بازدید ستادی دکتر قنادزاده از مرکز بسیج هوانوردی

مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری از مرکز بسیج سازمان هوانوردی کشور بازدید به عمل آورد.
کد خبر: ۹۴۵۵۸۲۴
|
۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مهندسین عمران و معماری، روز چهارشنبه 2 شهریور 1401 از مرکز بسیج صنعت هوانوردی توسط ستاد بسیج مهندسین عمران و معماری کشور بازدید به عمل آمد. این بازدید به میزبانی آقای قدیریان مسئول مرکز بسیج هوانوردی و اعضای محترم شورای این مرکز انجام گرفت.

شروع جلسه با ذکر آیاتی از کلام الله مجید و معرفی اعضای شورای مرکز توسط برادر قدیریان آغاز شد. ایشان درباره تاریخچه تشکیل مرکز بسیج هوانوردی و وضعیت و شرایطی که در بدو شروع مسئولیت ایشان با آن مواجه بودند، صحبت نمودند و در ادامه ساختار و شاکله موجود مرکز را به اعضای ستاد شرح دادند. مرکز بسیج هوانوردی دارای 4 حوزه و 27 پایگاه زیرمجموعه در سازمان ها و شرکت های هواپیمایی است. قدیریان در ادامه به فعالیت­های انجام گرفته توسط بسیجیان این مرکز توضیحاتی دادند. در حوزه فعالیت­های جهادی و کمک رسانی به محرومین، گروه­های جهادی این مرکز در زلزله کرمانشاه و خوزستان حضور داشتند و ساخت چند واحد مسکونی را انجام دادند. در سیل لرستان و سیستان و بلوچستان نیز کمک رسانی نمودند. جمع آوری کمک­های مومنانه و همچنین بکارگیری ظرفیت هواپیمایی کشور برای انتقال این کمک­ها به مناطق آسیب دیده از دیگر کارهای خداپسندانه این مرکز است. باتوجه به نزدیکی ایام اربعین تدارک چند موکب در پایانه  های فرودگاهی و همچنین در مرز مهران و در مسیر نجف به کربلا در دستور کار این مرکز است.

در حوزه فرهنگی هم فعالیت­های خوبی از سوی مرکز انجام گرفته که برگزاری نشست­های بصیرتی و روشنگری بطور مستمر در پایگاه­های این مرکز از این دست فعالیت­ها است. در حوزه فضای مجازی هم مرکز دارای چند کانال و گروه است که محتواهای تخصصی و فرهنگی از این طریق ارائه میشود. قرائت متن­های مناسبتی از طریق اعلان در فرودگاه­های کشور و نامگذاری خیابان­های داخل فرودگاه امام خمینی (ره) به نام شهدا از دیگر فعالیت­های این مرکز است.

در ادامه اعضای محترم شورای مرکز به نوبت سخنان خود را ایراد نمودند و هریک اشاراتی به مشکلات و مسائل فنی و تخصصی حوزه حمل و نقل هوایی کشور داشتند.

در پایان جلسه قنادزاده رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور ضمن عرض خداقوت و تشکر از زحمات و تلاش­های قدیریان و اعضای محترم شورای مرکز بسیج هوانوردی درخصوص برنامه­های طرح اعتلای قشر توضیحاتی فرمودند. اشاره به طرح عمران روستا و حضور گروه­های جهادی مهندسین در مناطق محروم و شناسایی مشکلات زیربنایی روستاها از تاکیدات ایشان بود. ایشان اشاره نمودند: «اصل موضوع مرکز خدمات تخصصی است و باید مسیر حرکت آینده مرکز در این راستا باشد. کار بسیج خدمت است و باید خادم قشر محروم باشیم و به مردم خدمت کنیم.»

در بخش دیگر از صبحت­های دکتر قنادزاده، اهمیت ساختار و حوزه وظایف بخش­های مختلف مرکز هوانوردی بود که ایشان تاکید داشتند حتما تناسب ­سازی و ارتباط موضوعی بین مرکز و ستاد سازمان انجام گیرد. تشکیل انجمن مهندسین خیر از دیگر مطالبات رئیس سازمان از مرکز بود.

در خصوص موضوعات فرهنگی نیز مناسبت­های هفته دفاع مقدس، هفته بسیج، رزمایش تخصصی اسفندماه قشر و همچنین معرفی شهدای مهندس برای برگزاری کنگره 1403 بسیج مهندسین از دیگر اشارات ایشان بود.

مسئول سازمان، در حوزه علمی، به ظرفیت دانشگاه جامع انقلاب اسلامی در تربیت فارغ­التحصیلان طراز انقلاب اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد اشاره نمودند و خاطر نشان کردند می­توان از ظرفیت این دانشگاه برای موضوعات تخصصی موردنیاز مرکز هوانوردی استفاده نمود. همچنین ظرفیت معاونت علمی سازمان بسیج مستضعفین در حمایت از شرکت­های دانش بنیان در رفع نیازهای نیازهای مرکز راهگشا خواهد بود.

بعد از این جلسه، نشستی هم با اعضای شورای علمی راهبردی مرکز داشتند که در این جلسه جناب دکتر خیری رئیس شورا و دیگر اعضا در مورد مشکلات تخصصی هواپیمایی کشور صحبت نمودند. سرمایه بری بالای حمل و نقل هوایی و دیر­بازده بودن این صنعت، نبود شرکت کارگو در کشور، نبود هاب باری منطقه­ای و عمر بالای ناوگان هوایی کشور و همچنین ضعف جدی مدیریتی در این صنعت از مشکلات عمده­ای بود که در این نشست مطرح شد.

Image
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار