خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه نهاوند:

دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین صحنه های انقلاب اسلامی است

همدان-فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین صحنه های انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۹۴۵۷۹۷۶
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ علی مختاری در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته دفاع مقدس بیان داشت: دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین صحنه‌های انقلاب اسلامی بوده است.

وی گفت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و دلاوری‌های ملت ایران در مقابل رژیم بعث، زورگویان، استکبار و دو ابرقدرت شرق و غرب است.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند افزود: یک سرمایه بسیار عظیم برای ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی است که می‌توان با استفاده از آن در برابر توطئه دشمنان و دسیسه آنها استقامت کرد بنابراین نقش اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ شهادت و ایثار و اهداف نظام در مقابل توطئه دشمن مهم و تاثیرگذار است.

وی تصریح کرد: ناگفته‌های بسیاری از دفاع مقدس مانده که لازم است نسل جوان و نسل جدید با آن آشنا و نسبت به آن آگاه شوند.

مختاری با اشاره به اینکه دفاع مقدس گنجینه است، بیان داشت: دست خالی ملت ایران در هشت سال مقابل غرب و شرق از نکته‌های مهم و به فرمایش رهبری گنجینه طلایی دفاع مقدس ایران است و باید تجربیات آن باید کشف شود و در اختیار نسل‌های بعد قرار گرفته شود.

وی افزود: صبر، ایستادگی و مقاومت و ایثار ملت ایران و رهبری امام خمینی (ره) در برابر دشمن رمز موفقیت جنگ هشت ساله بود.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند اظهار کرد: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران این بود که با اقتدار از ۴۰ سالگی انقلاب با سربلندی و موفقیت با وجود همه مشکلات و موانع و تحریم‌ها عبور کردیم که همین زمینه خودکفایی و تولید را در کشور ما رقم زد.

وی افزود: دفاع مقدس نخستین جنگی بود که یک وجب از خاک کشور جدا نشد و پایه‌های انقلاب را دفاع مقدس قوی کرد و بهترین رسانه برای شنیده شدن صدای انقلاب در دنیا شد.

مختاری گفت: در گام دوم انقلاب و دهه پنجم جنگ تمام عیار رسانه‌ای سنگینی بر ما تحمیل شده و وظایف ما سنگین‌تر است، چرا که نسل جدید و آینده نیاز به الگو دارند و شهدا و فرماندهان ما به ویژه در شهرستان بهترین الگو برای این نسل هستند و در شهرستان نهاوند شهید حیدر سهرابی به عنوان شهید شاخص سال یکی از شهدایی است که باید به مردم و نسل جدید بیشتر معرفی شود.

وی عنوان کرد: دشمن شبهات زیادی در حوزه انقلاب و دفاع مقدس و شهدا برای نسلی که هیچ کدام از این موارد را ندیده و درک نکرده‌اند، ایجاد کرده است.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند در ادامه با اشاره به اینکه به مناسبت چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس بیش از ۷۵ عنوان برنامه با شعار « ما قوی هستیم» در شهرستان نهاوند برگزار خواهد شد، بیان کرد: از روز پنجشنبه ۳۱ شهریورماه تا پنجشنبه هفتم مهرماه هفته به مناسبت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت حماسه آفرینی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس ، ۷۵ ویژه برنامه در قالب ۲۳ موضوع  مختلف در شهرستان نهاوند و در سطح حوزه‌های مقاومت برگزار خواهد شد.

وی افزود: مهمترین اهدافی که در این ویژه برنامه‌ها دنبال خواهیم کرد، بزرگداشت حماسه آفرینی رزمندگان و تجلیل از ایثارگران و خانواده‌های محترم شهدا، تصویرسازی از جنایت‌های رژیم بعث و حامیان آن، شکوفایی خلاقیت‌ها و ابتکارات جوانان و نوجوانان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواهد بود.

مختاری گفت: برخی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس، عطر افشانی غبارروبی مزار شهدا، دیدار با امام جمعه، رژه خودرویی، پویش نذر خون، توزیع یک هزار بسته پروتئینی بین خانواده‌های نیازمند، مسابقات فرهنگی و ورزشی، کارگاه‌های بصیرتی، برگزاری میزهای خدمت در سطح شهرستان، مراسم شب‌های شعر و خاطره، تجلیل از خانواده‌های شهدا، محفل انس با قرآن، زنگ مهر و مقاومت و همایش پیاده روی خانوادگی از ویژه برنامه‌های سپاه نهاوند است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار