فرماندار شهرستان مرزی مهران:

تعامل مسئولان عراقی در راستای تسهیل تردد زوار اربعین حسینی ستودنی است

نشست مسئولان استان ایلام و فرماندار شهرستان مهران با فرماندهان مرزبانی منطقه سوم کشور عراق با حضور جمعی از مسولان دستگاه های اجرایی و نهادهای مختلف استان ایلام با محوریت برگزاری مراسم اربعین حسینی برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۴۷۵۳۹
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، نشست فرماندار مهران و جمعی از مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی و ستاد اربعین حسینی استان ایلام با سرلشکر «حسین عبدالهادی محبوبه» فرمانده مرزبانی منطقه سوم کشور عراق در سالن جلسات پایانه مرزی مهران برگزار شد.

 

فرماندار شهرستان مرزی مهران در این نشست، اظهار کرد: این گونه جلسات برای رفع موانع و مشکلات و تسهیل در تردد زوار در پایانه مرزی مهران است که در تا ایام اربعین حسینی تداوم خواهد داشت.


«علی عباس شفیعی» گفت:  به علت کرونا در دوسال گذشته برگزاری مراسم پیاده روی اربعین حسینی بین دو کشور عراق و ایران نداشتیم و امسال برای اساس نظر کارشناسان پیش بینی می شود بیش از چهار میلیون نفر از مردم از طریق مرز مهران در پیاده روی اربعین حسینی شرکت کنند.

 

وی افزود: انتظار می رود که برادران عراقی همپای مسولان ایرانی و استان ایلام همکاری لازم را در تردد زوار داشته باشند که امسال شاهد اربعین حسینی با شکوهی در خور شأن امام حسین(ع) باشیم.

 

 فرماندار مهران تصریح کرد: فاصله کنترل زمانی گذرنامه عراق با ایران نیاز به متناسب سازی دارد و لازم است که مسولان عراقی در این زمینه و افزایش سرعت ورود زائران ایرانی به عراق را در مرز مهران همکاری لازم را داشته باشند.

 

شفیعی در ادامه خواستار افزایش سرعت و ارتقای پهنای باند اینترنت توسط مسئولان عراقی شد و خاطرنشان کرد: مسئولان عراقی همکاری و تعامل لازم را در سال های گذشته داشته اند و انتظار می رود که این همکاری ها در سال جاری در راستای تسهیل در تردد زوار افزایش یابد.

 

وی بای بیان اینکه برای اربعین حسینی ۱۰۴ گیت در مرز مهران در راستای سرعت در خروج زوار اربعین حسینی دایر خواهد شد، ابراز کرد: انتظار می رود تمهیداتی اندیشیده شود که زواری که از مرزهای مختلف کشور وارد عراق می شوند از همان مرز نیز به داخل کشور ایران برگشت داده شوند.

 

فرماندار مهران بیان کرد: لازم است که هماهنگی های لازم در ایام اربعین حسینی برای عدم بسته شدن مرز با توجه به احتمال ازدحام زوار اربعین حسینی در مرز مهران صورت گیرد و مسئولان مرزبانی عراق در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

 

فرماندار مهران در ادامه خواستار تسهیل تردد رانندگان تانکرهای آب به تعداد ۳۰ دستگاه برای آبرسانی و خدمات رسانی به زوار در ایام اربعین حسینی شد و خاطرنشان کرد: همکاری و تعامل مسئولان کشور عراق برای تردد زوار اربعین حسینی با مسئولان ایرانی و استان ایلام در مرز مهران قابل ستایش است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار