خبرهای داغ:
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین؛  

تولید ۲ هزار و ۸۰۰ تن انواع ماهیان پرورشی در مزارع پرورش ماهی استان قزوین/ افزایش ۳۰ درصدی تولید

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۲ هزار و ۸۸۰ تن انواع ماهیان پرورشی در سطح مزارع پرورش ماهی و استخرهای دومنظوره ذخیره آب کشاورزی استان طی شش ماهه اول سال جاری تولید شده است.
کد خبر: ۹۴۶۲۸۶۰
|
۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶

قزوین_محمود قبادی در جمع خبرنگاران بیان کرد: این میزان ماهی شامل ۲ هزار و ۴۹۸ تن ماهیان سردآبی، ۳۶۰ تن گرمابی و۲۲ تن خاویاری است که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: وجود منابع آبی مختلف اعم از آب شیرین، لب شور و حتی آب شور و شرایط آب و هوایی و وجود مناطق چندگانه گرم، سرد و معتدل در استان، زمینه را برای توسعه صنعت آبزی‌پروری بیش از گذشته مهیا کرده که بایستی از این پتانسیل بخوبی بهره برد.

وی با تاکید بر اینکه در راستای سیاست‌های وزارت متبوع این مدیریت بدنبال توسعه آبزی پروری بر اساس برنامه تحولی ابلاغی از سازمان شیلات ایران می باشد گفت: در سال جاری به برنامه تولید بازار محور توجه ویژه ای شده که تلاش می شود در راستای توسعه بازار زمینه همکاری‌ تولیدکنندگان با برخی صادرکنندگان و شرکت‌های فعال افزایش یابد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بر موضوع ارتقای فرهنگ مصرف آبزیان شهروندان تاکید کرد و افزود: سرانه مصرف آبزیان در استان حدود ۶.۶ کیلوگرم است که بر اساس استانداردهای جهانی و با توجه به نقش آبزیان در تامین سلامت افراد جامعه، این میزان پایین بوده و نیاز به ارتقا دارد که در دستور کار این مدیریت قرار دارد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار