خبرهای داغ:

تجربیات دفاع مقدس یک ثروت فرهنگی پایان ناپذیر است

مدیرکل تامین اجتماعی نیروهای مسلح آذربایجان غربی گفت: مستندسازی خاطرات و تجربه‌های یادگاران هشت سال دفاع مقدس ضروری است، چراکه به حفظ این ثروت فرهنگی کمک بسیار زیادی می‌کند.
کد خبر: ۹۴۵۲۹۷۶
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
 

به گزارش بسیج از بوکان، رضا کارگر مدیرکل تامین اجتماعی نیروهای مسلح آذربایجان غربیمستندسازی خاطرات یادگاران دفاع مقدس به حفظ این ثروت فرهنگی کمک می‌کند ۳۰ مرداد در همایش انس و مودت بازنشستگان و وابستگان که با حضور اعضای شورای تأمین بوکان برگزار شد، اظهار کرد: بازنشستگان یادگار بی‌بدیل دوران هشت سال دفاع مقدس محسوب می‌شوند، چراکه با تمام وجود آن روزهای پر از دلهره، رشادت و فداکاری را به خاطر می‌آورند.

وی بازنشستگان را بهترین راویان دفاع مقدس برای ملت بزرگ ایران اسلامی به‌ویژه نسل جدید دانست و ادامه داد: استفاده از تجارب آنها در برهه کنونی بسیار ضروری است، چراکه به تقویت باورهای نسل جدید و حفظ فرهنگ دفاع مقدس کمک شایان‌توجهی خواهد کرد.

کارگر مستندسازی و تصویرسازی خاطرات هشت سال دفاع مقدس و سا‌ل‌های مبارزه با رژیم طاغوت را عامل موثری در زنده نگه داشتن ارزش‌ها و باورها دانست و گفت: شهدا با اهدای خون‌شان امنیت امروز ما را فراهم کردند،  وظیفه ما انتقال اهداف و عمل به وصیت‌های آن عزیزان است و باید این ثروت فرهنگی و ارزش‌ها به نسل بعد انتقال پیدا کند.

سرهنگ پاسدار صمدمحمد علی‌زاده فرمانده سپاه بوکان در این مراسم، گفت: دراوایل انقلاب به واسطه حضور گروهک‌های ضدانقلاب این منطقه ناامن بود، ولی شما با جان و خون خود از این انقلاب دفاع کردید و اکنون به‌واسطه مجاهدت‌های شما امنیت پایدار در منطقه ایجاد شده است.

وی افزود: شما از خانواده و همه هستی خود گذشتید و هجرت کردید، تا در شرایط سخت از انقلاب اسلامی دفاع کنید، این نظام با حمایت شما ماندگار شد و مجاهدت بی‌مثال شما این امنیت پایدار را به ارمغان آورده است.

فرمانده سپاه بوکان ادامه داد: کاری که شما کردید ما نمی‌توانیم یک به هزار آن را برآورده کنیم، زیرا شما در سخت‌ترین شرایط پشتیبان انقلاب بودید و دین خدا را یاری کردید.

سرهنگ محمدعلی‌زاده تصریح کرد: همین دین اسلام بود، که شما را وارد این کارزار بزرگ مبارزه با استکبار کرد و برای همین بود که مبارزه شما جهاد در راه خدا بود، از اوایل انقلاب که صدام گفت تهران را ۶ روزه فتح می‌کنیم، صدها مورد دیگر همچون شبیخون فرهنگی، جنگ اقتصادی و ... بود، ولی انقلاب اسلامی با حمایت شما با قدرت تمام به جلو حرکت می‌کند.

فرمانده سپاه بوکان گفت: امروز هرچقدر امنیت و قدرت داریم، از برکت وجود شما پیشکسوتان است، که در اوج فتنه دفع فتنه کردید، دشمن اکنون درصدد است، بصیرت و غیرت دینی را از ما سلب کند، پس باید هوشیارانه رفتار کنیم.

وی گفت: دشمن درصدد است بازنشستگان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس را از انقلاب کنار بزند، تا بار دیگر غبار فتنه را بر چهره انقلاب بگستراند، پس لازم است، یادگاران دفاع مقدس و بازماندگان آن سال‌ها به عنوان افتخارآفرینان جهاد و شهادت پا در میدان باشند و با تمام قدرت بار دیگر این توطئه شوم را خنثی کنند.

انتهای پیام
ارسال نظرات