روایتی از نشست خبری شورای ششم شهر اراک /

از اقدامات انجام شده تا وعده هایی که باید سرعت بیشتری می گرفت/میر نظامی:دو دستگی به معنای اعتقادی و فکری در شورا وجود ندارد/ عسگری:ابزار لازم برای تعیین تکلیف نیروهایی که نا عادلانه به شهرداری وارد شدند وجود ندارد

نشست خبری اعضاء شورای اسلامی ششم کلانشهر اراک در حالی برگزار می شود که یکسال از عمر کاری این دوره از شورا می گذرد و اعضا به سوالات خبرنگاران به عنوان نمایندگان افکار عمومی پاسخ می دهند.
کد خبر: ۹۴۴۹۱۳۶
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ نشست خبری اعضا شورای اسلامی ششم شهر اراک با حضور جمعی از خبرنگاران و فعالان رسانه ای برگزار شد.

این نشست خبری در حالی برگزار می شود که یکسال از عمر کاری این دوره از شورا می گذرد و اعضا شورا به سوالات خبرنگاران به عنوان نمایندگان افکار عمومی پاسخ می دهند.

از اقداماتی که در این یکساله پیگیری شد و به ثمر نشست تا برنامه هایی که با کندی و تاخیر پیش رفته است مصوباتی که در مسیر پر پیچ و خم شهرداری و سایر دستگاه ها دچار بلا تکلیفی شد.

سید وحید میرنظامی رئیس شورا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران گفت:تمام اتوبوس‌هایی که در کشور تولید می‌شوند به صورت دیزلی و گازوئیلی است و اتوبوسی که سوخت مناسب با محیط زیست داشته باشد و خرید از شرکتی بوده است که به صورتنحصاری فعالیت می نماید، 

وی افزود:برا یرفع مشکلات حمل و نقل چاره جز خرید این اتوبوس ها نبود هرچند که شهرداری برای اولین بار اقدام به خرید اتوبوس های برقی کرده است.

میر نظامی بیان کرد:امروز ظرفیت‌هایی در شورا وجود دارد که باید نهایت استفاده را از این ظرفیت ها برد، همه اعضای شورای متعلق به یک جبهه فکری هستند، دو دستگی به معنای فکری و اعتقادی در شورا وجود ندارد، همه ما قسم خورده‌ایم به عدالت و انصاف عمل و رفتار کنیم.

رئیس شورا تاکید کرد: تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم، تا شورا به موفقیت برسد، چراکه در پایان چهار سال همه این ۱۱ نفر مورد سوال قرار می‌گیرند.

علی چیگینی رئیس کمسیون عمران در ادامه نشست خبری گفت: یکی از ماموریت های شورا پیگیری روند ساخت و تکمیل پروژه در سطح شهر بود که در سال گذشته با پیگیری های انجام شده پروژه نیمه تمام مقاومت به بهره برداری رسید.

وی افزود: پروژه تقاطع غیر همسطح میدان امام حسین(ع) درگیر معارضین پیچیده و بسیار بود که تلاش مجموعه شورا و شهرداری برای این بود که معارضین رفع و سرعت پیشتری به خود بگیرد.

چگینی از دیگر مشکلات شهری اراک را طرح جامع اراک دانست و گفت: آسیب شناسی این طرح انجام شده، وضعیت نامناسب این طرح باعث شده دست و پای شهرداری بسته شود لذا باید اقدامات لازم برای اصلاح طرح انجام شود که در این راستا همت همگان را می‌طلبد.

پیمان عین القضاتی از دیگر اعضای شورای شهر ششم در این نشست خبری گفت: برای رهایی از ساختارهای کاغذی اپلیکیشن محله من برای استفاده شهروندان و همشهریان طراحی شده و ۳۶۰ خدمت را در محلات رصد می‌کند که قرار است به زودی رونمایی و راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به اقدامات زیر ساختی و انجام شده در طول یک سال گذشته گفت: راه‌اندازی بلک باکس اراک تا پایان سال ،احداث ساختمان چندمنظوره کوی امام علی(ع)، تأسیس ساختمان چندمنظوره قنات ناصری، افتتاح زمین‌های چمن مصنوعی کرهرود، کوی امام علی(ع) و شهرک هجرت، راه‌اندازی زورخانه اراک، افتتاح اولین پارک شطرنج اراک در کوی صنعتی، احداث زمین فوتبال، بسکتبال و والیبال در کوی گردو  از جمله اقدامات انجام شده و در دست پیگیری شورای ششم بوده است.

عسگری  خزانه دار شورا در خصوص تعیین تکلیف  نیروهای حجمی شهرداری اظهار کرد: در دوره‌های گذشته نیروهای بسیاری به صورت ناعادلانه و با ارتباط وارد مجموعه شهرداری شدند که یکی از روکرد ها اهداف شورای ششم  ساماندهی و تعیین وضعیت ورود نیروها به شهرداری است حالی است که شورا ابزاری برای بیرون کردن نیروهایی که به صورت کاملاً ناعادلانه و به صورت رانتی وارد شهرداری شده‌اند در اختیار ندارد.

وی افزود:در شرایط موجود  شهر اراک از نظر طرح جامع و تفضیلی، بازار، تک‌هسته‌ای بودن شهر، محدوده و حریم، عدم تعیین تکلیف اراضی صالح‌آباد و مرادآباد با چالش‌هایی مواجه است که رفع این چالش‌ها با ساعت‌ها کار و تلاش تمام اعضای شورای در حال پیگیری است.

عباس خسروانی سخنگو و رئیس مرکز پژوهش های شورا در این نشست گفت:مرکز پژوهش‌های شورا ۱۶سؤال پژوهشی را مطرح و ۱۸ طرح پژوهشی به شهرداری ارائه کرده که طرح شهر دوستدار کودک، شهر شفافیت شهرداری و شورا، طرح الزام شهرداری به هزینه کرد عوارض آلایندگی در راستای رفع آلایندگی از جمله این طرح‌ها است.

سید رضا قریشی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در این نشست گفت: بودجه ۱۴۰۰ اشکالات بسیاری داشت و سعی شد این موارد در بودجه ۱۴۰۱ مورد بررسی قرار گیرد و همچنین اعتراضات و اشکالات وارده به دفترچه عوارض نیز مورد اصلاح قرار گرفت.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار