متوقف سازی 1219 دستگاه خودروی شوتی در استان مرکزی /افزایش 336 درصدی کشفیات کالای قاچاق

سردار مفخمی شهرستانی گفت: در سه سال اخیر 1219 خودروی شوتی به صورت حضوری و ۴۵۰۰ دستگاه به صورت سیستمی توقیف شده است.
کد خبر: ۹۴۵۳۰۰۳
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی،سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مرکزی در نشست با اصحاب رسانه گفت: در ۳ سال گذشته میزان دستگیری در حوزه خرده‌فروشی تقریباً بی‌سابقه بوده بطوریکه رشد ۲۴ درصدی  در این حوزه ایجاد شده است.

مفخمی شهرستانی اظهار کرد: قاچاق کالا و ارز یک دغدغه مهم در استان است و میزان کالاهای قاچاق از منظر ارزش ریالی در استان ۳۳۶ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در حوزه زمین‌خواری اقدامات مناسبی انجام‌شده و در این راستا با اقدامات انجام‌شده ۵۹۱ هکتار زمین آزادشده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: خودروهای شوتی و برخورد با این خودروها یکی از دغدغه‌های مردم است که ۲۱۹ خودروی شوتی به‌صورت حضوری و ۴۵۰۰ دستگاه به‌صورت سیستمی توقیف شده است.

مفخمی شهرستانی بیان کرد: در ۵ ماهه گذشته در سال جاری وقوع سرقت کاهش ۲ درصدی و کشف وقوع سرقت ۶۵ درصد محقق شده است،استان رتبه پنجم کشوری در کاهش وقوع سرقت را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در گذشته پلیس فتا تنها در اراک و ساوه فعال بودند که در حال حاضر پلیس فتا در تمام شهرستان های استان فعال است،اغلب پلیس فتای استان مرکزی رتبه نخست را در سطح کشور داشته است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: کشفیات جرائم سایبری استان در ۵ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۹۶ درصدی داشته است.

مفخمی شهرستانی اظهار کرد: استان مرکزی با وجود تجمعات صنفی و‌ کارگری، با مدیریت خوب انتظامی کمترین تنش را داشت و در طول سه سال گذشته میزان شرارت در استان مرکزی ۱۰ درصد و نزاع‌های دسته‌جمعی ۱۸ درصد کاهش یافت و در این مدت اراذل و اوباش استان تحت کنترل بودند.

وی بیان کرد: در طول سه سال اخیر، ۳۷۸ نیروی تازه نفس پلیس برای خدمت‌گذاری بیشتر به مردم وارد مجموعه انتظامی استان مرکزی شدند که این تعداد نیز تاکنون کمتر سابقه داشته است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: ورود ۱۶۹ دستگاه خودرو جدید، افتتاح کلانتری ۱۱ تفرش، کلانتری ۱۸ بازار و کلانتری ۱۳ علوی ساوه از دیگر اقدامات است و کلانتری ۱۸ ستاد شهرستان خنداب هم از پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد برخوردار است.

مفخمی شهرستانی افزود: ساماندهی موقعیت یاب برای خودروهای عملیاتی پلیس، ایجاد مسکن برای ۶۴۰ نفر از همکاران فاقد منزل و افتتاح مرکز آزمایشگاهی و فیزیوتراپی کلینیک سیدالشهدا مرکز استان و افتتاح درمانگاه امام جواد (ع) ساوه از دیگر اقدامات صورت گرفته در سه سال گذشته است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ارتباط الکترونیک با مجموعه قضایی از دیگر اقدامات است و فرماندهی انتظامی استان مرکزی در این راستا سال گذشته رتبه برتر کشور را کسب کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار