خبرهای داغ:

تامین کالا‌های اساسی در ماه محرم برای مساجد و هیأت‌ها و مردم

شاهرود_ مسئول نظارت بر بازار جهاد کشاورزی شاهرود گفت: کالا‌های اساسی مورد نیاز عزاداران هیأت‌های و مساجد و تکایا مذهبی در ماه محرم تامین شده است.
کد خبر: ۹۴۴۷۷۹۹
|
۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷

تامین کالا‌های اساسی در ماه محرم برای مساجد و هیأت‌ها و مردمبه گزارش خبرگزاری بسیج، عزت الله عرب انصاری در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان شاهرود اظهار کرد: هماهنگی به منظور بررسی و تامین اقلام کالا‌های اساسی مورد نیاز هیات‌ها و تکایا در روز‌های عزاداری سالار شهیدان و یارانش از یکماه گذشته در نشست‌های کارشناسی به انجام رسید.
مسئول نظارت بر بازار جهادکشاورزی شهرستان شاهرود با بیان اینکه تامین این دست کالا‌ها در استان سمنان پیگیری شد، ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی استان با توجه به جمعیت هر شهرستان و تعداد هیات‌های عزاداری ثبت شده میزان سهمیه کالا‌های اساسی این روز‌ها را اختصاص داد.
او تصریح کرد: مباشران هم برای دریافت این کالا‌ها از ۱۵ روز قبل تعیین و با معرفی به پشتیبانی امور دام و غله جهاد، برای خرید و تامین این کالا‌ها اقدام کردند.
مسئول نظارت بر بازار جهاد کشاورزی شاهرود گفت: با ابتکار عمل و هماهنگی برخی بنکداران، عمده‌فروشان و دستگاه‌های اجرایی مربوطه برخی واسطه‌ها در بازار کاهش یافت.
عرب انصاری عنوان کرد: بیشتر این کالا‌ها با قیمت یک تا چند هزار تومانی زیر قیمت مصوب و بازار در اختیار نمایندگان هیات‌ها قرار می‌گیرد.
او با اشاره به اینکه روغن برای نیاز خانوار و هیات‌های عزاداری با قیمتی کمتر از قیمت درج شده بر روی کالا تامین و عرضه می‌شود، اظهار کرد: قند و شکر هم با توجه به وجود کارخانه قند در این شهرستان در روز‌های عزاداری امام حسین (ع) با توافق انجام شده برای خانوار، تکایا و عزاداران تامین شد.
مسئول نظارت بر بازار جهادکشاورزی شاهرود گفت: قیمت مصوب کالا‌ها درب انبار در شاهرود شامل برنج تایلندی کیلویی ١١ هزار تومان، هندی ۱۷ هزار تومان و پاکستانی ۱۹ هزار تومان است.
او ادامه داد: قیمت مصوب شکر نیز ۱۸هزار و ۱۰۰ تومان و مرغ منجمد حداکثر تا کیلویی ۴۸هزار تومان است.
عرب انصاری اظهار کرد: گوشت گرم قرمز مخلوط دام پرواری با قیمت مصوب ۱۶۵ هزار تومان، گوشت گوساله منجمد ۱۲۰هزار تومان و مرغ گرم تازه هم کیلویی ۴۷ هزار و ۵۰۰ تومان و همچنین ران تازه مرغ کیلویی ۴۵هزار تومان عرضه می‌شود.
او با تاکید بر اینکه تمامی این کالا‌ها به اندازه نیاز شهرستان و هیات‌ها در انبار‌ها موجود و قابل عرضه برای خانوار‌ها است، افزود: مسئولان هیات‌های عزاداری با دریافت معرفی‌نامه از سازمان تبلیغات اسلامی شاهرود برای دریافت سهمیه خود به جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار