یادداشت/

درس ها و عبرت های عاشورا

اگر بخواهیم علل پیدایش واقعه عاشورا و شهادت امام حسین(ع) و اصحاب ایشان و اسارت آل الله را مورد تحقیق و بررسی قرار دهیم، علتی را مشاهده میکنیم که امروزه نیز به نوعی در جریان است و آن ظهور اسلام معاویه و اموی میباشد که بذر آن بعد از وفات پیغمبر اسلام کاشته شد و رشد آن تا عصرحاضر ادامه پیدا نمود.
کد خبر: ۹۴۴۸۱۹۰
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، اگر بخواهیم علل پیدایش واقعه عاشورا و شهادت امام حسین(ع) و اصحاب ایشان و اسارت آل الله را مورد تحقیق و بررسی قرار دهیم، علتی را مشاهده میکنیم که امروزه نیز به نوعی در جریان است و آن ظهور اسلام معاویه و اموی میباشد که بذر آن بعد از وفات پیغمبر اسلام کاشته شد و رشد آن تا عصرحاضر ادامه پیدا نمود.

در این نوع اسلام مردم مسلمان نماز میخوانند، روزه میگیرند، حج بجا می آورند، در نمازهای جمعه و جماعت هم شرکت میکنند وکل قرآن را نیز حفظ می نمایند!

اما در جهت دیگر آن از امامت، عدالت ، مساوات ، برادری، جهاد در راه خدا و  مقابله با ظلم و ستمگری، ساده زیستی و نفی اشرافی گری و حرام خواری خبری نیست.

نسل جدیدی که دوران ۲۳ ساله  پیغمبر اسلام را درک نکردند در جامعه ای پرورش یافتند که از نظر مبانی و ارزش های دینی نسبت به زمان پیغمبر فاصله ها گرفته بود و باورها ، اعتقادات و اندیشه های آنان نسبت به اسلام راستین بیگانه گشت و در حقیقت پیرو اسلام اموی شده بودند تا اسلام نبوی!

این نسل با مبانی اسلام اموی رشد و نمو پیدا نمود تا اینکه ۵۰ سال بعد از وفات رسول الله قربت الی الله و برای رسیدن به بهشت!! پاره تن رسول خدا را سلاخی کرده و  به شکرانه این عمل مسجدها ساختند!! لذا واقعه عاشورا را میتوان محصول #جنگ_شناختی دشمن در صد اسلام دانست.

امروزه نیز خطر جریان نئو لیبرالی و غرب گرا که متاسفانه در طول ۴۴سال  نظام جمهوری اسلامی در ارکان مختلف نظام بروز و ظهور دارد تهدیدی برای نیل به آرمان های بلند  جمهوری اسلامی میباشد. این جریان  که در حقیقت پیاده نظام جنگ شناختی جبهه استکبار جهانی  علیه جبهه انقلاب اسلامی  محسوب میشود، منادی و خواهان پیاده سازی الگوی حکمرانی مبتنی بر اسلام آمریکایی  یا همان نسخه به روز شده اسلام اموی بوده که تحقق آن منتج به شکست و ناکارآمدی نظریه اسلام انقلابی و سیاسی با محوریت ولایت فقیه و استحاله نظام جمهوری اسلامی خواهد بود.

پس هرچه فریاد است باید بر سر جریان التقاطی نئو لیبرالیسم داخلی درلباس دوست زد که تمام عقب ماندگی و بیچارگی ملت ما از آنان است!

انتهای پیام/

ارسال نظرات