خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی(ع) شهرستان تاکستان؛

قیام سیدالشهدا برمبنای شناخت توحیدی و عمل به تکلیف الهی بود

حجت الاسلام هادی گفت: قیام امام حسين(ع) در حركت از مدينه به مكه و سپس كوفه نشان دهنده آن است كه امام بر مبناي شناخت عمیق توحید و عمل به تكليف در قبال دستورات الهی، خود و فرزندانشان را فدای اسلام کرد.  
کد خبر: ۹۴۴۹۰۲۷
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰

قزوین_نقی هادی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی(ع) شهرستان تاکستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج بیان کرد:حادثه عاشورا برپایه ای از عمل به تکلیف الهی و خودگذشتگی و برمبنای عقلانیت در راستای تربیت انسان ها عالم شکل گرفت.

وی گفت: قیام امام حسين(ع) در حركت از مدينه به مكه و سپس كوفه نشان دهنده آن است كه امام بر مبناي شناخت عمیق توحید و عمل به تكليف در قبال دستورات الهی، خود و فرزندانشان را فدای اسلام کرد.

حجت الاسلام هادی افزود: در زمان قیام امام حسين(ع) حقيقت اسلام و قرآن در جامعه رنگ و بوی اسلام ناب محمدی را از دست داده بود و لذا اگر آن حضرت قيام نمي كرد، پوسته اسلام نيز از بين مي رفت و يزيد تمام فسق خود را علني مي كرد و كسي جرات مقابله نداشت. 

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان تاکستان عنوان کرد: در آن زمان افرادي در لشكر عمر سعد حضور داشتند كه حافظ قرآن بودند اما قرآن در وجود آنان نفوذ نكرده بود و لذا سخنان سيدالشهدا(ع) بر دل هاي آنان اثر نگذاشت. 

وی اضافه کرد: امام حسين(ع) در حركت عاشورايي خود همواره بر تربيت عقلاني تكيه داشت. چون آن حضرت مي خواست مردم به رشد عقلاني برسند تا خودشان در مسير صحيح اسلام قرار گيرند و در چنين وضعيتي است که انسان های واقع بین و اهل حق مي توانند در مسير حق حركت کنند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار