مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه الغدیر استان یزد:

روز مباهله و خانواده اوج افتخار شیعه است

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه الغدیر استان یزد:روز مباهله و خانواده اوج افتخار شیعه است.
کد خبر: ۹۴۴۷۳۹۴
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهریز، حجت الاسلام کریم بیگی در محفل انس با قرآن کریم هیئت عاشقان ولایت که با حضور جمعی از شاغلین و وابستگان عرصه جهاد و شهادت سپاه ناحیه مهریز برگزار شد اظهار داشت: بیست و پنجم ذی الحجه مصادف است با روزی که سوره مبارکه هل اتی نازل شد و ماجرایی که برای خانواده امیر ولایت حضرت علی علیه السلام و صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها پیش آمد که در این سوره به آن اشاره شده است، به همین مناسبت این روز را روز خانواده نامگذاری کرده اند.

کریم بیگی با اشاره به علت انتخاب این روز شأن نزول آیه مبارکه "هل اتی" در سوره الانسان که راجع به خانواده و استحکام پایه‌های آن عنوان شده است افزود: روز مباهله و خانواده اوج افتخار شیعه است.
ایشان پایه‌های شکل گیری هر تمدنی را آموزش، خانواده و الگوی مناسب دانست و غفلت از توجه به این موضوعات را برای جامعه به ویژه نسل جوان تهدید خواند.
مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه الغدیر به اهمیت، نقش و جایگاه خانواده اشاره کرد و گفت: نقش خانواده به عنوان اثرگذارترین نهاد تربیتی در پرورش و تربیت سرمایه‌های انسانی که از بزرگترین پشتوانه‌های توسعه و تعالی هر کشوری به شمار می‌آید، از چنان اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد که محیط سالم و ناسالم خانواده تاثیر بسیار عمیقی در پرورش فضایل اخلاقی یا رشد رذایل دارد و سلامت و صلابت هر جامعه‌ای مرهون وجود خانواده‌های سالم، عفیف و با تقوا است.
وی ادامه داد: گسست نسلی به معنای تفاوت سنی نیست بلکه به معنای اختلاف در عقیده، آرمان‌ها و گرایش‌های سیاسی است که نباید در جامعه کنونی ما اختلاف نسل جدید با نسل قدیم و بالعکس اتفاق بیفتد.
گفتنی است محفل انس با قرآن کریم هیئت عاشقان ولایت کارکنان شاغل و وابستگان سپاه ناحیه مهریز از سال ۱۳۶۲ تاسیس و جلسات به صورت هفتگی، دوشنبه شب‌ها در منازل همکاران برگزار می‌گردد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار