مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان:

کمبود ظرفیت انبار کالاهای اساسی در زنجان /تخصیص ۷۳ تن برنج و شکر برای موکب های اربعین

زنجان_مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به انبار ذخایر استراتژیک استان زنجان، گفت: دو انبار کالاهای اساسی استان زنجان تنها ظرفیت ۵ هزار تن کالا را دارد که کفاف ذخایر استراتژیک را نداده و  به انباری با ظرفیت ۱۰ هزار تن نیازمندیم.
کد خبر: ۹۴۵۴۷۰۶
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛صفی اله زمانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دولت برگزار شد،اظهار کرد:مجموعه غله و خدمات بازرگانی استان تهیه تامین و توزیع برخی از اقلام  و کالاهای اساسی نظیر گندم برنج آرد و شکر را بر عهده دارد .

 

کمبود ظرفیت انبار کالاهای اساسی در زنجان /تخصیص ۷۳ تن برنج و شکر برای موکب های اربعین

وی با بیان اینکه در سال قبل ۷۲ هزار تن گندم خریداری شد، ابراز گرد: مصرف گندم در سال گذشته بیش از ۱۴۰ هزار تن بود.

 

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی با اشاره به اعلام قیمت خرید تضمینی گندم از طرف دولت در سال گذشته، تصریح کرد: این اقدام دولت موجب تشویق کشاورزان برای کاشت گندم شد و این امر موجب شد تا شاهد افزایش دوبرابری قیمت خرید گندم باشیم.

 

 

وی با بیان اینکه از ۲۸ خرداد خرید گندم با ۳۷ مرکز در سراسر استان زنجان شروع شد، تصریح کرد: تا به این لحظه ۲۰۳ هزار تن گندم از سطح استان زنجان خریداری شده است.

 

 

زمانی با بیان اينکه پیش‌بینی جهاد کشاورزی تولید ۲۲۰ هزار تن گردم بود، عنوان کرد: توانسته‌ایم ۹۱ درصد پیش‌بینی سازمان جهاد کشاورزی را محقق کریم و تا پایان شهریور خرید تضمینی ادامه دارد.

 

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه مشکلی درحوزه گندم تا سال آینده نداریم، ادامه داد: بیش از ۷هزار تن مازاد بر مصرف گندم خریداری شده است.

 

 

وی با بیان اینکه از سال گذشته تا به امروز ۳۰۰ هزار تن گندم خریداری شده است، ابراز کرد: یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران نیز پرداخت شده است.

 

 

 

این مسئول با اشاره به تهیه و تامین حدود ۱۲۰ هزار تن آرد برای مصارف مختلف نانوایی در هر سال، بیان کرد: تامین و توزیع حدود ۷ هزار تن آرد خام روستایی برای ۴۲۰ روستای فاقد نانوایی در سطح استان انجام شده است. همچنین تهیه و تامین حدود هزار تن آرد برای مصرف در ایام و مناسبت‌های ویژه و خاص نیز در نظر گرفته‌ایم.

 

 

وی با اشاره به تهیه، تامین و توزیع بیش از ۲۰ هزار تن کالای اساسی شامل برنج و شکر برای مصارف مختلف استان، تصریح کرد: تخصیص بیش از ۱۰۰۰ تن سهمیه برنج و شکر برای نذورات محرم و صفر و تخصیص حدود ۷۳ تن سهمیه برنج و شکر برای ستاد عتبات عالیات  زائران اربعین حسینی (ع) از اقدامات انجام شده است.

 

 

زمانی با بیان اینکه جزو رتبه برتر کشوری در تولید انواع نان براساس نتایج مرکز پژوهش‌های غلات کشور هستیم، تشریح کرد: بیش از ۲۳ میلیارد تومان تسهیلات یارانه‌ای بانکی برای ۳۱۱ واحد نانوایی جهت بهسازی، نوسازی و تعویض تجهیزات نانوایی ارائه شده است.

 

 

 

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به کمبود ظرفیت انبار اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان، ابراز کرد:دو انبار کالاهای اساسی استان زنجان تنها ظرفیت ۵ هزار تن کالا را دارد که کفاف ذخایر استراتژیک را نداده و  به انباری با ظرفیت ۱۰ هزار تن نیازمندیم.

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار