سرپرست اداره کل بهزیستی استان مرکزی:

راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶ ترک اعتیاد استان مرکزی برنامه اولویت‌دار بهزیستی است

زیدوند بیان کرد: متاسفانه مرکز ماده ۱۶ در استان وجود ندارد و آنچه به عنوان کمپ ماده ۱۶ در اراک فعالیت داشت یک کمپ ماده ۱۵ بزرگ بود، اما مرکزی به عنوان کمپ ماده ۱۶ با شرایط مشخص شده وجود نداشت و در حال حاضر به دنبال اخذ مجوزها جهت ساخت این مرکز هستیم.
کد خبر: ۹۴۴۸۷۵۴
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی، محمد زیدوند مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۲۴ طرح اشتغالزایی مددجویان، مرکز توامندسازی معتادان بهبود یافته، مرکز شبانه روزی بیماری روانیان مزمن، افتتاح دو گروه همیار زنان سرپرست خانوار و... از جمله برنامه های افتتاحی در هفته بهزیستی در استان مرکزی بوده است، مانور خودروهای اورژانس اجتماعی، معرفی مراکز کاهش آسیب، مسابقات فرهنگی و ورزشی و کتابخوانی و... از دیگر برنامه ها در این هفته بوده است.

وی افزود: به منظور خرید وسایل توانبخشی و ساخت مرکز خیریه اراک در خانه میران در اعتبارات سفر برای استان اعتبار لحاظ شده، برای این مرکز ۵۰ میلیارد تومان درخواست شده بود اما تاکنون رقم قطعی تخصیص مشخص نیست.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: مددجویان مجموعه کمیته امداد عمدتا افراد نیازمند هستند و شرایط اقتصاد جامعه بر مراجعات این افراد اثرگذار است اما بهزیستی متفاوت با این بوده و بخش جامعی از معلولین و نیازمندان توانبخشی و زنان سرپرست خانوار و... را شامل می شود.فشار اقتصادی تاثیر محسوسی بر اضافه شدن افراد تحت پوشش بهزیستی نداشته است.

زیدوند بیان کرد: متاسفانه مرکز ماده ۱۶ در استان وجود ندارد و آنچه به عنوان کمپ ماده ۱۶ در اراک فعالیت داشت یک کمپ ماده ۱۵ بزرگ بود، اما مرکزی به عنوان کمپ ماده ۱۶ با شرایط مشخص شده وجود نداشت و در حال حاضر به دنبال اخذ مجوزها جهت ساخت این مرکز هستیم.

وی اضافه کرد: در حوزه مناسب سازی شهر اراک علیرغم تلاش های صورت گرفته مشکلات زیادی دارد و در سطح معابر و پارکها و ساختمان ها مشکلاتی برای این افراد وجود دارد که در این راستا پیگیری لازم انجام و تصمیمات خوبی اتخاذ شده است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی بیان کرد: عمده مشکل در احداث ساختمان ها است که مقرر شده شهرداری در صدور پروانه ساخت و نظام مهندسی در اصول ساخت و ... نظارت ویژه ای در خصوص مناسب سازی ساختمان های اداری و مسکونی داشته باشند. سرویس بهداشتی مناسب سازی شده برای معلولان در هیچکدام از پارک ها وجود ندارد.

زیدوند ادامه داد: بهزیستی بیش از ۱۵۰ فعالیت دارد و بعد از شهرداری دومین دستگاهی است که بیشترین خدمات و دایره فعالیت را دارد.

وی در رابطه با کودکان کار خاطرنشان کرد: طرح اقدام و عمل در راستای توانمندسازی کودکان کار در سطح کشور آغاز شده است. در استان مرکزی نیز تنها یک مرکز ویژه کودکان کار وجود دارد و این مرکز باید به شهرستان ساوه منتقل شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار