خبرهای داغ:
معاون امور بین الملل قوه قضائیه؛

آمریکا به هیچ وجه صلاحیت پرچمداری حقوق بشر را ندارد/ ایرانیان بی گناه که به بهانه دور زدن تحریم ها در اسارت آمریکا هستند باید هر چه زودتر آزاد شوند

غریب آبادی عنوان کرد: آمریکا به عنوان بزرگترین ناقض حقوق بشر، به هیچ وجه صلاحیت پرچمداری در حقوق بشر را ندارد.
کد خبر: ۹۴۵۴۶۲۶
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، همایش بررسی ابعاد حقوقی جنایات دولت تروریست ایالات متحده آمریکا بر علیه مردم ایران با حضور دکتر غریب آبادی معاون بین الملل قوه قضائیه، سردار شمخانی معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین و مسوولان استانی صبح امروز در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.

دکتر غریب آبادی در این مراسم با اشاره به جهاد تبیین لازمه افشای جنایات ضد بشری آمریکا بیان کرد: جهاد تبیین را نه فقط در جامعه خودمان و در درون ایران باید اجرا نماییم بلکه باید ما پرچمدار و عرصه دار تبیین این جنایات در جهان باشیم. لازم است ماهیت رژیم آمریکا را بشناسیم و پس از آن بدانیم چه جنایاتی را علیه ایران انجام داده و سپس ببینیم چه اقداماتی برای مقابله با این جنایات اتخاذ نماییم.

وی گفت: رژیم آمریکا خود را یکی از مدعیان حقوق بشر می داند. در جامعه بین المللی بعد از جنگ جهانی، آمریکا و غربی ها به این نتیجه رسیدند که ابزارهایی بنام حقوق بشر ایجاد نمایند. لذا حقوق بشر را بعنوان یک ابزار سیاسی ابداع کردند و هر آنچه ما بعنوان معاهدات و ابزار حقوق بشری داریم حاصل کار آمریکاست. اما ما موافق حقوق بشر به مفهوم واقعی هستیم چرا که معتقدیم حقوق بشر ریشه در ادیان الهی به ویژه دین مبین اسلام دارد که بیش از چهارده قرن پیش این حقوق برای ما بیان شده است.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه با اشاره به برخی جنایات آمریکا در عرصه بین المللی اظهار کرد: متاسفانه این ابزار سیاسی موجب شده که قربانیان از این حقوق رنج ببرند و مدعیان حقوق بشر بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند. آمریکا خصم جامعه بین المللی است و هیچ نقطه جهان از خوی استکباری آمریکا در امان نبوده است.

غریب آبادی عنوان کرد: آمریکا بزرگترین متجاوز و اشغالگر در عرصه جهانی است و در ویتنام بیش از چهار و نیم میلیون انسان، در عراق بیش از دو میلیون نفر که نیمی از اینها کودکان بودند، بیش از ۳۰۰ هزار نفر در ژاپن به دلیل استفاده از سلاح های هسته ای توسط آمریکا، بیش از ۲۰۰ هزار نفر در کشورهای پیرامونی آمریکا در اثر تجاوزات آمریکا و بیش از ۷۰ هزار نفر در افغانستان بخشی از قربانیان جنایات آمریکا هستند.

وی افزود: حمایت های آمریکا از رژیم صهیونسیتی بی سابقه است و تا کنون بیش از ۷۰ قطعنامه علیه اسراییل از سوی آمریکا وتو شده است. آمریکا مدعی حمایت از حقوق زنان است در حالی که بیش از ۱۳۵ هزار تعرض جنسی به زنان ارتش آمریکا ثبت شده و بیش از ۵۰۰ هزار شکایت در این زمینه ثبت شده است. همچنین بیش از ۷۰ درصد زنان آمریکایی تجربه تجاوز جنسی و یا آزار جسمی را دارند. بیش از ۳۵ هزار نفر در سال به دلیل استفاده از سلاح گرم جان خود را در آمریکا از دست می دهند.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه در ادامه با اشاره به جنایات آمریکا در ایران اضافه کرد: آمریکا به هیچ وجه صلاحیت پرچمداری حقوق بشر را ندارد و فهرست جنایات آمریکا طولانی است. در ایران
پیش از انقلاب در کودتای مرداد ۱۳۳۲، ملت ایران خسارات بسیاری متحمل شدند. بعد از انقلاب، آمریکا از تمام ظرفیت خود برای مقابله و تغییر نظام استفاده کرد که از مصادره اموال و دارایی ایران، جنگ تحمیلی و حمایت تمام قد آمریکا از رژیم صدام، حمله به کشتی ها و سکوهای نفتی، سقوط هواپیمای مسافربری با ۲۹۰ مسافر، خسارات ناشی از اقدامات متعدد جاسوسی، خسارات ناشی از اقدامات رژیم صهیونیستی علیه ایران، خسارات ناشی از تحریم ها که نسبت به سی کشور تحریم یکطرفه بسته که ایران نیز یکی از این کشورهاست، بخشی از جنایات آمریکا علیه ملت ایران است. این تحریم‌ها علیه حقوق بشر است که بر اثر تحریم ها در دوران کرونا و عدم دسترسی به داروهای مورد نیاز مردم ما جان خود را از دست دادند.

وی افزود: خسارات مالی و جانی از اقدامات آمریکا علیه ایران بسیار زیاد است. بر اساس گزارش نماینده سازمان ملل، تحریم ها تمام ابعاد زندگی مردم ایران را تحت تاثیر خود قرار داده و از تحریم ها بعنوان یک سلاح در مقابل ملت ایران استفاده می کند.به دلیل تحریم ها، ۵۶ میلیارد دلار در هر سال به دلیل عدم فروش نفت خسارت به کشور ما وارد شد و این خسارت بزرگ نتیجه تحریم هاست و آمریکا مسوولیت بین المللی در این خصوص دارد.

غریب آبادی در ادامه با اشاره به ایرانیان بی گناه که در اسارت آمریکا و یا در حال استرداد از کشورهای اروپایی به آمریکا هستند یادآور شد: دولت آمریکا حدود سی نفر از ایرانیان بی گناه را در خارج از کشور دستگیر کرده و یا در حال استرداد به دولت آمریکا هستند که دلیل این امر را محاکمه این افراد بی گناه به بهانه دور زدن تحریم ها اعلام کرده است.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه در ادامه بیان کرد: این ایرانیان که در زندان های آمریکا هستند و یا در کشورهای اروپایی منتظر استرداد به آمریکا هستند باید تعیین تکلیف شوند و این ایرانیان بی گناه که به بهانه دور زدن تحریم ها در اسارت آمریکا هستند هر چه زودتر آزاد شوند. بیش از ۱۷ هزار نفر قربانی تروریست داریم. عموما با حمایت رژیم آمریکا و اسراییل و برخی کشورهای اروپایی، گروهک های تروریستی را تشکیل شدند. 

وی اضافه کرد: منافقین همچنان دست به اقدامات تروریستی می زنند و این گروهک ها ابزار آمریکا هستند و ما این گروهک ها را در هر کجای دنیا باشند تعقیب خواهیم کرد و هیچ جای دنیا برای آنها امن نخواهد بود. ترور حاج قاسم لکه ننگ و جنایت بزرگی در کارنامه سیاه آمریکاست. پرونده رسیدگی به آن تشکیل شده و کیفر خواست آن به زودی اعلام می شود و تمام کسانی که در این ترور دخیل بودند باید محاکمه شوند. مقام مسوول دولتی که خود اعتراف می کند در این ترور دست داشته و دستور آن از اتاق عملیاتش صادر شده نباید مصونیتی برای آن قابل شد.

غریب آبادی تصریح کرد: دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران در این زمینه مصمم است و ما از دولت عراق انتظار داریم هرچه سریعتر این پرونده را رسیدگی کنند چرا که حاج قاسم میهمان این کشور بود و هر چه سریعتر باید به این پرونده رسیدگی شود.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه با اشاره به اینکه در حوزه های حقوقی کم‌کار شده اظهار کرد: باید جنایات آمریکا به خوبی تبیین شود و این یک مسوولیت عمومی برای رسانه ها، دانشگاهیان و مجامع دیگر است. باید تلاش کنیم سمینارهای تخصصی در مورد جنایات آمریکا ایجاد کنیم. نکته دوم این است که باید در زمینه حقوقی و قضایی از ظرفیت های داخلی و خارجی ایجاد کنیم و حدود یکسال است که برنامه های خوبی را در این زمینه با دستگاه ها شروع کرده ایم.

وی گفت: قربانیان تحریم و تروریست باید علیه آمریکا شکایت کنند و از دولت محترم تقاضا داریم که برای حمایت از قربانیان جنایات آمریکا، جهت طرح شکایات در محافل بین المللی بودجه ای ایجاد نمایند. قوانین مختلفی برای رسیدگی به جنایات وجود دارد که از ۱۳۶۸ تا ۱۳۹۹ بیش از ۹ قانون برای رسیدگی به جنایات آمریکا تشکیل شده است.

غریب آبادی در پایان گفت: اعتقاد ما این است که باید رسیدگی قضایی را از محافل خودمان آغاز کنیم و رسیدگی به جنایات تروریست ها را ابتدا باید از همین محافل خود شروع کنیم که چه میزان پرونده برای مقابله با تروریست تشکیل داد ه ایم. برنامه هایی برای ایجاد مجتمع قضایی امور بین الملل را جهت رسیدگی به پرونده قربانیان جنایات آمریکا ایجاد کرده ایم و نقش وکلا در این مجتمع بسیار موثر است و طی یکسال گذشته جریان خوبی ایجاد شده است. 

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار