خبرهای داغ:

احداث کتابخانه‌های روستایی در شاهرود

شاهرود_مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از احداث کتابخانه‌های روستایی در روستا‌های شهرستان شاهرود خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۶۹۰۸
|
۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲

احداث کتابخانه‌های روستایی در شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج، محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان به‌منظور استفاده از اعتبارات تملک دارایی‌های اولویت‌دار کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود با فرماندار شاهرود و معاون عمرانی فرمانداری این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضع کتابخانه‌های عمومی استان به‌خصوص شهرستان شاهرود اظهار کرد: گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی قطعاً در راستای توسعه اخلاق و فضیلت در جامعه خواهد بود و نقش انکارناپذیر در توسعه و پیشرفت جوامع دارد.
او ضمن اشاره به دستورالعمل‌های احداث کتابخانه روستایی افزود: هر روستایی در شهرستان شاهرود که شرایط ایجاد کتابخانه را داشته باشد، در صورت واگذاری حق انتفاع ساختمان توسط خیران روستا، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در کوتاه‌ترین زمان ممکن به تجهیز، تأمین نیرو و اداره آن اقدام خواهد کرد.
طاهریان با اشاره به اهمیت ارائه خدمات کتابخانه‌ای در مناطق روستایی به‌عنوان پایگاه مهم فرهنگی و اجتماعی یک روستا اظهار کرد: با عنایت به مطالبه مردم شریف روستای ابر برای احداث کتابخانه در این روستا، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان آمادگی همکاری با مسؤولان روستا را برای ایجاد «پیشخوان خدمات کتابخانه عمومی» در این روستا دارد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان افزود: تخصیص اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و تحقق نیم درصد حق‌السهم کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌ها، این نهاد فرهنگی را در ارائه خدمات بهتر در حوزه‌های فرهنگی یاری خواهد رساند.

اثر گذاری کتابخانه‌ها با ترویج مطالعه در کاهش آسیب‌های اجتماعی
ابوطالب جلالی، فرماندار شهرستان شاهرود نیز در این دیدار با اشاره به نقش کتاب و مطالعه در کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی تصریح کرد: کتابخانه‌ها می‌توانند با ترویج مطالعه در کاهش آسیب‌های اجتماعی تأثیرگذار باشند.
فرماندار شاهرود با بیان اینکه شهرستان نیازمند نگاه ویژه و مستقل در راستای توسعه فرهنگ مکتوب است، گفت: امسال اعتبارات بهتری نسبت به سال گذشته از محل تملک دارایی‌ها برای تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های عمومی شهرستان و مناطق روستایی تخصیص داده شده است و تلاش می‌کنیم از سایر اعتبارات جذب نشده نیز در این خصوص استفاده شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار