استاندار مرکزی:

توجه ویژه به مناطق کم برخوردار از سیاست‌های محوری دولت سیزدهم است

مخلص الائمه گفت: سیاست دولت سیزدهم، کاهش فاصله محلات برخوردار و کم برخوردار است.
کد خبر: ۹۴۵۶۲۲۲
|
۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱

فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی در ستاد بازآفرینی شهری استان مرکزی اظهار کرد: دبیران ستادهای بازآفرینی شهری و استانی به درستی کار خود را انجام نمی دهند و ضعف عملکرد را شاهد هستیم، مسلما اداره کردن و پیش بردن موضوع از پشت میز اثربخشی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه ۱۹ میلیون نفر از جمعیت کشور در این مناطق ساکن هستند و دولت برنامه جدی در این حوزه دارد، گفت: در استان، متولی اصلی این حوزه، اداره راه و شهرسازی است و مسلما اداره بازآفرینی باید حداقل روزانه ۱۲ ساعت فعال باشد تا کاری در این مناطق پیش برود.

مخلص الائمه تصریح کرد: ساخت سالانه دو تا سه پارک و ... اثری ندارد و باید کارها با سرعت بیشتری صورت گیرد و اگر کارهایی که در گذشته انجام شده است، ادامه می یافت، قطعا امروز وضعیت مناسب تری داشتیم.

وی افزود: در شهر اراک و ساوه شاهد مناطق حاشیه ای هستیم و باید مورد رسیدگی قرار گیرند، اما در دیگر مناطق استان نیز مناطق فرسوده و بافت تاریخی باید شناسایی شود و برای ترمیم و اصلاح آن برنامه داشت، اینکه در اداره بازآفرینی استان برنامه عملیاتی وجود ندارد، به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

استاندار مرکزی تاکید کرد: برنامه اقدام مشترک ستاد بازآفرینی شهری با امضای تمامی اعضای ستاد از جمله شهرداران و فرمانداران و ... در جلسه آتی ارائه شود.

وی تاکید کرد: فلسفه تشکیل کارگروه ها ذیل ستادها، بررسی مباحث تخصصی است، همچنین سیاست دولت این است که محلات برخوردار و کم برخوردار باید به حداقل ممکن برسد.

مخلص الائمه بیان کرد: مشارکت همه دستگاه های عضو ستاد به ویژه شهرداری ها به عنوان خط مقدم بازآفرینی شهری، الزامی است و مسلما مطالبات مردم از شهرداری و شورا به جهت وعده هایی که داده اند بیشتر است.

انتهای پیام 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار