۱۷ شهريور برگي غرور آفرين از دفتر انقلاب اسلامي ايران است

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ۱۷ شهريوماه يادآور ايثار و از جان گذشتگي شهدايي است كه با نثار خون خود، ميدان ژاله را ميدان تحقق دلاورمردي و رشادت كردند كه تا روزگار باقي است، نام آنها بر تارك تاريخ اين مرز و بوم به عنوان نگهبان انقلاب اسلامي و پيش قراولان فجرآفرين خواهد درخشيد.
کد خبر: ۹۴۵۶۲۲۳
|
۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۷

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی در بیانیه‌ای ۱۷ شهريوماه يادآور ايثار و از جان گذشتگي شهدايي است كه با نثار خون خود، ميدان ژاله را ميدان تحقق دلاورمردي و رشادت كردند كه تا روزگار باقي است، نام آنها بر تارك تاريخ اين مرز و بوم به عنوان نگهبان انقلاب اسلامي و پيش قراولان فجرآفرين خواهد درخشيد.

این بیانیه می افزاید: چهل و چهار سال قبل، درست در چنين روزهايي، مردم كشور ما در گيرودار چند راهپيمايي بزرگ بر ضد حكومت ستمشاهي و ديكتاتوري پهلوي بودند كه در نهايت، حادثه خونين قيام ۱۷ شهريور در ميدان ژاله سابق تهران به دست گارد دژخيمان ارتش رژيم خودكامه پهلوي رخ داد و عاشورا بار ديگر در شهريور تكرار شد و ميدان ژاله به خون نشست و ميدان شهدا نام گرفت.

در ادامه آمده است: هفدهم شهريور ۱۳۵۷، فرزندان ملت با يقين و باورمندي به هدفشان، در كربلاي ژاله در محاصره دشمن قرار گرفتند. در ميدان ژاله، باران سرب و گلوله بود كه بر سر ميهمانان خدا فرو مي‏ ريخت آنان كه از آزمون رمضان پارسا و پاكيزه گذشتند و به شكرانه اين نعمت، نماز فطر شكر را با هم به جاي آوردند. مردم پاك‏دلي كه در واقعه هفده شهريور جان خويش را سپر بلاي انقلاب و اهداف والاي آن كردند، مجاهداني غيور بودند كه ايمان در دل هايشان راه يافته بود؛ شير دلاني كه نه براي دنيا، بلكه براي وعده هاي الهي به پا خاستند و مقابل رژِيم ستمشاهي ايستادند. سلام بر حماسه‏ سازان ۱۷ شهريور، بزرگ مرداني كه عاشقانه شربت شهادت نوشيدند و مشتاقانه به ديدار پروردگارشان شتافتند. درود بر جوانان پاك‏دل كه روز خونين كربلاي ۱۷ شهريور ۵۷ را، به روز سقوط كامل رژيم سفّاك ستمشاهي تبديل كردند و به درستي ۱۷ شهريور، غريو خونين عاشقان شهادت، طاغوت‏ شكن و تاريخ‏ ساز شد و به عنوان عامل تسريع كننده در روند شكل گيري و پيروزي انقلاب اسلامي در بهمن ۱۳۵۷ نقش تعيين كننده اي ايفا كرد. يوم اللّه‏ ۱۷ شهريور، حماسه جاويد كربلا و نويد پيروزي خون بر شمشير را ديگر بار تجسم عيني بخشيد. اينك برماست كه اين روز را گرامي بداريم و خاطرات جمعه سياه و لاله هاي سرخ را هرگز فراموش نكنيم. شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان مرکزی در پايان تاكيد مينماید ، هفدهم شهريور ۱۳۵۷، برگي غرور آفرين از دفتر انقلاب اسلامي ايران است.

در ادامه بیانیه آمده است: تاريخ انقلاب ما عاشوراهاي بسيار به خود ديده است. هفدهم شهريور يكي از آن روزهاست كه چون قطره هاي خون بر برگ هاي تقويم انقلاب ماندگار شده اند، خوني كه با گذشت زمان نمي‏ خشكد و از جوشش نمي‏ افتد، بي شك انتظار از مردم انقلابي استان اين است كه ضمن زنده نگاه داشتن ياد و خاطره ي شهداي گلگون كفن انقلاب اسلامي به ويژه شهداي والامقام هفدهم شهريور، با آرمان هاي شهدا و امام شهدا تجديد ميثاق نموده و گذشته پرافتخار شهداي انقلاب اسلامي را به عنوان چراغ راه آينده ي خود قرار دهند و با بزرگداشت اين گونه ايام و زنده نگه داشتن پيام هاي جاودانه و راهگشاي آن، كشور، نظام و انقلاب اسلامي خود را بيمه كنند.

انتهای پیام 

ارسال نظرات
آخرین اخبار