خبرهای داغ:
فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛

برای تحقق آرزوهای شهدا و مادران شهدا مسوول هستیم/مادران شهدا، راویان شهدا هستند

سردار آتانی عنوان کرد: ما بین دو آرزوی شهید و مادر شهید زندگی می کنیم. ما برای تحقق ارزوهای شهیدان و مادران شهیدان مسوول هستیم.
کد خبر: ۹۴۵۳۴۹۰
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سردار رستمعلی رفیعی آتانی در آیین تجلیل از مادران شهدا با عنوان «روایت مادری» با اشاره به اینکه مادران شهدا، راویان شهدا هستند، بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند زمانی که از خانواده شهدا تجلیل می کنیم احساساتی نیستیم. در طول تاریخ جنگ های بزرگی اتفاق افتاده همچون جنگ های جهانی اول و دوم که نتیجه این جنگ ها این بود که عده ای تلفات انسانی داشته و به طبع اثار جنگ را دارند. اما جنس جنگ و شهدای ما از این نوع جنس کار بشر نیست.

وی گفت: نوع نگاه و اهداف نوارنی شهیدان ما متفاوت است. شهیدان عزیز ما حقیقت هایی را که در فهم تاریخ می رفت که به فراموشی سپرده شود، از دل تاریخ بیرون کشیدند و احیا کردند. به همین دلیل ما برای همیشه تاریخ از مقام بلند و معنوی این شهدا و از مادران شهدا که چنین رزمندگانی را پرورش دادند تحلیل می کنیم چرا که اینها هویت ما هستند.

سردار آتانی عنوان کرد: در کشوری که بیش از ۹۸ درصد آن شیعه بود حاکمانی حکومت می کردند که حتی ظواهر دینی ما را رعایت نمی کردند. شهیدان این حقیقت ها را از فهم نادرست انها بیرون کشیدند و احیا کردند. دفاع از استقلال حقیقتی بود که بر باد رفته بود، حتی استقلال جغرافیایی ظاهری ما و مرزهای ما را به هم ریختند، همچون چشمه های ارارات که به خاطر حماقت محمدرضا شاه از ما گرفته شد و اگر الان این چشمه ها وجود داشت در حوزه آب امروز چه عظمتی دست ما بود، و اینها حقایقی بود که شهدا احیا کردند.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، در ادامه اظهار کرد: امروز با اطمینان می گوییم که دیگر کسی نمی تواند چشم طمع به گوشه ایی از این مرز و بوم داشته باشد. همه کشورهای دنیا روی نقطه صفر مرزی از کشورشان دفاع می کنند و شهدای ایران اسلامی به ما این قدرت و عزت را دادند که در دور دست ها چشم طمعکاران را کور کردیم. کار شهدای بزرگ ما مقابله با استکبار بود آنچنان که با انقلابمان انها را از کشورمان بیرون کردیم.

وی افزود: امروز با استراتژیمان، آنها را از منطقه بیرون کردیم. امروز روسیه به ایران می آید نه برای بر باد دادن حیثیت ما بلکه برای کمک گرفتن از ما و برای اینکه با آمریکا بجنگد و این عزتی است که شهدا به ما داده اند. تکریم پدر شهید و تکریم مادر شهید از خود شهید بالاتر است. تفاوت بین مادر شهید و خود شهید تفاوت دو انتخاب و آرزوست. شهید که می رفت به سمت شهادت، مادر شهید یک امیدی را از دست می داد. ما بین دو آرزوی شهید و مادر شهید زندگی می کنیم. ما برای تحقق ارزوهای شهیدان و مادران شهیدان مسوول هستیم.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها