خبرهای داغ:

فاطمه موسوی، همسر شهید حرم سید احمد قریشی: شهید قریشی خود را سرباز ولایت و آماده خدمت در هر شرایطی می دانست

همسر شهید مدافع حرم سید احمد قریشی ، گفت: همسرم در دوران جنگ تحمیلی در جبهه بودند. بعد جنگ هم ما چهار سال در سیستان بلوچستان زندگی کردیم.بعد از بازنشستگی به من گفتند من سرباز ولایتم هر جا به من احتیاج باشد، آماده خدمت هستم
کد خبر: ۹۴۵۲۷۰۱
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۱
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج-همسر شهید مدافع حرم سید احمد قریشی ، گفت: همسرم در دوران جنگ تحمیلی در جبهه بودند. بعد جنگ هم ما چهار سال در سیستان بلوچستان زندگی کردیم.بعد از بازنشستگی به من گفتند من سرباز ولایتم هر جا به من احتیاج باشد، آماده خدمت هستم.ایشان به سپاه قدس اعزام شدند. قبل ازکرونا سه سال متوالی سوریه بودند.
 
 - صحبت از الگوی سوم که می شود، همسران شهدا و ایثارگران برای جامعه کنونی ما مصادق این مفهوم بزرگ انسان ساز می شوند. زنانی بصیر، شجاع و در عین حال عاشق! بانوانی که برای رسیدن به عنوان بزرگ همسری شهدا ، قطعا خود نیز عطر ایمان شهدا را به خود گرفته اند. مادری غیور که همه حال کنار فرزندان، جای خالی پدر را به بهترین صورت ممکن پُر کرده اند. شیرزنانی که در مسیر نورانی جهاد تبیین حضرت زینب سلام الله ، قدم های محکم بر می دارند و سبک زندگی شهادت گون همسران شان را تعریف و تفسیر می کنند.
در راستای آشنایی هر چه بیشتر با بانوانی که قطعا خود عنصری مهم در ساخت تمدن نوین اسلامی هستند خبرنگار ما با فاطمه موسوی همسر سردار جانباز شهید مدافع حرم سید احمد قریشی گفت وگویی را انجام داده است که خواندن آن خالی از لطف نیست.
لطفا خودتان را معرفی کنید و بفرمایید چطور با شهید قریشی آشنا شدید.
سلام فاطمه موسوی هستم، همسرشهید مدافع حرم سید احمد قریشی. احمد آقا برادر زن، برادر من هستند.

مهمترین معیارهای شما و شهید قریشی برای انتخاب همسر چه بود؟

معیارما ایمان به خدا و التزام به ولایت فقیه بود.
ثمره ازدواج تان چند فرزند است و آیا شهید قریشی در پرورش و تربیت فرزندان با شما همراه بودند؟
ثمره ازدواج ما دو دختر بودند. فرزند دوم مادر سال۸۲ در سن ۱۶ سالگی دراثربیماری از دنیا رفتند.
آیا همسرتان در کارهای منزل به شما کمک می کرند؟
حاج آقا زمانی که منزل بودند سعی می کردند برای دخترمان درکنار پدری، دوست و همبازی باشند. شهید قریشی فرزند بزرگ خانواده بودند و همیشه در کار خانه و آشپزی به مادرشان کمک می کردند.

شهید قریشی چطور موضوع اعزام به سوریه را مطرح کردند؟
همسر کارشان در سپاه خیلی زیاد بود. زمانی که جنگ ایران و عراق بود جبهه بودند. بعد جنگ هم ما چهارسال در سیستان بلوچستان زندگی کردیم. همسربعد از بازنشستگی به من گفتند من سرباز ولایتم هر جا به من احتیاج باشد، آماده خدمت هستم.ایشان به سپاه قدس اعزام شدند.
قبل ازکرونا سه سال متوالی سوریه بودند.
من افتخارمی کنم که همیشه درکنارهمسرم درمراحل زندگی همراه بودم . خداروشکرمیکنم بعنوان شهید مدافع حرم دراین راه به شهادت رسیدند.
چطور از شهادت ایشان مطلع شدید و با دلتنگی خودتان و فرزندان تان چطور کنار آمدید؟
شهید قریشی تیرماه ۱۴۰۰به سوریه اعزام شدند. اول مرداد به ماخبردادند بیمارستان بقیه الله هستندزمانی که مارفتیم شهید شده بودند.
همسر شهید بودن‌‌چه حسی دارد؟
من درمقابل صبرحضرت زینب درمقابل مصیبت چیزی برای گفتن ندارم. دخترم خیلی خوشحال است ازاینکه پدرش در بسترازدنیا نرفته است و باعث سربلندی ما هستند.
اگر اکنون این فرصت مهیا شود که همسرتان را ببینید، اولین چیزی که به ایشان می گویید چیست؟
ازهمسرشهیدم قول می گیرم شفاعت مارا بکند و هوای مارا مثل قبل داشته باشد. و ازخدابرای ما هم طلب شهادت کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس
ارسال نظرات