خبرهای داغ:

طرح سازگاری با کم آبی در استان سمنان در حال اجرا است

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان با بیان اینکه طرح سازگاری با کم آبی در استان سمنان در حال اجرا است گفت: ۸۰ درصد چاه‌های این استان مجهز به کنترل هوشمند است.
کد خبر: ۹۴۵۳۰۹۷
|
۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج ا زسمنان، محسن عسگری بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میزان بارش‌ها نسبت به سال گذشته 27 درصد کاهش داشته و نسبت به درازمدت نیز 33 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه باید صرفه‌جویی و استفاده بهینه از منابع آبی به‌طور ویژه در دستور کار قرار گیرد تصریح کرد: در استان سمنان نیز برای استفاده بهینه از منابع آبی موجود طرح‌های سازگاری با کم‌آبی و همچنین طرح‌های احیا و تعادل‌بخشی در حال اجرا است.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان افزود: با توجه به خشک‌سالی‌های اخیر و کمبود منابع آب، سفره‌های آب زیرزمینی بسیار حائز اهمیت هستند و ازاین‌رو طرح تعادل‌بخشی توانسته است به مهار و جلوگیری از برداشت‌ها از این منابع مهم زیرزمینی کمک کند.طرح سازگاری با کم‌آبی نیز در راستای کمک به طرح تعادل‌بخشی است.

وی با بیان اینکه 80 درصد چاه‌های استان مجهز به کنترل هوشمند است افزود: در استان سمنان هیچ چاه غیرمجازی نداریم.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان با بیان اینکه یک‌میلیون مترمکعب منابع آبی برای معادن استان سمنان اخذ شده است افزود: با همکاری صمت قرار است این منابع به معادن اختصاص یابد و این مهم سبب اشتغال‌زایی می‌شود.

عسگری با اشاره به پروژه‌های هفته دولت نیز گفت: پنج پروژه با اعتبار 39 میلیارد ریال در هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها شامل طرح‌های ایمن‌سازی شبکه آبیاری و انجام عملیات ساماندهی و لوله‌گذاری در استان است تصریح کرد: یک طرح آب‌رسانی با اعتبار 15 میلیارد ریال نیز احداث شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان خاطرنشان کرد: برای طرح‌های تعمیر و انتقال آب، طرح‌های مرمت و لایروبی و مطالعه طرح‌های ساماندهی حریم بستر نیز در سال گذشته یک هزار و 642 میلیارد ریال هزینه شد.

عسگری با بیان اینکه در سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان مبلغ 2400 میلیارد ریال برای این پروژه‌ها اختصاص یافت گفت: این پروژه‌ها روند مطلوبی دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار