امام جمعه کرج:

برنامه های فرهنگی در مسیر پیاده روی اربعین جدی گرفته شود/ قرارگاهی برای اجرای برنامه های مربوط به کودکان در البرز تشکیل خواهد شد

امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه درمسیر پیاده روی اربعین، باید برنامه های فرهنگی جدی گرفته شود، گفت: در این حرکت عظیم نباید از نمونه  سازی های نادرست استفاده کرد بلکه آیین اربعین به شکل مطلوب آن باید برگزار شود.
کد خبر: ۹۴۵۵۰۵۹
|
۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، آیت الله سید محمد مهدی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج، در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با تسلیت فرا رسیدن هفتم ماه صفر سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: پس از شهادت  امام علی (ع) درباره حقانیت امامت حضرت امام حسن مجتبی(ع)  شک و تردید در جامعه اسلامی آن زمان به وجود آمد و شجره خبیثه نفاق  به شکل عمیق شبهات فکری و مباحث گسترده ایجاد کرد.

وی ادامه داد: در زمان امامت امام حسن  مجتبی (ع ) مردم از جهاد خسته شده بودند و از نظر ایمان روح ضعیفی داشتند  اما با این حال در جریان نفاق این انسان ها خوب مدیریت شدند .

آیت الله حسینی همدانی بیان داشت : وقتی رابطه با ولی جامع قطع شود انحراف به وجود می آید؛ در زمان رسول خدا (ص ) پذیرش پیغمبر (ص ) حداکثری بود و همه تلاش می کردند فرامین رسول خدا (ص ) را اجرا کنند؛ در زمان حضرت علی (ع )  نیز آزار و اذیت  از سوی جریان نفاق وجود داشت اما در زمان امام حسن مجتبی (ع) این آزار و اذیت  گسترده شد.

وی ادامه داد: گسترش جریان نفاق و سست شدن مردم از اعتقادات سبب شد تا امام حسن مجتبی (ع ) به خاطر مصلحت اندیشی صلح با معاویه را بپذیرد البته آن ها به صلح اکتفا نکردند و عوامل نفوذ تا داخل خانه حضرت پیش رفت و  این امام بزرگوار را به شهادت رساند.

وی با تاکید بر اینکه در مسیر پیاده روی اربعین ، باید برنامه های فرهنگی جدی گرفته شود و در کنار تدارکات و خوراک زائران این موضوع مهم را دنبال کرد، گفت: در این حرکت عظیم نباید از نمونه  سازی های نادرست استفاده کرد بلکه آیین اربعین به شکل مطلوب آن باید برگزار شود؛ اجتماعات بزرگ عزاداری باید در این مسیر شکل بگیرد ضمن آنکه در استان البرز و سایر مناطق کشور نیز این برنامه ها را داشته باشیم.

امام جمعه کرج با گرامیداشت یوم الله ۱۷ شهریور سال  1357  گفت : در این روز خون های پاکی برای مبارزه با رژیم ۲ هزارو۵۰۰ ساله طاغوت به زمین ریخته شد؛ جوانان غیور ایرانی در تهران  به فرمان امام خود لبیک گفتند و در مقابل رژیم ستمشاهی ایستادند که شمار زیادی از آنان به شهادت رسیدند.

وی گفت : خیلی عجیب بود روز ۱۳  شهریور تپه های قیطریه تبدیل به تظاهرات بر ضد حکومت شاه  شد و روز جمعه ۱۷ شهریور مردم در میدان ژاله تهران به خاک وخون کشیده شدند که جمعه سیاه نام گرفت.

وی یادآور شد: از ۱۷ شهریور سال ۵۷  تا امروز در مقابل استکبار سستی در اراده ملت ایران  به وجود نیامده و دشمنان با هر ظلم و جنایتی که  انجام دادند اراده این ملت محکم تر و آن را در رسیدن به اهدافش مصمم تر کرده است.

خطیب جمعه کرج با گرامیداشت روز تعاون، بیان داشت : تعاون موضوع  مهمی است و نقشی که در تولید ، اقتصاد ، رفاه و کار آفرینی و اقتصاد مقاومتی دارد باید مورد توجه قرار گیرد  که مقام معظم رهبری در این خصوص تذکراتی را دادند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنانش به موضوع اهمیت تربیت کودکان در جامعه اسلامی پرداخت و افزود:  از اول انقلاب تا امروز برنامه مدونی برای کودکان نداشته ایم  مگر سند ملی کودک که به درستی به آن پرداخته نشده است.

وی ادامه داد:  در استان البرز تصمیم گرفتند که قرارگاهی برای اجرای برنامه های مربوط به کودکان متشکل از افراد حقیقی و حقوقی ذیل شورای فرهنگ عمومی تشکیل شود.

آیت الله حسینی همدانی گفت : مسائل مربوط به کودکان  را در این قرارگاه دنبال خواهیم کرد چرا که تربیت کودکان در جامعه اسلامی مهم است.

وی تاکید کرد: باید بیشتر بر روی کودکان سرمایه گذاری کرد و به این رده سنی پرداخته شود  از اسباب بازی تا کتاب ، قصه کودک و سایر موارد  نیازمند برنامه ریزی اصولی است.

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات
پر بیننده ها