱۱۸ کیلومتر میامی)، رفع دایمی سه نقطه از پنج نقطه پرتصادف مصوب شرق استان (عباس آباد ۲ نقطه – شهرک صنعتی میامی یک نقطه) انجام شد.
عمیدی به نصب ۸۳۷ عدد تابلو علائم اطلاعاتی، اخطاری و انتظامی اشاره کرد و افزود: تعمیر، ترمیم و نصب محافظ جاده (گاردریل) به طول ۴.۲ کیلومتر و نصب جداکننده مسیر (نیوجرسی) مفصلی به طول ۲ هزار و ۷۰۰ متر در سطح حوزه استحفاظی انجام شد.
۲۹۹ کیلومتر بزرگراه، ۳۰۰ کیلومتر مسیر فرعی و یکهزار و ۱۸۳ کیلومتر راه روستایی زیر نظر اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان قرار داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار