خبرهای داغ:
موسوی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج قزوین:

نهادهای مقصر در سیل اخیر باید پاسخگو باشند

عضو در گفت و گو با خبرنگار بسیج قزوین در بهارستان گفت: مجلس با عوامل مقصر در سیل اخیر که خسارت هنگفت برجا گذاشت برخورد خواهد کرد.  
کد خبر: ۹۴۵۳۱۶۹
|
۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷

قزوین_ سید نظام موسوی عضو هئیت رئیسه قوه مقننه در گفت و گو با خبرنگار بسیج بیان کرد: قزوین سابقه طولانی در رسانه دارد و یکی از قطب های مطبوعات و رسانه در کشور مطرح بوده و در حال حاضر نیز پویای خوبی دارد، مجلس و رسانه از چند منظر باهم ارتباط دارد یکی در بستر تالیف و دیگری تصریح می باشد مجلس هم همین کار را می کند پیوندهای عمیق وسیع بین مجلس و رسانه وجود دارد.

وی افزود: قوانینی که در مجلس تصویب میشود از طریق رسانه‌ها باید تبدیل به خواست عمومی شود اگر مجلس بهترین قوانین را تصویب و دولت آن را اجرا کند اما نتوانیم با رسانه آن را برای جامع الگوسازی و به یک مطالبه به حق تبدیل کنیم موفق نخواهیم بود.

عضو هئیت رییسه مجلس تاکید کرد: بیش از ۱۲ هزار قانون وجود دارد که یا به روز رسانی شود یا مجلس راهکاری برای این حجم از قوانین در نظر بگیرد. اشتباهی که در رسانه ها وجود دارد این است که طرح یا لایحه ای که در صحن مجلس ورود می‌کند رسانه‌ها این را به عنوان قانون تصویب شده در نظر می گیرند و مشکلاتی را برای مطالبات عمومی و مسئولین به وجود می آورند.

موسوی تصریح کرد: در خصوص طرح حمایت از کاربران فضای مجازی و حقوق عامه مردم باید چهارچوب های مشخصی ارائه شود. در هیچ جای دنیا فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را به حال خود رها نمی کنند. ایران هم باید چارچوب های مشخص و ضابط مندی تصویب و اعمال قانون کند.

عضو هیئت رییسه قوه مقننه در ادامه اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی شفاف ترین نهاد در کشور است زیرا تمام جلسات آن به طور مستقیم برای مردم پخش می شود می باشد مگر در مواردی که بحث‌های امنیتی محرمانه برابر قوانین مانع اطلاع رسانی برای عموم شود.

موسوی افزود: طرح شفافیت نیز در حال نهایی شدن است و در کمیسیون امنیت ملی و سایر نهادهای مجلس بر روی آن کار شده  تا بتواند مجلس را به عنوان پیشگام در عرصه گردش آزاد اطلاعات یاری کند.

وی با اشاره به حوادث سیل اخیر گفت: در سیل اخیر ۱۷ استان درگیر بودند و متاسفانه تعدادی از هموطنانمان جان خود را از دست دادند وقتی سیل در امامزاده داوود و فیروزکوه اتفاق افتاد نزدیک به ۵۰ نفر در تهران جان خود را از دست دادند در سال ۱۳۳۲ سیل امامزاده داوود بیش از ۵۰۰ نفر تلفات انسانی داشت حضور نمایندگان و رئیس جمهور و خبرنگاران در صحنه حادثه بسیار تاثیر گذار و برای مردم قوت قلب بود.

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: اگر مسئولین و خبرنگاران حضور پیدا نمی کردند بسیاری از اتفاقات پوشیده می ماند و در نهایت عاملان و مقصران شناسایی و پاسخ نخواهد شد مجلس از واقعه نمیگذرد زیرا جان مردم بی اهمیت نیست با مجمع نمایندگان تهران جلسه داشتیم رئیس مجلس سایر هیئت‌رئیسه هم برای پیگیری علت و عوامل دخیل در سیل اخیر مورد بررسی متفق القول هستند.

 

انتهای پیام/۱۰۰۲

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار