بازدید ستادی دکتر قناد زاده از مرکز بسیج شرکت راه آهن جمهوری اسلامی

دکتر قنادزاده با حضور در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی از نزدیک با فعالیت های مرکز بسیج راه آهن آشنا شد.
کد خبر: ۹۴۵۸۶۳۲
|
۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مهندسین عمران و معماری،اولین نظارت ستادی سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور در تاریخ یکشنبه 13 شهریور 1401 از مرکز بسیج راه آهن جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت.

این بازدید به میزبانی آقای خسروی مسئول مرکز بسیج راه آهن و اعضای شورای این مرکز انجام گرفت.

جلسه با تلاوت کلام الله مجید ومعرفی اعضای شورای مرکزتوسط مسئول مرکز آغاز شد. خسروی در مورد ساختار و شاکله موجود سازمان بسیج راه آهن و همچنین شزایطی که در بدو شروع کار با آن مواجه بودند به اعضای ستاد گزارش داد.مرکز بسیج ادارات دارای  2 حوزه و 76 پایگاه زیر مجموعه در تهران و دیگر استان‌ها است.

ایشان در ادامه گزارشی از فعالیت‌های انجام گرفته توسط این مرکز ارائه داد. از دهه 80 راه آن جمهوری اسلامی به سمت خصوصی سازی رفت و بخش زیادی از نیروها به بخش خصوصی واگذار شد. برخی شرکت‌ها مانند تراورس از رجا جدا شدند

در ادامه به نقش راه آهن در پشتیباتی از دفاع مقدس و اقدامات موثر کارکنانش اشاره کردند. به نقش  پررنگ راه آهن در جابه جایی مسافرو بار و سوخت اشاره کردند با اشاره به فعالیت‌های مناسبتی این مرکز مخصوص در مراسم ارتحال حضرت امام (ره) در مرقد مطهر که عوامل راه آهن نقش پررنگی درپشتیبانی این مراسم دارند، بیان نمود. برنامه‌های فرهنگی برای خانواده در نظر گرفته شده برای کارکنان و خانواده‌های انان به تولید و پخش نماهنگ در ایستگاه‌های مختلف راه آهن کشوری در مناسبت‌های مختلف مذهبی و ملی  از دیگر فعالیت‌های این مرکز است.

در حوزه تخصصی مرکز بسیج راه آهن دارای یک هیئت اندیشه ورز و 5 کارگروه تخصصی ناوگان ریلی، فنی و زیربنایی، خدمات مسافری، ایمنی و سیر حرکت و منابع انسانی است که بطور مستمر این جلسات هر ماه برگزار می‌شود و راه‌کارهای ارائه شده توسط این کارگروه‌ها به مدیران عالی راه آهن و کشوری ارائه دادند..در ادامه برخی از اعضای محترم شورای مرکز سخنان خود را ایراد نمودند.و هر یک اشاراتی به مشکلات و مسائل فنی و تخصصی حوزه حمل و نقل ریلی کشور داشتند.

درپایان جلسه دکتر قنادزاده رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران ومعماری کشور ضمن عرض خداقوت و تشکر اززحمات و تلاش‌های برادر خسروی و اعضای محترم شورای مرکز بسیج راه آهن، در خصوص برنامه‌های طرح اعتلای قشر توضیحاتی فرمودند. اشاره به طرح عمران روستا و حضور گروه‌های جهادی مهندسین در مناطق محروم وشناسایی مشکلات زیربنایی روستاها از تاکیدات ایشان بود. ایشان بیان نمودند: در همین راستا طرح تکمیلی  عمران روستا با موضوع الگو نمودن 32 روستا به تعداد سپاه‌های استانی در حال تدوین می باشد که قرار است به پیشنهادهیئت رئیسه سازمان بسیج به یک روستا به ازای هر شهرستان بازنویسی شود.ایشان اشاره نمودند:اصل کار مرکز خدمات تخصصی است و باید مسیر حرکت آینده مرکز در این راستا باشد. بسیج یک تشکیلات مردمی است و باید با تمام قوا پای کار نظام باشد.

در بخش دیگر ازصحبت‌های دکتر قنادزاده، اهمیت ساختار و حوزه وظایف بخش‌های مختلف مرکز راه آهن بود که ایشان تاکید داشتندحتما تناسب سازی و ارتباط موضوعی بین مرکز و ستاد سازمان انجام گیرد. تشکیل انجمن مهندسین خبر از دیگرمطالبات رئیس سازمان از مرکز بود. این انجمن در برخی از استان‌ها به ثبت رسیده و بقیه استان‌ها هم به ثبت خواهند رساند.پیشنهاد میشود در این مرکزهم در صورت وجود ظرفیت لازم این انجمن تشکیل شود.

ایشان فرمودند: موضوعی گه خیلی مورد تاکید مسئولین کشور هست در حوزه عمران ساخت 4 میلیون مسکن کار سخت و بزرگی است که باید در این خصوص همه به دولت کمک کنند. ما 45هزار بسیجی در کشور داریم.که میتوان این ظرفیت را پای کار آورد.درادامه اشاره نمودند ارتباط شاهراه اصلی توسعه کشور است و شبکه ریلی و ناوگان ریلی یک مسئله خیلی مهم برای کشور است و ما باید کمک کنیم تا مشکلات و سوءمدیریت‌ها در حوزه حمل و نقل ریلی مرتفع شود.

در خصوص موضوعات فرهنگی نیز مناسبت‌های هفته دفاع مقدس، هفته بسیج رزمایش تخصصی اسفندماه قشر و همچنین معرفی شهدای مهندس برای کنگره 1403 شهید مهندسین از دیگر اشارات ایشان بود.

در پایان جلسه ، نشستی هم با اعضای شورای علمی مرکز داشتند. که در این جلسه جناب دکتر نوری رئیس شورا و دیگر اعضا در مورد مشکلات تخصصی راه آهن کشور صحبت نمودند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار