خبرهای داغ:

اختصاص۱۳ هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های عمرانی شاهرود و میامی

شاهرود_معاون استاندار سمنان گفت: ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های جدید و تکمیل طرح‌های نیمه تمام زیربنایی شهرستان‌های شاهرود و میامی با همکاری کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اختصاص یافت.
کد خبر: ۹۴۴۸۵۶۹
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵

اختصاص۱۳ هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های عمرانی شاهرود و میامیبه گزارش خبرگزاری بسیج، ابوطالب جلالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به ضرورت ارتقاء شاخص‌های توسعه و پیشرفت شهرستان‌های شاهرود و میامی و نیز جبران تأمین منابع به منظور تکمیل طرح‌های نیمه تمام و یا تعریف طرح‌های جدید برای پاسخگویی به خواسته‌های به حق مردم این ۲ شهرستان، طی پیگیری‌های انجام شده از سوی نماینده مردم شهرست‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، طی بازدید یک روزه با حضور رئیس و تعدادی از اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، استاندار سمنان و معاونان وزرا و نمایندگان وزارت خانه‌های نیرو، نفت، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و جمعی دیگر از مسوولان ملی و استانی از طرح‌های پیشنهادی و یا در حال اجرا انجام شد.
او ادامه داد: در نشست نهایی با حضور مسوولان طرح‌های پیشنهادی مصوب و فرآیند تخصیص اعتبار آن‌ها نیز پس از مکاتبه از سوی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به وزارت خانه‌های یاد شده اعلام شد.
فرماندار شاهرود تکمیل محور شاهرود - آزادشهر تقاطع غیرهمسطح سه راهی مجن را از جمله این طرح‌ها برشمرد و افزود:تکمیل و ارتقای محور شاهرود - طرود با اعتبار یکهزار میلیارد ریال و برگزاری مناقصه برای تکمیل و اجرای زیرگذر میامی نیز در دستور کار شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور قرار گرفت.
جلالی اضافه کرد: همچنین مقرر شد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور نسبت به بهسازی و رفع نقص‌های ۱۴محور در شرق استان سمنان با تخصیص اعتبار به مبلغ ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اقدام‌های لازم را انجام دهد.
او درباره اقدام‌های مرتبط با شرکت بازآفرینی شهری نیز بیان کرد: ساخت مجتمع چند منظوره شهرک پردیس شاهرود و رفع مشکلات باقی مانده این شهرک با هدف خروج آن از فهرست محلات هدف بازآفرینی و نیز تهیه برنامه جامع در شهرستان‌های شاهرود و میامی در دستور کار این شرکت قرار گرفت.
معاون استاندار سمنان تصریح کرد: علاوه بر این قرار شد بنیاد مسکن انقلاب سلامی برای کمک به بهسازی روستا‌های شاهرود ۵۰۰ میلیارد ریال و برای روستا‌های شهرستان میامی ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص دهند.
جلالی به طرح‌های مرتبط با وزارت نیرو نیز اشاره و تصریح کرد: اجرای ۱۲۰ کیلومتر خط انتقال برق از مسیر بیارجمند - چاه جام - طرود و برق رسانی به روستای فرومد از جمله اقدام‌هایی است که در دستور کار شرکت توانیر قرار گرفت.
او ارتقای کمی و کیفی بازسازی تصفیه خانه آب آشامیدنی شاهرود و نیز تصفیه خانه فاضلاب قدیم این شهر و همچنین تصفیه خانه حسین آباد کالپوش و تکمیل تصفیه خانه فاضلاب فدک را از طرح‌های مورد نظر در حوزه آب و فاضلاب بشمرد و گفت: اجرای گام دوم آب رسانی به ۱۲ روستای شهرستان میامی، اصلاح و بازسازی شبکه و خطوط انتقال آب فرسوده شاهرود، خرید چهار حلقه چاه آب آشامیدنی در شهرستان شاهرود، افزایش تخصیص ۷۰ متر مکعب بر ثانیه آب آشامیدنی از سد کالپوش به میامی و احداث ۲ حلقه چاه و مخزن هزار متر مکعبی در میامی از دیگر طرح‌های این حوزه است.
معاون استاندار سمنان به طرح‌های گازرسانی بیارجمند، طرود، پل ابریشم و امامزاده قطری روستای ابر هم اشاره کرد و افزود: در حوزه سازمان امور عشایر نیز مبلغ هفت هزار میلیارد ریال تسهیلات برای تأمین نهاده‌های دامی به منظور تولید قراردادی گوشت قرمز به اتحادیه و شرکت‌های تعاونی و عشایر اختصاص یافت.
جلالی همچنین یادآور شد: نخستین نشست ارزیابی از روند و چگونگی تخصیص اعتبار در دفتر نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با حضور مدیران کل دستگاه‌های مرتبط تشکیل و مقرر شد گزارش نتیجه این اقدامات هر ۱۵ روز یک بار به فرمانداران ۲ شهرستان اعلام شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار