حجت الاسلام منصوری در گفتگو با خبرگزاری بسیج:

اوج اتحاد و اقتدار شیعیان در پیاده‌روی اربعین جلوه‌گر می‌شود

امام جمعه شهرستان طارم با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین تجلی و نماد وحدت و اتحاد مسلمانان است،گفت:این محبت و عشق امام حسین (ع) است که ادیان مختلف را گرد هم می آورد.
کد خبر: ۹۴۵۶۳۷۴
|
۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳

حجت الاسلام مهدی منصوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان؛ ضمن تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش، اظهار داشت: اربعین یک تجدید عهد با امام حسین(ع) در پاسداشت واقعه عظیم کربلا و حقانیت سید الشهداء است و مراسم باشکوه پیاده‌روی نیز گویای عظیمت اسلام و اقتدار شیعه است.

اوج اتحاد و اقتدار شیعیان در پیاده‌روی اربعین جلوه‌گر می‌شود

وی با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) برای رضای خداوند متعال بود، بیان کرد: با گذشت ۱۴۰۰ سال امروز شاهد حضور میلیون ها زائر با ادیان و مذاهب مختلف  در پیاده روی اربعین هستیم و این عشق به امام حسین است که ملیت های مختلف را گرد هم می آورد.

حجت الاسلام منصوری با اشاره به اینکه هدف از  پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی وحدت جهان اسلام است، گفت: در آیات قرآن کریم به وحدت میان مسلمین سفارش و تاکید بسیار شده است و این پیاده‌روی پرشور اربعین موجب وحدت میان ادیان مختلف می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام امروز درصدد تفرقه میان امت اسلامی هستند ، افزود: متاسفانه مستکبرین و دشمنان اسلام امروز سعی بر اختلاف افکنی میان مسلمانان دارند.

امام جمعه شهرستان طارم با تاکید بر اینکه قدرت نمایی محور مقاومت از دیگر اهداف پیاده‌روی است، بیان داشت: اربعین حسینی یک صف آرایی سیاسی و دیپلماتیک علیه جریان تزویر و ظلم و ستم در عالم است.

این مسئول با اشاره به اینکه تا کنون مستکبرین جهان تلاش های بسیاری کرده اند تا ابعاد بزرگ این رویداد جهانی را تحت الشعاع خود قرار دهند، تاکید کرد: این وحدت و اتحاد اربعین حسینی میان مسلمین  می‌تواند دست برتر مقاومت در کشورهایی همچون لبنان، فلسطین و… را آشکار کند.

وی در ادامه گفت : اربعین حسینی جلوه باشکوهی از اسلام ناب محمدی است و این چراغ و نور هدایتی که امام حسین (ع) به لطف پروردگار متعال روشن کرده است هیچ زمان خاموش نمی شود.

حجت الاسلام منصوری در پایان با اشاره به اینکه کنگره عظیم اربعین حسینی نشان دهنده  ولایتمداری و ولایت پذیری در دین اسلام و مذهب شیعه است، یادآور شد: عشق به امام حسین(ع)، خیل عظیمی از جمعیت را در نقطه‌ای از جهان گرد هم می‌آورد که در نوع خود کم نظیر است و باید آثار و برکت‌های این حرکت و مانور جهانی را به خوبی بشناسیم و از آن بهره‌برداری کنیم. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار