مانور آمادگی در برابر زلزله در خانه های هلال زنجان برگزار شد

زنجان- مدیر عامل جمعیت هلال احمر هلال احمر استان زنجان گفت: مانور آمادگی در برابر زلزله همزمان با سراسر کشور به مناسبت روز جهانی کاهش اثرات و بلایای طبیعی در خانه هلال راشا کاسپین ایرانیان زنجان و 16 خانه هلال دیگر برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۶۲۲۱۹
|
۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛دکتر سید قاسم موسوی در حاشیه برگزاری مانور زلزله خانه هلال راشا کاسپین افرود: ایران یکی از حادثه خیزترین کشورهای جهان به شمار می رود که سالانه حوادث و سوانح در مناطق مختلف کشور روی می دهد که خسارت های جانی و مالی فراوانی را بوجود می آورد.

 

مانور آمادگی در برابر زلزله در خانه های هلال زنجان برگزار شد

وی یادآوری کرد: این مهم موجب ایجاد نگرانی و تشویش در سطح جامعه شده و امنیت روانی را دچار تزلزل می کند به همین منظور همزمان با سالروز کاهش اثرات و بلایای طبیعی، با برگزاری مانور آمادگی در برابر زلزله تلاش می کنیم تا گامی در جهت افزایش آمادگی و پیشگیری از خسارت های جانی و مالی برداریم.

 

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: برگزاری مانور آمادگی در برابر زلزله در 17 خانه هلال این استان به منظور افزایش تاب آوری و ارتقای دانش و مهارت اعضای خانه های هلال جهت پیشگیری و کاهش خسارت های ناشی از زلزله است. 

 

 

موسوی اظهارداشت: از این 17 خانه هلالی که همزمان با سراسر کشور مانور در آن برگزار شد، 10 مورد روستایی و هفت مورد نیز در شهری بود.

 

 

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان زنجان تلاش گسترده ای در آموزش همگانی که رسالت اصلی هلال احمر است، انجام می دهد.

 

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با استفاده از ظرفیت خانه های هلال، دانش آموزان مدارس و مراکز آموزشی، کارکنان دستگاه ها و نهادهای اجرایی این استان آموزش های مورد نیاز در همه سطوح پایه و تخصصی را ارائه می دهیم.

 

 

موسوی یادآوری کرد: علاقمندان به دریافت این آموزش ها می توانند با مراجعه به خانه های هلال و شعب هلال احمر در سطح شهرستان ها از این آموزش ها به صورت رایگان بهره مند شوند.

 

 

گفتنی است، امروز همزمان با سراسر کشور به مناسبت روز جهانی کاهش اثرات و بلایای طبیعی با هدف آشنایی مردم با آمادگی، تمرین پناه گیری و خروج اضطراری در خانه های هلال استان و کارخانه راشا کاسپین ایرانیان با حضور مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان، مدیر عامل کارخانه راشا کاسپین ایرانیان، مسئولان مدیریت بحران فرمانداری زنجان و با حضور فعال کارکنان این کارخانه، اعضای جوانان، امدادگران و داوطلبان هلال احمر برگزار و چادرهای اسکان اضطراری نیز برپا شد.

 

 

ارسال نظرات