نوجوان مداح در آرزوی شهادت

مداح اهل بیت (ع) در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بسیج اظهار داشت: هر چه دارم از وجود اهل بیت (ع) و نوکری آن‌هاست و شهادت بزرگ ترین آرزوی من است.
کد خبر: ۹۴۴۷۵۵۳
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۷

 در روزگاری که آغشته به رنگ و لعاب دنیوی است و آلات و وسایل سر‌گرم کننده کاذب فراوان و در دسترس همگان قرار دارد، یافتن افراد به ویژه نوجوانان پاک و برگزیده کار چندان راحتی نیست، نوجوانی که همچون نهال تازه سبز و  انعطاف‌پذیر در معرض تند‌باد‌ها و طوفان‌های سهمگین ناملایمت‌ها و خشونت‌ها است با تکیه برخدا دست از توسل به ائمه (ع) بر نمی‌دارد و در آرزوی مردان بزرگ زندگی می‌‌کند.

سید محمد حسینی، نوجوان ۱۵ ساله و برگزیده اول جشنواره نوجوونیم،  به عشق امامان و معصومان (ع) با جسارت و شهامت نام خود را در خیل مداحان موفق و نامی قرار داد و برای رسیدن به قله موفقیت با غیرت و همت پیش می‌رود. او هدفش از خواندن را رضای خدا و نوکری اهل بیت (ع) می‌داند و می‌گوید: رضای خدا و نوکری ائمه (ع) مهم‌ترین اهداف من از مداحی است، شهرت اصلا مد نظرم نیست چراکه از مطرح شدن و دیده شدن خوشم نمی‌آید ضمن اینکه هنوز من خودم را در رده مداحان حساب نمی‌کنم در واقع معتقدم که هستند مداحان نامی و مشهور که به نظرم مداح واقعی نیستند چون نیت و داشتن اخلاق نیک و پسندیده  شرط اول نوکری در خانه اهل بیت (ع) است و نباید صرفا صدای خوب داشتن را برای مداحی کافی دانست.

حسینی در ادامه به اتفاقی که کلید مداحی او را رقم زد اشاره کرد و گفت: در مدرسه وقتی سر صف نام شرکت‌کنندگان در مسابقه خوانندگی را خواندند، نوری در دلم روشن شد که ای کاش من نیز جزو آن‌ها بودم تا اینکه سر کلاس وقتی شرکت‌کنندگان، کلاس را برای تست ترک کردند، از معلم خواستم تا به همراه آنان بروم که مخالفت کردند و گفتند: "اسمت جزو فهرست اسامی شرکت‌کننده نیست." به ناچار آهسته کلاس را ترک کردم و به اتاق تست رفتم. وقتی خواندم اشک از چشمان خانم سجادی مسئول تست جاری شد و من را به عنوان نفر اول انتخاب کرد. در سال اول به دلیل گرفتگی صدا حائز رتبه نشدم اما در سال دوم به لطف خدا نفر اول شدم.

این مداح نوجوان درباره فعالیت‌های خود تصریح کرد: قرائت قرآن و مداحی دو فعالیت مهم و برجسته من هستند که قرائت قرآن کریم را از پایه دوم ابتدایی و مداحی را از پایه پنجم آغاز کردم که در هر دو حائز مقامات منطقه‌ای، استانی و کشوری هستم و نکته مهم اینکه این فعالیت‌هایم هیچگاه نه مزاحم تحصیل و نه تحصیل مانع و مزاحم فعالیت‌های من هستند و نه تنها تحصیل که هیچ فرد و هیچ چیزی نتوانسته و نمی‌تواند مانع حرکت و پیشرفت من در این راه که راه خدا و اهل بیت (ع) است، بشود چون حامی من اهل بیت (ع) است.

 او خاطر نشان کرد:‌ اول مشوق من در این راه والدینم و بعد آقای جابر قربانی‌نسب، مربی من در مداحی، سرود و خوانندگی است، پدرم روحانی و سخنران است و در خانواده و فامیل تعزیه‌خوان نیز داریم اما من به عنوان اولین مداح در خانواده‌ افتخار نوکری اهل بیت (ع) را دارم.

حسینی با بیان انتظارش از مسئولین مدرسه گفت: انتظار دارم مسئولین به دانش‌آموزان به یک‌ چشم نگاه کنند و با کشف استعداد هر فرد به پرورش و تعلیم آن در زمینه استعداد اهتمام به ورزند و هدفشان تعلیم و تربیت و هدایت این‌استعداد‌ها در مسیر موفقیت‌شان باشد.

وی در پایان بیان داشت: اگر من خبر‌نگار بودم می‌پرسیدم آرزویت چیست؟ و در پاسخ می‌گفتم "شهادت."

خبرنگار‌ افتخاری: کوثر شهرباف

ارسال نظرات
آخرین اخبار