سردار زارع کمالی:

جهاد تبیین تنها راه مقابله با جنگ ترکیبی دشمن است

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد دفاع مقدس را منبعی الهام بخش برای نسل آینده انقلاب و مسلمین جهان دانست و گفت: دفاع مقدس مقطع بریده شده از تاریخ این سرزمین نیست بلکه منبعی الهام بخش برای نسل آینده انقلاب و مسلمین جهان و بخشی از هویت عزتمند این سرزمین است.
کد خبر: ۹۴۵۷۷۱۸
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷

جهاد تبیین تنها راه مقابله با جنگ ترکیبی دشمن است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سردار حسین زارع کمالی ظهر امروز در نشست خبری با موضوع اعلام برنامه‌های هفته دفاع مقدس با بیان اینکه دفاع مقدس برگرفته از عاشورا است، گفت: دفاع مقدس مقطع بریده شده از تاریخ این سرزمین نیست بلکه منبعی الهام بخش برای نسل آینده انقلاب و مسلمین جهان و بخشی از هویت عزتمند این سرزمین است.

وی اقتدار، آرامش و پیشرفت کشور در داخل منطقه و صحنه بین المللی را مدیون و مرهون جانفشانی‌های شهدا، خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان و پیشکسوتان عرصه شهادت دانست و افزود: دفاع مقدس یادآور و تجلی بخش ایثار، مقاومت و شهادت طلبی رادمردان و شیرزنان انقلاب اسلامی است که به فرمان امام و مقتدای خود لبیک گفتند و خالصانه، عاشقانه و با بصیرت در راه حفظ ارزش‌های انقلابی جانفشانی کنند.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه باید از درس‌های دفاع مقدس الگوبرداری کنیم، این درس‌ها را برای نسلی که پیشگام تحقق اهداف در دهه پنجم انقلاب اسلامی هستند راهگشا دانست و افزود: رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب هدف اصلی ایجاد تمدن نوین اسلامی برای ظهور منجی عالم بشریت عنوان کردند که ما باید برای رسیدن به آن از دفاع مقدس الگو بگیریم.

زارع کمالی گفت: شرح و تبیین ایثار، مقاومت و ایستادگی از درس‌های دفاع مقدس است و مردم ما هر جا مورد هجوم بیگانگان قرار گرفتند به زیبایی ایستادند و اوج آن را در۸ سال دفاع مقدس شاهد بودیم که با دست خالی در مقابل استکبار جهانی و در یک کلام در جبهه حق مقابل باطل ایستادند.

وی افزود: دفاع مقدس ثابت کرد با نگاه به درون و تبعیت از رهبری و با شعار ما می‌توانیم در مقابل استکبار تا بن دندان مسلح ایستاد و پیروز شد و در واقع دفاع مقدس نتیجه اتحاد مردم و تبعیت از، ولی امر مسلمین است و امروز اگر می‌خواهیم موفق شویم باید این اتحاد، هم بستگی و هم افزایی را تحت، ولی امر مسلمین حفظ کنیم.

زارع کمالی عنوان کرد: دیروز در جنگی رزمی، نظامی و در یک کلام جهاد اصغر قرار گرفته بودیم که مردم با شناخت نقشه‌های دشمن و حضور به موقع در آن میدان، کارنامه درخشانی به جاگذاشتند که همه به آن افتخار می‌کنیم و الگویی برای همه جهان است.

وی تصریح کرد: امروز هم در میدان جنگ رسانه‌ای، جمعیتی، فرهنگی، علمی، شناختی و در یک کلام جنگ ترکیبی قرار گرفتیم که مقابله با آن نیاز به جهاد اکبر، جنگ با نفس، جهاد تبیین و امیدآفرینی است و برای پیروزی در این میدان باید همچون شهدا و خانواده‌های شهدا، پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت در عمل مطیع، ولی امر مسلمین و فرامین امام بود.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد افزود: امروز دشمن برای رسیدن به اهداف خود جنگی به نام جنگ شناختی که دو بعد ذهنی و قلب را هدف قرار داده بر ما تحمیل کرده و به خوبی درک کرده است تنها راه چیره شدن بر مسلمین و از بین بردن و جابه جا کردن ارزش‌ها و اعتقادات آنها، تمرکز و تسلط بر قلب‌ها و ذهن‌های مردم است.

زارع کمالی عنوان کرد: حوادث گریبانگیر کشور نشان می‌دهد دشمن در جنگ اعتقادی و شناختی توانسته برخی حوزه‌ها موفق شود که نشان میدهد عمار‌های انقلاب اسلامی شاید در برخی حوزه‌ها نتوانستند خوب عمل کنند و دشمن و نقشه‌های دشمن به مردم خوب نشان داده نشده است.

وی تصریح کرد: برای به جا گذاشتن کارنامه‌ای، چون جهاد اصغر در جنگ ترکیبی دشمن باید در جهاد تبیین به خوبی عمل کنیم همان جهادی، که رهبری بعد از یک دهه تذکر، بهمن سال قبل حجت را تمام کردند و فرمودند جهاد تبیین یک فریضه آنی، عینی و همگانی است و اگر دیر بجنبیم در جنگ ترکیبی دشمن خسارت می‌بینیم.

فرماده سپاه الغدیر استان یزد گفت: در جنگ ترکیبی و حوادثی که کشور ما با آن روبرو است استکبار جهانی با تمام امکانات و تجهیزات حضور دارد و بسیار سخت‌تر از جهاد اصغر است و ما می‌توانیم همانگونه که جهاد اصغر را با توکل و توسل بر خدا و‌ائمه اطهار به خوبی پشت سر گذاشتیم در جنگ ترکیبی نیز با همان روحیه ایثارگونه، عمارگونه و عمل به دستورات قرآنی وارد شویم و موفق بیرون بیاییم.

وی با بیان اینکه بیش از چهار هزار برنامه در قالب ۵۰۰ عنوان برنامه در ۲۳ محور و ۱۴۰ برنامه شاخص به مناسبت هفته دفاع مقدس توسط نیرو‌های نظامی و انتظامی استان یزد برگزار می‌شود، برگزاری همایش تجلیل از رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس با سخنرانی مقام معظم رهبری به صورت زنده و تصویری، دیدار مردمی شورای قضایی استان، مراسم رژه ۳۱ شهریور، عطر افشانی قبور شهدا و همایش پیاده روی خانوادگی را از جمله برنامه‌های چهل و دومین سال گرامیداشت دفاع مقدس در استان یزد اعلام کرد.

زارع کمالی افزود: نواختن زنگ مهر و مقاومت همزمان با بازگشایی مدارس، توزیع هزار سری لوازم التحریر بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت، همایش پاسداشت روز سرباز، رونمایی از مستند دفاع مقدس، تجلیل از جهادگران، گردهمایی صمیمانه فرماندهان دفاع مقدس و برگزاری دومین همایش دیده‌بان صبح ویژه اصحاب رسانه را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در یزد برشمرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار