خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج مداحان و مدیران هیئات مذهبی سپاه بهار:

باید از ظرفیت ماه محرم در مسیر ارتقای معرفت و بصیرت جامعه استفاده كنیم

همدان-مسئول سازمان بسیج مداحان بهار گفت: اقامه عزا برای سالار شهیدان مورد تأكید ائمه(ع) بوده و در مناسبت‌های مختلف سفارش فرموده‌اند و باید از ظرفیت ماه محرم در مسیر ارتقای معرفت و بصیرت جامعه استفاده كنیم.
کد خبر: ۹۴۴۸۰۹۷
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰

مصطفی محمدی مهوار در اولین روز از ماه محرم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در بهار با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب «هیئت محلّ تبیین است، محلّ بیان است، محلّ بیان مهم‌ترین مفاهیم معارف اسلامی و معارف علوی است، محلّ پاسخ به سؤال‌ها است»، اظهار کرد: اقامه عزا برای سالار شهیدان مورد تأکید ائمه (ع) بوده و در مناسبت‌های مختلف، آن را سفارش فرموده‌اند و باید از ظرفیت ماه محرم در مسیر ارتقای معرفت و بصیرت جامعه استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: در شهرستان بهار ۲۰۰ هیئت عزاداری آماده برگزاری مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) هستند تا با اجرای برنامه‌های مفید و اسلامی، الگوی مناسبی برای جامعه باشند، همچنین امسال قصد داریم با کمک هیئت‌ها در ماه محرم بیش از ۱۰ هزار غذای نذری پخت و توزیع کنیم.

مسئول سازمان بسیج مداحان و مدیران هیئات مذهبی سپاه بهار بیان کرد: با توجه به شروع پیک جدید کرونا، هیئت‌های شهرستان بهار همچون سال‌های گذشته در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خوش می‌درخشند و اکثر مراسمات با توجه به مقارن بودن ماه محرم با فصل تابستان در محوطه باز و با فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: ماه محرم فرصت خوبی برای بصیرت افزایی است و رسانه‌ها و مبلغین باید پیام عاشورا را با توجه به حرکت حضرت امام حسین (ع) به همگان منتقل کنند و با توجه به مقتضیات زمانه برای نسل جدید و دنیای معاصر به زبان روز تحلیل و تفسیر کنند.

محمدی مهوار با بیان اینکه نقش تاریخی منبر و محافل سوگواری در بیداری اجتماعی و مذهبی و سیاسی جامعه شیعه در طول تاریخ و به خصوص در انقلاب اسلامی مورد اهمیت بوده و استعمار و دشمنان تلاش جدی در مسیر انحراف این جریان فرهنگ‌ساز دارند، گفت: علمای دین و خطبا باید به عنوان «العالم بزمانه» در عرصه «آسیب‌شناسی» و به عنوان «طبیب دوّار بطبه» در عرصه آسیب‌زدایی و هدایت نقش جدی داشته باشند.

وی افزود: لازم به ذکر است که امسال سازمان بسیج مداحان و مدیران هیئات مذهبی سپاه شهرستان بهار در نظر دارد، هیئت شاخص شهرستان بهار را با توجه به معیار‌های مشخص بعد از اتمام عزاداری سرور و سالار شهیدان انتخاب و مورد تقدیر قرار دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار