خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه شاهرود:

نظام جمهوری اسلامی در بالاترین سطح اقتدار قرار دارد

شاهرود_ سرهنگ پاسدار محمد خوشقدم گفت: نظام جمهوری اسلامی در بالاترین سطح اقتدار در چهار دهه اخیر قرار دارد و شاهد هستیم که در حال حاضر غرب خواهان پیگیری برای برگزاری جلسات برجام است.
کد خبر: ۹۴۵۳۳۴۵
|
۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴

نظام جمهوری اسلامی در بالاترین سطح اقتدار قرار داردبه گزارش خبرنگار بسیج، اولین جلسه کارگروه آموزش، تحقیقات و فناوری مجمع بسیجیان شهرستان شاهرود با حضور اساتیدی از دانشگاه‌های شهرستان شاهرود، رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان و رئیس مجمع بسیجیان شهرستان در تالار کوثر دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.
سرپرست دانشگاه صنعتی شاهرود در ابتدای این جلسه ضمن خوشامدگویی به اعضای کارگروه، مهمانان و اساتید دانشگاه‌های شهرستان؛ به توانمندی‌های بسیج در شاخه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: فعالیت جهادی این نیروی مردمی سبب شده تا در گلوگاه‌های حساس و تاریخی چهل ساله اخیر به ویژه در زمان جنگ تحمیلی و جنگ اقتصادی و تحریم‌ها نقش ویژه‌ای ایفا نماید.
ایزدی فر با بیان اهتمام دولت به حل معضلات و مشکلات جامعه؛ بر حل مسایل مبتلابه توسط دانشگاهیان بسیجی تاکید کردند و افزودند: فرصت‌ها را باید مغتنم شمرد و تا زمان هست برای پیشبرد اهداف عالیه انقلاب باید کار کرد و جای سعی و خطا نیست.
نظام جمهوری اسلامی در بالاترین سطح اقتدار قرار دارد
فرمانده سپاه ناحیه شاهرود نیز در این جلسه با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی در بالاترین سطح اقتدار در چهار دهه اخیر قرار دارد گفت: شاهد هستیم که در حال حاضر غرب خواهان پیگیری برای برگزاری جلسات برجام است.
سرهنک محمد خوشقدم در ادامه افزود: نقش و جایگاه ایران در پیروزی‌های محور مقاومت بر کسی پوشیده نیست و این یعنی اقتدار کشور در شرایط فعلی است.
او اقدامات دولت در بخش داخلی و اهتمام ویژه به فساد سیتزی را از افتخارات دولت سیزدهم برشمرد و با بیان اینکه جراحی اقتصادی از الزامات و ضروریات کشور است افزود: دولت سیزدهم تمام تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهد و لازم کار صبر و استقامت همه اقشار جامعه بوده و این موضوع باید توسط اساتید دانشگاه‌ها تبیین شود و به ناچار این اقدام با مشکلاتی همراه است.
اساتید و دانشجویان با هم اندیشی معضلات را برطرف کنند
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزد اسلامی واحد شاهرود در ادامه این جلسه با بیان اینکه برای حل معضلات جامعه باید در سه محور عمل کرد گفت: خاستگاه شکوفایی علم در همه زمینه‌ها در دانشگاه‌ها است و اساتید و دانشجویان باید با همکاری و هم اندیشی بتوانند معضلات و مشکلات روز کشور را برطرف کنند.
حجت الاسلام احمد نظری با تاکید بر اینکه علم در مشرق زمین به ویژه ایران قدمت زیادی دارد گفت: به شکل گیری هسته علمی توسط دو امام بزرگوار (امام باقر و امام صادق علیهما سلام) در دوران اسلام اشاره کردند و افزوند: این دو امام با استفاده از فرصت به وجود آمده در زمان تغییر دو حکومت بنی امیه و بنی عباس که حدود ۵۰ سال طول کشید بیشترین بهره را برد و توانستند شاگردان زیادی در زمینه‌های مختلف علوم دینی و علوم طبیعی پرورش دهند یعنی از فرصت پیش آمده حداکثر استفاده را نمودند.
نظام جمهوری اسلامی در بالاترین سطح اقتدار قرار دارداو، محور دوم را ایجاد شرکت‌های دانش بنیان دانست و گفت: با توجه به شعار سال باید در حل مسائل و مشکلات شرکت‌های دانش بنیان اهتمام ویژه داشته و ابراز امیدواری کرد دانشگاه‌ها با برنامه ریزی لازم بتوانند فعالیت قابل قبولی در این مسیر انجام دهند.
او محور سوم را حل مساله بیان کرد و افزود: در این بخش هدف ورود به حوزه اجرایی و دخالت در امور مسئولان اجرایی نیست بلکه بیشتر شناسایی مساله، معضلات و مشکلات موجود و ایده سازی و ایده پردازی در حل مساله است.
نیاز‌های دستگاه‌های اجرایی در سامانه نان درج شود
رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان هم در این جلسه با بیان مطالبی در رابطه با سامانه نان و نیازمندی‌ها صنعت کشور گفت: لازم است نیاز‌های دستگاه‌های اجرایی در این سامانه درج شود.
محسن نظری با اشاره به اعتبارات منظور شده در بودجه سال یک هزار و چهارصد و یک در مباحث دانش بینان، طرح‌های تقاضا محور و حل مساله بر مبنای آمایش سرزمین استان سمنان، به بند دو ماده ۳۴ ضوابط اجرایی برنامه بودجه اشاره کرد و گفت: سازمان ها، ارگان‌ها و دانشگاه‌ها باید از این فرصت به نحو مقتضی استفاده کنند.
در ادامه جلسه صمد امامقلی زاده و دکتر منصور ضیائی از اساتید دانشگاه هم به ترتیب پیرامون مساله و معضل کم آبی در کشور و مشکلات ناشی از عدم مصرف بهینه و مدیریت نامناسب چاه‌های آب کشور و راهکار‌های اجرایی برون رفت از آن و نیز مشکلات و معضلاتی که در راستای صادرات مواد معدنی موجود در سطح کشور وجود دارد مطالبی را بیان کردند و مقرر شد که این موارد در گارگروه‌های تخصصی پیگیری شود.
با استفاده از دانش و فناوری زمینه پیشرفت کشور را فراهم کنیم
حمید حسن پور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مسئول کارگروه آموزش، تحقیقات و فناوری نیز با بیان اینکه باید با استفاده از دانش و فناوری زمینه رشد و پیشرفت کشور را فراهم کنیم تا زندگی مناسب تری برای همه ایرانیان ایجاد شود ادامه داد: این گونه جلسات باید برای حل مشکلات صنعت و جامعه با حضور سه ضلع مثلث یعنی صنعتگران و بهره برداران؛ اساتید و نخبگان جامعه (محور حل مساله) و همچنین مسئولان و مجریان مربوطه برگزار شود تا بتوان نتیجه عملیاتی از آن گرفت.
حسین نیکوفرد رئیس بسیج اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود نیز با بهره گیری از صحبت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ اهداف مجمع بسیجیان را محور سازی شبکه‌ای نخبگان انقلاب برشمرد و با بیان توضیحاتی در خصوص اساسنامه مجمع بسیجیان شهرستان شاهرود؛ ساختار سازمانی آن را تشریح کردند و یاداور شدند که در این مجمع کارگروه‌های مختلفی برای ایده پردازی و حل مساله فعالیت دارند.
او در ادامه افزود: امیدواریم جلسات آینده این مجمع در کارگروه‌های تخصصی و با حضور سه ضلع مثلث مجمع بسیجیان یعنی طرح مساله‌ها و مشکلات توسط بهره برداران و صنعتگران؛ بررسی مشکلات و معضلات و ارائه راه حل‌ها توسط نخبگان جامعه و اجرایی سازی کار توسط مجریان و مسئولین اجرایی کار تشکیل شود تا به نتیجه مطلوب برسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار