معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:

اشتغال و حمایت از توانمندسازی زنان سرپرست خانوار جزو اولویت‌های دولت است

خزعلی با بیان اینکه اشتغال و حمایت از توانمندسازی زنان سرپرست خانوار جزو اولویت‌های دولت است، گفت: آمار استفاده از ظرفیت زنان در عرصه های مدیریتی استان ایلام بعد از شروع به کار دولت سیزدهم، افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۴۵۳۵۷۶
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹
 
به گزارش خبرگزاری بسیج، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، صبح امروز(۴ شهریور) در نشست با فعالین حوزه زنان و خانواده در سالن شهید رجایی استانداری ایلام، اظهار کرد: قبل از هر سفر استانی مشکلات و مسائل آن استان بررسی شده و به تناسب آن برنامه ریزی می شود.

« انسیه خزعلی» با اشاره به سهم مدیریتی بانوان در استان گفت: تعداد مدیران بانو استان با توجه توانمندسازی نسبت به دوره قبل بیشتر شده است، تصریح کرد: اشتغال و حمایت از توانمندسازی زنان سرپرست خانوار جزو اولویت‌های دولت است که در همه استان ها اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه رییس جمهور تاکید کرده‌اند که آمار طلاق بالا رفته و بایست این موضوع با دقت بررسی و پیگیری شود، ابراز کرد: تدوین برنامه مشاوره زوجین در طول چهار سال نخست زوجین ثمره سفر رییس جمهور به استانها است و  به ترتیب این برنامه در استان هایی که بیشترین آمار طلاق را دارند اجرایی می شود.

خزعلی در ادامه به مصوبات مهم سفر استانی ریاست جمهوری در امور زنان اشاره کرد و گفت: یکی از این مصوبات ایجاد صندوق ضمانت زنان سرپرست خانوار با همکاری وزارت کار و وزارت اقتصاد برای وام اشتغال بانوان بود که به زودی این مهم ابلاغ می‌شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: دومین مصوبه این بود که تغییرات در ساختار مشاوران ایجاد شود که در دولت قبل حکم مشاوره بانوان دستگاه های اجرایی ابلاغی و انشایی بود اما در دولت سیزدهم در ماده ای ۶ بندی به آنان حکم داده شد و به آنان بیشتر توجه شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه تسهیلات لازم برای توسعه اشتغال و کارآفرینی در استان تا هر مقدار نیاز باشد به استان کمک خواهیم کرد، گفت: خدمات ویژه ای در ایام اربعین برای بانوان در استان ارائه شود.

خزعلی یادآور شد: آمار استفاده از ظرفیت زنان در عرصه های مدیریتی استان ایلام بعد از شروع به کار دولت سیزدهم، افزایش یافته است و نه تنها این آمار ریزش نداشته بلکه به ۲۱۹ مورد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با نگاهی که آقای استاندار دارند و با توانمندی‌هایی که وجود دارد و با توجه به بحث شایسته سالاری این آمار افزایش یابد.

معاون رئیس جمهور  امور زنان و  خانواده از برنامه ساعت کار برای مادران دارای فرزند زیر ۶ سال خبر داد و گفت: همچنین دورکاری برای بانوان با جدیت در دولت در دستور کار است که در این خصوص گزارش ماهیانه گرفته می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار