امام جمعه کرج:

در مقابل فتنه باید ایستادگی کرد/ سرگرم جریانات رسانه ای نشویم

امام جمعه کرج در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت:افراد اگر قدرت و توانایی لازم برای مقابله با فتنه را دارند باید ایستادگی کنند، حتی با عملیاتی فتنه را تضعیف کنند و جلوی تخریب را بگیرند.
کد خبر: ۹۴۶۲۲۷۷
|
۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج در خطبه های نماز جمعه این هفته کرج با بیان اینکه در فتنه‌های اجتماعی تمام تلاش فتنه گران این است که جامعه را از مسیر اصلی خود منحرف کنند و برای این کار سال‌ها هزینه و برنامه ریزی دارند، گفت: اگر در این مسیر به ریسمان الهی چنگ بزنیم و به آیات قرآن متکی باشیم به سرمقصد درست الهی خواهیم رسید.

وی ادامه داد: گروهی خود را در مقابل فتنه کنار می کشند تا هم دین خود را حفظ کنند هم به دیگران سواری ندهند، اما آیا این افراد نسبت به دیگران وظیفه ای ندارند؟ اولا باید به کسانی که در دام فتنه افتادند کمک کنند و آن‌ها را نجات دهند، ثانیا طبق وظیفه اجتماعی ای که دارند نباید اجازه دهند دیگران در این آتش فتنه گرفتار شوند.

وی خاطر نشان کرد:  افراد اگر قدرت و توانایی لازم برای مقابله با فتنه را دارند باید ایستادگی کنند، حتی با عملیاتی فتنه را تضعیف کنند و جلوی تخریب را بگیرند.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه دشمن با فتنه گری سعی می‌کند مردم دست از ایمان و دین خود بردارند، بیان کرد: در قرآن کریم آمده است مشکل اصلی این‌ها دین است اگر از دین خود کوتاه آمدی دیگر با تو تنشی نخواهند داشت، باید دشمن را به خوبی بشناسیم تا بتوانیم پیروز میدان باشیم.

ضمن تبریک ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: طبق آیات و احادیث حضرت محمد(ص) و ائمه اطهار(علیهم السلام)  الگوی زندگی مسلمانان جهان هستند،از اخلاق رسول خدا باید الگو برداری کرد. برای شبیه شدن به پیامبر باید خود را نزدیک به صفت‌های پیامبر کنیم و از صفت‌های بد دوری کنیم.

وی افزود: جوانان و نوجوانان‌ ما شخصیت‌های قرآنی، ملی و هنری که  در ساخت جامعه نقش داشتند را نمی‌شناسند، نقش الگو برای تربیت بسیار تاثیرگذار است. پدران و مادران باید در تربیت فرزند خود همواره تلاش کنند که الگوی مناسبی را به آنها معرفی کنند

.امام جمعه کرج گفت: دشمنان تحمل قدرت جهانی شدن ایران را ندارند و می خواهند با ایجاد مانع جلوی اهداف ما را بگیرند و تمام منطقه را تکه تکه و تجزیه کنند، نتوانستند و نمی‌توانند این کار را انجام دهند. با بیانیه و مصوبه، دشمنان ما را تحریم و محکوم می‌کنند، هنوز نفهمیدند این ترفندها اثری بر مردم ایران ندارد.

به گفته وی، با بمباران شدید رسانه‌ای بعضی فکر می‌کنند نظام تغییر کرده یا تغییر خواهد کرد در حالی که در بیرون چنین ماجرایی وجود ندارد. جنگ نرم  اینچنین در باورها و اعتقادات کار می‌کند و با  تقسیم بندی قومیتی، مذهبی و جنسی وحدت ملی  را به‌هم می زند.

آیت الله حسینی همدانی در پایان گفت: جنگ نرم مانند موریانه عمل می‌کند، ظاهر درست است اما در داخل همه چیز را می‌خورد. در این جنگ با ایجاد بی‌اعتمادی، تحریک احساسات و مدیریت احساسات دروغ را باور پذیرتر می‌کنند. عزیزان ما باید دقت کنند، باید محتوا را به روز به زبان تمام اقشار جامعه به خصوص جوانان تبدیل کرد، نباید سرگرم جریانات رسانه ای شد. ما باید از پدافند خارج و حالت فعال داشته باشیم و باید حمله کرد با برنامه ریزی و طراحی جلوی فتنه‌ها گرفته شود.

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار