مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه البرز:

بصیرت از ضرورت های سیاسی، اجتماعی و اعتقادی جوامع است/ بصیرت عاشورایی می تواند برای ملت ها درس عبرت باشد

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان اینکه بصیرت عاشورایی می تواند برای ملت ها درس عبرت باشد، گفت: نهادینه کردن احکام دینی در جامعه موجب ارتقاء بصیرت در جامعه می شود.
کد خبر: ۹۴۴۷۶۱۳
|
۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام علی دشتکی، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز، صبح امروز در راستای اجرای نیات واقفان خیراندیش، تعظیم شعایر نهضت حسینی (ع) و گسترش فرهنگ عاشورا و بصیرت حسینی، در جمع خبرنگاران گفت: مکتب عاشورا درس های فراوانی برای افراد جامعه به صورت فردی، اجتماعی و اعتقادی دارد که مهم ترین آن بصیرت است و می تواند برای ملت ها درس عبرت باشد.

وی با بیان اینکه در جامعه دینی، اعتقادی و اسلامی محور و مشخصه هایی برای جامعه بصیر بیان شده است، افزود: نهادینه کردن احکام دینی در جامعه موجب ارتقاء بصیرت در جامعه می شود. چنانچه مردم برای نهادینه کردن احکام دینی در جامعه بر حکومت امیرالمومنین(ع) اصرار داشتند، در صورتیکه روزی همین مردم از مخالفان حکومت حضرت امیر(ع) بودند.

حجت الاسلام دشتکی ادامه داد: نفوذ دشمن همیشه از نقاط غفلت هر جامعه ای است. ما باید در عقیده، اذهان، فکر و اندیشه مان نقطه ای برای غفلت نگذاریم، اگر چنین باشد دشمن نفوذ می کند.

وی اضافه کرد: کسانیکه در عاشورا بودند بصیرت داشتند. به همین دلیل در عاشورا  دشمن هیچ نقطه نفوذی در عاشورائیان از جمله حضرت عباس(ع) و یاران ابی عبدالله(ع) پیدا نکرد.

حجت الاسلام دشتکی خاطر نشان کرد: بصیرت یکی از ضرورت های سیاسی، اجتماعی و اعتقادی جوامع است و اوج این بصیرت در مکتب عاشورا می باشد. در هر جامعه ای بصیرت به عنوان یک محور و رکن اساسی امور آن جامعه است حتی در جامعه غیر موحد و غیرمسلمان هم باید به این نکته توجه کرد.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه البرز بیان کرد: بصیرت سرحلقه سیره توحیدی، رموز قرآنی، سبره نبی مکرم اسلام(ص) و امر به معروف و نهی از منکر است.

به گفته وی، برای جنگ های فیزیکی، نرم و عقیدتی امروز مرزی جز بصیرت وجود ندارد. اگر در جامعه ای بصیرت نباشد، آن جامعه قتل عام می شود.

حجت الاسلام دشتکی  رویکرد اوقاف و امور خیریه در بحث جهاد تبیین را بصیرت عاشورایی و بصیرت دینی خواند و گفت: قرآن محوری، مبلغ محوری و مسجد محوری با محوریت مردم و تشکل سازی اجتماعی با محوریت هیئت ها و امامزادگان در برنامه های محرم امسال در نظر گرفته شده است.

وی  با اشاره به اینکه ۹۵ امامزاده در سطح استان داریم تصریح کرد: در ایام محرم و صفر در بیش از ۵۰ امامزاده استان برنامه عزاداری سیدالشهداء(ع) را خواهیم داشت.

گفتنی است ۷۰ درصد از موقوفات استان در راستای تعظیم شعائر دینی به ویژه عاشورا و روضه خوانی حضرت اباعبدالله الحسین است که از دهه اول تا پایان صفر این برنامه ها بر اساس نیات واقفین خیراندیش در استان اجرای برنامه خواهند داشت.

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار