مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:

اجرای ۴۰ عنوان برنامه طی دهه وقف در استان مرکزی

حجت الاسلام واحدی از برنامه ریزی جهت اجرای ۴۰ عنوان برنامه در دهه وقف امسال در استان مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۷۹۵۶
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی، حجت الاسلام  عبدالله واحدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: دهه وقف از دوم مهرماه آغاز می شود و تا ۱۱ مهرماه ادامه دارد و در این مدت ۴۰۰ برنامه در قالب ۴۰ عنوان در نقاط مختلف این استان برنامه ریزی شده است.

وی افزود: برپایی نمایشگاه دستاوردهای وقف در جوار بقعه امامزادگان عبدالله(ع) و آمنه خاتون(س)، بهره برداری از طرح پرورش میگو در گمیشان استان گلستان، بازدید از طرح‌های شمیم خدمت، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، ائمه جمعه شهرستان‌ها، دیدار با استاندار مرکزی و فرمانداران، برگزاری مسابقات قرآنی، نشست تخصصی وقف با قضات، سخنرانی قبل از خطبه‌ها، تقدیر از کادر درمان، تجهیز یک درمانگاه‌ها از محل موقوفات و اختتامیه مسابقات قرآنی، بخشی از این برنامه‌های این دهه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه از دهه وقف سال گذشته تاکنون، ۲۷ هزار و ۶۳۸ سبد معیشتی به ارزش ۱۱۰ میلیارد ریال از محل اجرای نیات واقفین در راستای کمک به نیازمندان در استان مرکزی توزیع شده است، گفت: در این مدت، ۳۴۵ هزار وعده غذای گرم نیز در راستای اطعام نیازمندان به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال پخش شده است.

واحدی بیان کرد: همزمان با شروع سال تحصیلی، طرح مهر تحصیلی توسط این اداره کل اجرا و با هماهنگی دستگاه های مربوطه بسته های تحصیلی مورد نیاز  تهیه و بین دانش آموزان نیازمند توزیع می شود. سال گذشته یک هزار و ۱۱۶ بسته تحصیلی به ارزش سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تهیه و بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خاطرنشان کرد: امسال در آیین اربعین حسینی دو موکب به نام امامزادگان استان مرکزی در شهر کاظمین با۵۰ خادم مستقر بود که ضمن اسکان و فعالیت‌های فرهنگی، ۹۰ هزار پرس غذا توسط این موکب ها بین زائران  توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌ترین اقدامات صورت گرفته در راستای ارتقای شاخص بهره وری موقوفات، تهیه زمین طرح اقدام ملی مسکن و پروژه هشت هزار و ۱۰۰ واحدی مسکن اراک است گفت: این طرح حاشیه های زیادی داشت در حالی که اگر اوقاف این زمین را تامین نمی کرد باید این طرح در شهر امیرکبیر  اجرا می‌شد. این اداره کل می‌توانست از محل این زمین چندین برابر درآمدزایی داشته باشد، این امکان را برای خانه دار شدن جوانان قرار داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: پروژه پرورش ماهی در قفس در استان هرمزگان بندر چارک به ظرفیت پنج هزار تن توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در دستور کار است که  تاکنون قرارداد ۱۰ قفس از ۵۰ قفس مورد نیاز منعقد شده و چهار قفس آن به صورت ازمایشی مهرماه امسال وارد آب می‌شود، همچنین تولید ۴۰ تن میگو در گمیشان گلستان از دیگر برنامه‌های این اداره کل است.

واحدی ادامه داد: در مسابقات قرآن کریم اوقاف امسال استان مرکزی 1403 نفر شرکت کردند که این تعداد نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار