خبرهای داغ:

پیاده روی اربعین دارای هویت فرهنگی است

شاهرود_شهردار شاهرود با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین یک هویت فرهنگی است، گفت: پیاده روی جا ماندگان اربعین یک حرکت خودجوش است.
کد خبر: ۹۴۵۵۲۷۲
|
۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳

پیاده روی اربعین دارای هویت فرهنگی استبه گزارش خبرگزاری بسیج، محسن احمدی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود که در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور اعضای شورا برگزار شد، افزود: به فرمایش امام راحل این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.
او ضمن بیان این مطلب که از جمله مهمترین دلایل شرکت در پیاده روی جا ماندگان، علاقه قلبی به امام حسین (ع) و شوق همراهی با ایشان و اهل بیت، ایجاد حس همراهی با پیاده روی عراق، آرامش بخشی به خود بابت ناتوانی شرکت در پیاده روی عراق، علاقه به نشان دادن جمعیت مذهبی به عنوان نماد اسلام و قابلیت مراسم برای حضور خانوادگی است که خود جوش اتفاق می‌افتد افزود: مدیریت شهری شاهرود از هر گونه حمایتی در راستای برگزاری بهتر در خصوص این مراسم دریغ نخواهد کرد.
شهردار شاهرود با تاکید بر اینکه در این مراسم ایمنی و حمل و نقل مردم باید ویژه نگاه شود، اظهار کرد: برگزاری موکب‌های فرهنگی و دادن پیام‌های معنوی کوتاه، پخش بروشور و مطالب آموزنده و مذهبی بین زائران راهپیمایی از اقداماتی است که می‌تواند ارزش‌های دینی و مکتب عاشورا را دوباره یاد آوری کند.
احمدی با اشاره به اینکه موضوع نقشه راه فرهنگی و تعیین کمیته‌های متنوع فرهنگی و استفاده کارشناسان متخصص و جمع بندی مطالب بر حسب گرایش در بخش‌های متفاوت فرهنگی از جمله اقدامات ارزشمند در این بخش است، اعلام کرد: با توجه به اینکه اقدامات مختلف در بخش‌های فرهنگی نیازمند هزینه است، سعی کرده ایم طبق نظر کارشناسان در قالب مصوبه مورد تایید شورای محترم اقدام نموده و برای ادامه این مسیر با گام‌های استوار حرکت نماییم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار