مسئول بسیج اصناف خبر داد:

حضور ۱۲۰ نفر از بسیج اصناف برای ارایه خدمات فنی و تعمیرات مورد نیاز موکب داران اربعین

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور، گفت:۱۲۰ نفر از بسیجیان اصناف در مسیر پیاده روی اربعین به موکب داران خدمات فنی و تعمیرات مورد نظر موکب داران را ارایه می دهند.
کد خبر: ۹۴۵۴۲۵۹
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، غلامرضا حسن پور مسئول بسیج اصناف و بازاریان در مورد اقدامات این نهاد در پیاده روی اربعین گفت: هر ساله بازاریان و اصناف مواکب زیادی را در مسیر پیاده روی اربعین برپا می‌کردند و به تعمیر تجهیزات و وسایل مورد نیاز زائران و موکب داران کمک می‌کردند.

مسئول بسیج اصناف و بازاریان افزود: امسال بسیج اصناف کار جدیدی پیشنهاد داد که مورد استقبال مسئولان قرار گرفت و ما در مسیر پیاده روی اربعین موکبی به عنوان خدمات فنی به موکب داران عراقی احداث شده است.

وی گفت: مواکب عراقی بعد از گذشت دو سال قرار است احیا شوند و به تعمیرات و برخی تجهیزات برای ارایه خدمات به زائران نیازمندند. این خدمات از سوی بسیج اصناف در تعمیر و تجهیز موکب‌ها به صورت خدمات فنی، برق کشی، تعمیر لوازم و تجهیزات و سایر خدمات فنی مورد نیاز به موکب داران ارایه می‌شود.


حسن پور تصریح کرد: برای این منظور ۱۲۰ نفر از تعمیرکاران و فنی کاران اصناف با سازماندهی از سه استان کشور در عمود شماره یک حضور می‌یابند. از استان خراسان شمالی ۷۰ نفر، استان سمنان ۲۰ نفر و استان مازندران نیز تعدادی از فنی کاران در این فعالیت حضور دارند.


مسئول بسیج اصناف و بازاریان گفت: این تعمیرکاران در خدمت مواکب عراقی قرار می‌گیرند و قبل از شروع راهپیمایی اربعین یعنی ۱۲ شهریور در موکب‌ها حضور می‌یابند و شروع به تعمیرات مورد نیاز وسایل و تجهیزات موکب‌ها در مسیر پیاده روی اربعین می‌کنند.


وی ادامه داد: در طول مسیر اربعین نیز به شکل سیار به نام موکب خادم الرضا به موکب داران عراقی خدمت می‌کنند.


حسن پور در مورد استقرار دقیق این موکب‌ها گفت: روز چهاردهم شهریور این افراد در موکب‌ها استقرار دارند و دو روز قبل برای زیارت به کربلا اعزام می‌شوند.

مسئول بسیج اصناف و بازاریان تصریح کرد: این گروه‌ها قطعات و وسایل مورد نیاز را با خود همراه دارند و سایر لوازم مورد نیاز نیز برای آن‌ها ارسال می‌شود.

وی گفت: استقرار اصلی این افراد در عمود شماره یک است و در عمود‌های ۲۰۱ و ۶۰۰ نیز استقرار موقت دارند و تیم خدمات فنی مرتب در طی مسیر حرکت می‌کنند و خدمات رسانی انجام می‌شود.

حسن پور با اشاره به فعالیت بسیج اصناف در روستا‌ها و مناطق محروم تصریح کرد: این افراد پیش از این نیز با حضور در مناطق محروم مشکلات فنی و مهندسی خانوار‌ها در مناطق محروم را حل کردند.

ارسال نظرات