خبرهای داغ:

حدود ۲ درصد جمعیت شرق استان سمنان دز چهارم واکسن کرونا را تزریق کردند

شاهرود_ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با تاکید بر ضرورت استفاده از ماسک، گفت: تاکنون حدود ۲ درصد مردم شرق استان سمنان دز چهارم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
کد خبر: ۹۴۴۷۳۲۹
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳

حدود ۲ درصد جمعیت شرق استان سمنان دز چهارم واکس کرونا را تزریق کردندبه گزارش خبرنگار بسیج، دکتر حسین شیبانی در نشست خبری در سالن مجازی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه در هفت ماه مسئولیت بنده واکسیناسیون به خوبی انجام و تغییر شیوه مدیریتی و تعامل با مسئولین و خبرنگاران، سه سفر به نقاط محروم در شرق استان و دو سفر با هیأت رییسه داشتیم، افزود: راه اندازی بخش جراحی قلب به عنوان بخش الزام و مکمل بخش آنژیوگرافی و مرکز قلب و انجام ۶۰ عمل جراحی و راه اندازی بخش بازتوانی قلب با کمک خیرین از اقدامات انجام شده است.
او افزود: راه اندازی پایگاه ۱۱۵ فرومد، افتتاح همراه سرای بیماران بیمارستان امام حسین (ع) به همت خیرین، راه اندازی مجدد کلینیک دندانپزشکی در بیمارستان بهار و مرکز ناباروری با پوشش ۷۰۰ نفر و عمل میکروسکوپی ناباروری مردان، افتتاح آموزشگاه بهورزی، خرید دستگاه برای آزمایشگاه مواد غذایی در راستای آزمایشات کامل تر، افتتاح دو خوابگاه دانشجویی و راه اندازی تمام کمیته‌ها و انجمن‌ها با محتوای فرهنگی و غیر فرهنگی در دانشگاه از سایر اقدامات در این مدت بوده است.

تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومانی سفر ریاست جمهوری به دانشگاه علوم پزشکی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: فعال کردن کارگروه رفاهی دانشگاه و بیمه تکمیلی کارکنان و تخصیص ۲۰۰ میلیارد اعتبارات در سفر ریاست جمهوری برای دانشگاه و انجام ۱۷ مناقصه که ۱۳ مناقصه قرارداد بسته شده و تغییر وضعیت ۳۲۰ نفر از کارکنان دانشگاه و مستند سازی املاک دانشگاه علوم پزشکی از دیگر اقدامات در این مدت می‌باشد.

حدود ۲ درصد جمعیت شرق استان سمنان دز چهارم واکس کرونا را تزریق کردندافتتاح بیمارستان میامی بزودی
شیبانی به راه اندازی بیمارستان میامی هم اشاره کرد و افزود: دو پارت تجهیزات این بیمارستان آمده و پارت سوم نیز در حال انتقال است و نصب پست برق مانده و نیروچیتی در حال انجام است.
او با اشاره به رایزنی برای احداث پایگاه اورژانس نردین، به توجه به توریست درمانی تاکید کرد و گفت: در حوزه بین المللی سازی دانشگاه و جذب دانشجوی خارجی با توجه به مشکلات آن، فعالیت‌های انجام شده و کار‌های مشترکی با کشور‌ها شروع شده که در حال پیگیری است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اضافه کرد: پایگاه اورژانس روستای پل ابریشم و دانشکده دندانپزشکی و فناوری‌های نوین و داروسازی در حال پیگیری است.
او با بیان اینکه در تلاش هستیم پردیس فناوری سلامت را فعال کنیم، افزود: با پارک علم و فناوری تفاهم نامه در حال انجام است.
شیبانی به پدیده زیر میزی پزشکان که در همه جا هست، نیز اشاره کرد و گفت: این امر عوامل مختلفی دارد، اما بیان دلایل قبول کردن آن نیست و ما جدی در حال مبارزه با آن هستیم.
او این موضوع را دو طرفه و برخورد با پزشک و نگه داشتن پزشک عنوان کرد و افزود: مبارزه با این موضوع ظریف است و اقدامات شدیدتری داریم و دو نشست مشترک با نظام پزشکی داشتیم، اما برخورد با پدیده زیر میزی کار سختی است و یک دانشگاه نمی‌تواند این امر را دنبال کند.
او تصریح: ظرف دوسال گذشته پرونده‌های مقابله با عمل‌های جراحی غیرقانونی داشتیم و در حد پیگیری و تحویل به مراجع قضایی وظیفه خود را انجام داده ایم و در برخورد با زیر میزی باید مردم شکایت کنند تا با پزشک برخورد شود هر چند در چند ماه گذشته پول‌های اضافی حدود ۲۰ نفر از مردم را با بیان این معضل به ما، پولشان را برگردانیم.

گردش مالی ۳۰ میلیارد تومانی مراکز فناوری دانشگاه علوم پزشکی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه ۳۰ میلیارد تومان گردش مالی مراکز فناوری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در سال گذشته بوده است، گفت: بودجه پژوهش دانشگاه همیشه تامین شده و شرکت‌های فناور دانشگاه فعال و مرکز نوآوری و پردیس فناوری را پیگیریم.
او به ارتباط با صنعت و دانشگاه‌های دیگر و شهرداری و صنایع و اجرای تحقیقات مشترک اشاره کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، جایگاه پژوهشی و فناوری خوبی در سطح کشور دارد و دو پروژه ملی جهانی در دانشگاه داریم و تلاش داریم مرکز همکار دانشگاه سازمان بهداشت جهانی باشیم.

بدهی ۷۰ میلیارد تومانی تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی
شیبانی با اشاره به اینکه ۷۰ میلیارد تومان طلبه دانشگاه علوم پزشکی از تامین اجتماعی است، به طرح دارو یار توجه داد و گفت: در این طرح، یارانه دارو برای مردم به دست خود مردم می‌رسد و قیمت دارو اگر چه افزایش پیدا می‌کند، اما فرانشیز دارو تفاوت ندارد و افزایش قیمت را بیمه پرداخت خواهد کرد و فقط مردم پول دارو را ببینند تا از چرخه خارج نشود.
او ادامه داد: در این طرح دارو‌ها در دسترس بهتر است و پول اضافی دارو را باید بیمه به داروخانه و در ادامه به داروسازی برسد و مردم پول اضافی نمی‌دهد و چندین قلم دارو که بیمه نبود نیز بیمه و اتوسمی‌ها هم داروهایشان تحت بیمه قرار گرفت و شش میلیون نفر هم بیمه شدند.
شیبانی تاکید کرد: خطری که در این طرح وجود دارد، این است که ممکن است بیمه‌ها تعهدات خود را به موقع پرداخت نکنند.
او با اشاره به ۲ اتاق عمل قلب آماده که جزو بخش‌های مصوب بیمارستان است و اخذ پروانه بهره برداری آن‌ها گفت: در ۶۰ عمل جراحی قلب هیچ فوتی زیر عمل نداشتیم و فوتی‌ها هم برخی انتظار می‌رفته فوت کنند و ۵۶ عمل موفق داشتیم و به زندگی بازگشتند و دنبال روش‌های عمل جراحی جدید و نوین هستیم.
شیبانی با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ضرورت استفاده از ماسک، گفت: حدود دو درصد مردم شرق استان نوبت چهارم واکس کرونا را تزریق کرده اند که استقبال از واکسن خوب نیست و ما هر ابتکاری را اعمال کردیم و آماده دریافت پیشنهادات برای تشویق مردم برای تزریق واکسن هستیم.

حدود ۲ درصد جمعیت شرق استان سمنان دز چهارم واکس کرونا را تزریق کردندسهم ۳۸ درصدی شرق استان از داروی استان
او با تاکید بر پیگیری احیا مجوز داروخانه هلال احمد شاهرود، افزود: مجوز ایجاد داروخانه با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی به افراد حقیقی داده می‌شود نه به حقوقی‌ها و سازمان هلال احمر چند بار به معاونت غذا و دارو مراجعه، اما متاسفانه با توجه استعلامات و آیین نامه امکانش نشد، اما پیگیری خواهد شد این موضوع با مکاتبات اداری با وزارتخانه تا به نتیجه برسد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه ۳۸ درصد سهمیه دارو‌های کم یاب برای شرق استان سمنان در نظر گرفته می‌شود، افزود:، اما با توجه به جمعیت و حضور بیماران غیر بومی باید این موضوع پیگیری شود و سهمیه شفاف شود.
او ادامه داد: ۸ دهم درصد سهم دارو استان سمنان از کشور است که ۳۸ درصد سهم دارو استان برای شرق استان است که پیگیری می‌کنیم این سهمیه با توجه به جمعیت و وسعت افزایش یابد.

ضرورت فرودگاه در راستای توریسم سلامت
شیبانی با تاکید بر اینکه دنبال توریسم درمانی هستیم و بیمارستان امام حسین (ع) در حال تجهیز است، اظهار کرد: می‌توانیم در چشم‌پزشکی و زنان و اورولوژی توریسم جذب کنیم که فرودگاه در اینجا نقش مهمی دارد و بین المللی سازی برای حضور تروریسم سلامت مفید و مهم است و در زلزله بم هم فرودگاه کمک بزرگی کرد و اهمیت دارد و ما هم تاکید داریم و در بحث سلامت، فرودگاه اهمیت ویژه دارد و باید توجه کرد.
او پیشنهاد امام جمعه شاهرود در خصوص تجهیز مصلی نمازجمعه شاهرود برای مواقع بحران و استفاده به عنوان بیمارستان صحرایی را مورد توجه دانست و بر مطرح کردن آن در ستاد بحران دانشگاه تاکید کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در پایان از فعالیت های خالصانه همه همکاران خود در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تقدیر کرد و از خبرنگاران خواست همچنان در کنار این دانشگاه در راستای ارتقا سطح بهداشت و درمان شرق استان حضور سازنده و تاثیرگذار داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار