مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام:

آبرسانی به ۱۲۸ روستای استان ایلام/ ۱۸ مجتمع آبرسانی در استان ایلام احداث می شود

ملک زاده با بیان اینکه طرح بسیج آبرسانی در سطح ۱۲۸ روستای محروم استان ایلام اجرا می شود، گفت: یکی از برکات و رویش های این طرح، وفاق بین دولت و سپاه برای آبرسانی به روستاهای محروم بوده است.
کد خبر: ۹۴۵۶۱۴۹
|
۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ایلام، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام، عصر روز چهارشنبه(۱۶ شهریور) در آیین افتتاح طرح آبرسانی شهدای مهر ملکشاهی از توابع استان ایلام، اظهار کرد: طرح بسیج آبرسانی به روستاهای محروم با لطف خدا در اواخر  سال ۱۴۰۰ بین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت نیرو منعقد شد.

سرهنگ«علی ملک زاده» با بیان اینکه  این طرح در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در سطح نقاط مختلف استان آغاز شد، ابراز کرد: این طرح در سطح ۱۲۸ روستای محروم استان ایلام به اعتباری بالغ بر ۵۰۷ میلیارد تومان به مدت ۳۰ ابلاغ شد که بعد از گذشت حدود ۴ ماه، پیشرفت کلی پروژهای آبرسانی در سطح این ۱۲۸ روستا حدود  ۲۰ درصد است.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح تعداد ۱۸ مجتمع آبرسانی احداث می شود، گفت: یکی از برکات و رویش های این طرح، وفاق بین دولت و سپاه برای آبرسانی به روستاهای محروم بوده است و اعتماد دولت و سپاه به گروه های جهادی باعث شد که با توجه به چابکی و منسج بودن گروه های جهادی، موجب پیشرفت سریع این طرح در راستای آبرسانی به روستاهای استان شده است.

 مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام با بیان اینکه گروه های جهادی بازوان قدرتمندی برای دولت هستند، گفت: جمعیت تخت پوشش این طرح در استان ایلام ۸۰ هزار نفر است و طول کل شبکه و خطوط انتقال آن ۷۰۰ کیلومتر شامل شبکه توزیع آب ۴۵۰ کیلومتر و خطوط انتقال فولادی ۲۵۰ کیلومتر است.

وی بیان کرد: در این طرح ۶۹ باب مخزن آب با حجم کلی ۲۰ هزار متر مکعب، ۵باب ایستگاه پمپاژ آب، ۲ باب تصفیه خانه، ۲ حلقه چاه و با بهسازی ۳چشمه در سطح استان اجر می شود.
 سرهنگ ملک زاده با بیان اینکه جمعیت تحت پوشش طرح آبرسانی شهدای مهر ۲۵۰۰ نفر است، گفت: مبلغ اولیه پروژه ۱۸ میلیارد تومان با ساخت مخرن یک هزار متر مکعبی است و اجرای شبکه انتقال آب به طول ۲ کیلیومتر و شبکه توزیع آب به طور ۱۵ کیلومتر است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام گفت:  امروز جوانان  و گروهای جهادی بی منت  و کمترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت در امر محرومیت زدایی پای کار هستند و در این زمینه نیز استاندار و مسئولان اجرایی استان  پای کار بوده اند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای آبرسانی به روستاهای محروم استان، در شهرستان چرداول یک مجتمع، شهرستان آبدانان ۲مجتمع، شهرستان سیروان ۱ مجتمع، شهرستان ایوان ۱ مجتمع  شهرستان ملکشاهی ۲ مجتمع، شهرستان چوار ۲ مجتمع، شهرستان دهلران ۳ محتمع، شهرستان مهران ۳ مجتمع، شهرستان دره شهر ۲ مجتمع و شهرستان بدره ۱ مجتمع احداث می شود.

ارسال نظرات