یادداشت//مصطفی دودانگه

امید موتور محرکه و عامل اصلی رشد و تعالی در جامعه

زنجان-رهبرمعظم انقلاب اسلامی در بیانیه‌ی «گام دوم انقلاب» که به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی خطاب به ملت ایران صادر کردند، ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی ارواحنا فداه را «آرمان بزرگ انقلاب اسلامی» دانستند.
کد خبر: ۹۴۵۶۹۰۷
|
۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛رهبرمعظم انقلاب اسلامی در بیانیه‌ی «گام دوم انقلاب» که به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی خطاب به ملت ایران صادر کردند، ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی ارواحنا فداه را «آرمان بزرگ انقلاب اسلامی» دانستند.انقلاب اسلامی با جهت‌گیری برآمده از آموزه‌های اسلامی و شیعی  ایجادِ «تمدن نوین اسلامی» را هدف گرفته است. هدفی که تحقق آن از مسیر پنج‌گانه‌ی ترسیم شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی دنبال می‌شود. .  اساس بیانیه گام دوم انقلاب، امیدآفرینی و جهادی کار کردن است و جوان مؤمن و انقلابی تا پای نفس پای ولایت و آرمان های انقلاب خواهد بود در حالی که دشمن تمام تلاش خود را برای ناامیدی جوانان مؤمن و انقلابی می نماید تا از مسیر ولایت دست بکشند.

امید موتور محرکه و عامل اصلی رشد و تعالی در جامعه

.

 جبهه استکبار، نظام سلطه، جریان ضد انقلاب و عوامل داخلی آنان، بدبین سازی مردم و خصوصا نسل جوان به انقلاب اسلامی و راه طی شده را، تنها راهبرد نتیجه بخش برای متوقف ساختن حرکت نورانی ملت ایران به سوی قله‌های آرمانی‌اش و رسیدن به حیات طیبه و برپایی تمدن نوین اسلامی می‌دانند. سیاه‌نمایی از وضعیت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی ، ارائه تصویری آلوده به تباهی از آینده‌ی کشور، سانسور پیشرفت‌ها و دستاوردهای متعدد و شگفت‌انگیز ملت ایران، بزرگ‌نمایی مشکلات، نپرداختن به ضعف‌های مفرطِ نظام‌های لیبرالی در تأمین رفاه و آرامش مردم، وارونه‌نمایی از وضعیتِ انسجام اجتماعی در میان مردم، القای حس یأس از بهبود شرایط اقتصادی و ناامیدسازی از اصلاح و تحول در کارها و ایجاد بدبینی نسبت به تصمیمات مسئولان و مدیران جمهوری اسلامی در قوای سه‌گانه، از جمله اقداماتی است که امروز بیش از پیش در دستورکار رسانه‌های معاند انقلاب اسلامی و رسانه‌ای آن‌ها قرار دارد.

 

در گام دوم انقلاب، امیدآفرینی و تلاش برای بکارگیری استعدادها و شکوفایی شاخص های توانستن در جامعه، دارای اهمیت بسیاری است و مسأله‌ی «اُمید» به علت حجم گسترده تبلیغات سوء و مأیوس‌کننده ی رسانه های معارض جمهوری اسلامی و سیاه‌نمایی های گسترده نسبت به مسائل داخلی بسیار مورد اهمیت قرار گرفته است.امید و نشاط یکی از مؤلفه‌های حائز اهمیت می‎هر جامعه ای است که نبود آن موجب یأس و افسردگی می‌شود و بالا بودن آن پویایی و سرزندگی را برای به ارمغان می آورد و زمینه‌ساز تغییرات  مثبت در جامعه است. تبیین و ارائه راهکارهای فردی و اجتماعی مربوط به امید  در سالهای اخیر توجه همگان را به خود جلب کرده است،رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم با تاکید بر این موضوع، امید را نخستین و مهم‌ترین اقدام در تحقق گام دوم انقلاب دانستند. اهمیت این مسئله به حدی است که می‌توان گفت امید ،  بستر اصلی تثبیت جمهوری اسلامی خواهد بود. بنابراین امیدآفرینی فقط یک مقوله فرهنگی‌ـ اجتماعی نیست بلکه مستقیما سبب امنیت و آرامش در کشور می شود..

 

همچنین امید یکی از اصلی ترین مؤلفه های سبک زندگی اصیل دینی است که بارها در منابع دینی بر اهمیت آن تأکید شده و نبود آن از بزرگ ترین گناهان تلقی گردیده است،عاشورا و محرم درس امید هم است، امام حسین (ع)صبح عاشورا را با امید شروع کرد و می فرمایند  خدایا امید من به توست. پایان عاشورا هم همین است. پیاده روی اربعین این امید را به انسان‌ها می‌دهد که ما می‌توانیم دنیای بهتری داشته و حکومتی بر پایه‌ی قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام تشکیل بدهیم.

 امروزه دشمنان داخلی وخارجی درصدد القای حس ناامیدی در کشور هستند و دائماً به نقاط ضعف اشاره می‌کنند.امید موتور محرکه و عامل اصلی رشد و ترقی و تعالی است. مخاطب بیانیه‌ی گام دوم، جوانان هستند و در این بیانیه هرجا که مشکل و معضلی در مسیر انقلاب تبیین گردیده، حل آن به جوانان سپرده شده است و روح اصلی همه‌ی این راه‌حل‌ها که روح اصلی کل این بیانیه نیز هست، «امید» است. امید  در جهت ایجاد تحرک و شور و نشاط و عمل است. مسئولین و متولیان مربوطه میبایست در راستای امیدآفرینی واعتماد سازی در کشور تلاش کرده و واقعیت ها را نشان دهند. اگر در این کار فرهنگی و اجتماعی و جهادی‌ که صورت گرفت نشاط انقلابی ایجاد شد، امید به آینده‌ی نظام در مردم موج ‌افشانی نمود، ظالمین ترسیدند، مفسدین به لرزه افتادند و رفتارها و ساختارهای کُندکننده‌ی پیشرفت انقلاب تغییر کرد، آنگاه میتوان گفت تمامی عملکردهای مربوطه در راستای پیشرفت و اقامه‌ی مراحل فرآیند انقلاب اسلامی موفق خواهد بود.

 

گرچه انقلاب اسلامی سطح زندگی مردم را نسبت به پیش از انقلاب به طور اساسی متحول ساخت و در این خصوص به آمارهای معتبر، این ادعا را اثبات می نماید، لکن باید توجه داشت که با انقلاب اسلامی، ملت ایران مفتخر به تغییر مسیر تاریخ با احیای ارزشهای اسلامی و انسانی شد.در شرایطی که به موازات جنگ اقتصادی، راهبرد دشمن و رسانه های جبهه ی معاند، القای یأس و ناامیدی در میان مردم و حتی مسؤولان است، وظیفه دلسوزان و فعالان جبهه انقلاب اسلامی، ایجاد امید نسبت به آینده و امیدوار کردن مردم است.

 

 در شرایط فعلی رسانه های خارجی با مدیریت اسرائیلی‌ها و آمریکا و تامین هزینه از سوی عربستان، شب و روز در حال توطئه سازی و ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه هستند تا مردم را دلسرد کنند و مانع حرکت و همراهی آنها با نظام جمهوری اسلامی شوند.مهمترین نقطه بارورسازی امید در بین مردم بیان خویشتن داری و مقاومت ملت در عبور از بحرانها و دشواریهای بسیاری است که تاکنون با موفقیت آن را سپری کرده‌اند.

 

با جهاد تبیین است که می‌توان عملیات گسترده روانی و رسانه‌ای دشمن را خنثی کرد.حوزه نظام و انقلاب با وجود برخی مشکلات اقتصادی، موفقیت‌های بزرگی کسب شده است، در این مسیر محکم باید قدم برداشت و استوار تصمیم گرفت و روبه‌جلو حرکت کرد. برای رشد و پیشرفت جامعه آفات و موانع فرهنگی و روانیِ مهمی نظیر ترس، غفلت، جابه‌جاکردن مسائل اصلی با فرعی، مشغول‌شدن به اختلافات، تنبلی و سُستی و اشتباه محاسباتی وجود دارند و یکی از این آفت‌های مهلک یأس و ناامیدی و از موانعی است که به عنوان دشمن درونی عمل کرده و موجب کندیِ حرکت می‌شوند. در گام دوم انقلاب اسلامی، امید صادق و برآمده از واقعیت‌ها و تجربیاتِ ملت ایران است که می‌تواند ما را از پیچ‌های مهم تاریخی عبور داده و به قله‌های پیشرفت و تعالی برساند

ارسال نظرات
آخرین اخبار