فرمانده انتظامی استان مرکزی:

كشف ۱۲۹۳ فقره سرقت، یک تن انواع مواد مخدر و ۳۶میلیاردريال انواع کالای قاچاق در استان مرکزی

سردار رفیعی کیا از کشف یک هزا ر و ۲۹۳ فقره سرقت، یک تن و ۲۹۷ کیلو گرم انواع مواد مخدر و بيش از۳۶ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق، طی یک ماه گذشته در استان مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۹۴۶۰۵۸۷
|
۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی، سردار هادی رفیعی کیا  فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: در یک ماه گذشته، یک تن و ۲۹۷ کیلو و ۲۵۴ گرم انواع مواد مخدر كشف و ۸۴۶ نفر در ارتباط با جرایم مختلف مواد مخدر دستگير و ۵۸۳ فقره پرونده قضائی در این زمینه برای رسیدگی قانونی به جرایم متهمان تشکیل و به دستگاه قضائی ارسال شده است.

وی با بیان طرح ریزی پلیس در پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا یادآور شد: در عملیات های ماه گذشته پليس استان مرکزی ۳۶ میلیارد ریال و ۲۴۸ میلیون و ۱۱۰ هزا ریال انواع کالای قاچاق کشف، ۱۰۰ فقره پرونده تشکیل و ۹۷ قاچاقچی کالا نيز دستگیر شده اند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با تأکید بر مبارزه با سارقان به عنوان يكي از مطالبه هاي مردمي از فراجا در حوزه امنيت اجتماعي افزود: پليس در برنامه هاي اجرايي و عملياتي خود در سالهاي اخير در زمينه پيشگيري از جرايم و مقابله با مجرمان به ويژه سارقان برنامه ريزي جامعي داشته و در سايه تلاش هاي جمعي كاركنان انتظامي استان در طول این مدت، شاخص ۵ درصدي ميزان كشف به وقوع در سرقت ها به دست آمده است.

سردار "رفیعی کیا" به کاهش ۷ درصدی سرقت ها در یک ماه گذشته در سطح استان مرکزی اشاره و اظهار داشت: کشف یک هزار و ۳۹۲ فقره از سرقت ها و دستگیری ۷۵۵ نفر از سارقان بازخوردي دیگر از طرح هاي اثربخش پليس استان در مبارزه با سرقت در این مدت بوده است.

اين مقام ارشد انتظامي در استان مرکزی با اشاره به تشکیل ۲۶۲ پرونده در ارتباط با جرایم مختلف سایبری در یک ماه گذشته ادامه داد : کشف۲۶۲ فقره از جرایم و نیز دستگیری۳۳ نفر از مجرمان از دیگر فعالیت های پلیس مرکزی در زمینه مبارزه هدفمند با جرایم نوین فضای مجازی دراین مدت بوده است.

سردار"رفیعی کیا" تصریح کرد: در یک ماه گذشته ۹۷۸ فقره نزاع فردی و ۱۲ فقره نزاع جمعی در سطح استان مرکزی به وقوع پیوسته است که دستگیری ۳۱۹ نفر در زمینه نزاع های فردی و نیز دستگیری ۴۱ نفر در زمینه نزاع های جمعی از اقدامات این پلیس در مقابله با مخلان نظم و امنیت عمومی به منظور افزایش احساس امنیت برای مردم در طول این مدت بوده است.

رئیس پلیس استان مرکزی با اشاره به کاهش ۳ درصدی تصادفات فوتی در یک ماه گذشته در سطح استان عنوان داشت: دراین مدت، ۷۴ نفر در سوانح مختلف رانندگي استان مرکزی جان خود را از دست داده اند که از این تعداد، ۶۳ نفر از متوفیان مربوط به تصادفات برون شهری و ۱۱ نفر از متوفیان مربوط به تصادفات درون شهری بوده است که به منظور کاهش روز افزون سوانح مختلف رانندگی در سطح استان، ارتقاء‌ ايمني ترافيكي شهروندان در بستر برنامه های مختلف آموزشی و فرهنگی از سوی کارشناسان پلیس راه و راهور پلیس مرکزی تا رسیدن به شرایط مطلوب، در دستور کار قرار گرفته است.

سردار" رفیعی کیا" در پایان توجه به دغدغه هاي مردمي درحوزه ماموريت هاي فراجا را نيز مورد تاكيد قرار داد و اضافه کرد: در تحقق يك پليس پویا، منعطف در شناخت و پاسخگو به مسائل و نیازمندی هاي اجتماعي، پلیس در رويكرد جامعه محور خود توجهي ويژه با انجام برآوردهاي اجتماعي و بازخوردگيري از شهروندان دارد و راهبردهاي مأموريتي خود را بر اين اساس برنامه ريزي مي كند تا با تعامل و همفکری دوسویه با شهروندان، بتواند از تمامی ظرفیتهای آنان، برای ارتقاء روز افزون امنیت اجتماعی در جامعه استفاده کند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار