امام جمعه مهریز:

پیاده‌روی اربعین خاری در چشم استکبار جهانی و آمریکاست

امام جمعه مهریز گفت: برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین در عراق خاری در چشم استکبار جهانی و آمریکاست و باید همه ساله گسترده و همراه با معنویت برگزار شود.
کد خبر: ۹۴۵۶۴۷۰
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهریز، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر مهریز افزود: مراسم پیاده‌روی اربعین بر اساس آموزه‌های دینی از چنان اهمیت، قداست و نقش اساسی در جامعه اسلامی برخوردار است که هیچ مراسمی جای آن را نمی‌گیرد.

وی گفت: مراسم اصلی راهپیمایی و پیاده‌روی اربعین حسینی فقط باید به مقصد کربلای معلی برگزار شود.

وی ادامه داد: اینکه در برخی مناطق و شهرستان‌ها مراسمی تحت عنوان جاماندگان اربعین برگزار می‌شود باید به هیچ وجه جایگزین آن اجتماع باشکوه در نجف و کربلا نشود.

امام جمعه مهریز خاطرنشان کرد: برگزاری برخی مراسم‌ها و برنامه‌های مذهبی اگر دقیق و حساب شده نباشد ممکن است در آینده تبدیل به فرهنگ شود و قطعا نوعی بدعت است.

محی‌الدینی اظهار کرد: برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین در عراق خاری در چشم استکبارجهانی و آمریکاست و باید همه ساله گسترده و همراه با معنویت برگزار شود.

وی گفت: برگزاری مراسم قرائت زیارت اربعین در جا‌های مختلف کاری مهم و عملی ارزشمند و خیلی به آن سفارش شده که باید در ایران و مناطق مختلف برگزار شود.

امام جمعه مهریز در ادامه با تبیین اهمیت امنیت غذایی برنامه‌ریزی دولت و متولیان امر با ارزش نهادن به کشاورزان و دامداران و رسیدگی به حل مشکل جامعه هدف را خواستار شد و بیان کرد: تقویت کشاورزان سخت کوش و مولد با ارائه تسهیلات و حل برخی مشکلات اولیه آن‌ها به خصوص تامین آب توسط دولتمردان رسیدگی و اقدام شود.

امام جمعه مهریز به موفقیت‌های نیرو‌های مسلح ایران با تکیه به ظرفیت‌های داخل کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به خصوص در بخش دریایی اشاره و از تمامی فعالان آن قدردانی کرد.

محی‌الدینی به اهمیت همکاری مردم با مسئولان و داشتن روحیه ایثار و انقلابی در تمامی ابعاد به عنوان نیاز کشور اشاره و تقویت و تداوم آن را خواستار شد.

وی در ادامه یاد و خاطره شهدای ۱۷ شهریور، مرحوم آیت‌الله طالقانی و شهید آیت‌الله مدنی را گرامی داشت و ترویج فرهنگ مقاومت و شهادت را در جامعه ضامن اقتدار و عظمت نظام و انقلاب اسلامی ذکر کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار