خبرهای داغ:

مرکز نیکوکاری زنده‌یاد سهیلی، آماده خدمت‌رسانی به مردم روستا‌های کهمره سرخی

کد خبر: ۹۴۴۷۱۱۸
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲

به گزارش خبرنگار بسیج از شیراز، دین مبین اسلام، برای موارد معیشتی و زندگی روزمره مره مرد اهمیت زیادی قائل است و آیات وروایات بسیاری را به تبیین ضرورت و فضیلت چنین اموری اختصاص‌ داده‌ است. از نظر قرآن یکی از وظایف مهم افراد در جامعه اسلامی، دستگیری از نیازمندان و تهیدستان است. هر کس به اندازه امکانات و توانمندی خویش وظیفه دارد خلاء‌های موجود در زندگانی افراد نیازمند را جبران و کمبودهای آنها را پاسخگو باشد.
درتاريخ خدمات اجتماعي، يکي ازبالاترين امتيازات فرهنگي و معنوي ايرانيان، گرايش آنان به امور عام‌المنفعه و خيريه است که با ورود اسلام به ايران، به نیکوکاری ایرانیان، رنگ و بوی خاصی بخشیده شد. به عنوان نمونه در قرن نوزدهم در ايران اجتماعاتي وجود داشته که به سازمان‌ها يا وليه عيّاران بي‌شباهت نبوده‌است. آنها ازمردم ثروتمند پول‌هايي مي‌گرفتند و ميان فقرا تقسيم مي‌کردند. هدف اين اجتماعات، حمايت ازضعفا بود.
در روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی، به فرمان حضرت امام(ره)، و به منظور حمايت و امداد محرومان و مستضعفان و خودكفا كردن آنان، کمیته امداد امام خمینی (ره) که سنگ بنای فعالیت آن به قبل از انقلاب برمی‌گردد ‌تشکیل شد. این نهاد در چند دهه فعالیت خود، خدمات و طرح‌هاي متنوع و متعددی را به منظور کمک به نیازهای ضروری مستضعفین و نیز توانمندسازی آنها انجام داده و دستاوردهای خوبی نیز داشته است. اما با توجه به عدم کفاف بودجه‌های دولتی این نهاد، رسیدن وضعیت مستضعفین کشور به وضعیتی که مطابق با شأن یک کشور اسلامی باشد بدون کمک‌ها و خدمات خیرخواهانه مردم امکان‌پذیر نیست. در همین راستا، با حمایت و نظارت کمیته امداد امام خمینی(ره) در برخی محلات، مساجد، دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی، «مرکز نیکوکاری » افتتاح شده است و در گام دو ساله در تمام محلات کشور مرکز نیکوکاری افتتاح خواهدشد.
با انسجام و تشکیل مراکز نیکوکاری، این مراکز به صورت شبکه‌ای منطقه‌ای، استانی و کشوری به تعامل با یکدیگر (ارائه برخی هدایای مازاد به یکدیگر) می‌پردازند.
مرکز نیکوکاری زنده یاد سهیلی در روستای بگدانه، از روستاهای حاشیه شیراز هم یکی از این مراکز نیکوکاری است که به همت جوانان به عرصه رسیده این روستا برای خدمت به اهالی و محل تولدشان تشکیل شده است.
وحید اسدی دبیر کارگروه مرکز نیکوکاری روستای بگدانه درگفت و گو با خبرنگار تسنیم در شیراز اظهار داشت: مرکز نیکوکاری زنده یاد سهیلی متشکل از کارگروهی از جوانان و دلسوزان روستای بگدانه در جهت کمک به مردم نیازمند در زمینه‌های مختلف تشکیل شده است که نیک‌اندیشان، خیرین و مردم کهمره سرخی با کمک‌ها و مساعدت‌های مادی و معنوی خود، این مرکز را حمایت می‌کنند تا بخشی از مشکلات و نیازمندی‌های برخی از مردم کمتر برخوردار این روستا برطرف شود .
وی با بیان اینکه به یاری نیک‌اندیشان در طول این چند سال فعالیت، این مرکز منشا خیر و برکات فراوانی برای مردم نیازمند در منطقه کوهمره سرخی بوده است، تصریح کرد: در چهارماهه اول سال جاری، مرکز نیکوکاری روستای بگدانه اقدام به تهیه سبد کالا برای نیازمندان روستاهای کوهمره سرخی به ارزش بیست و پنج میلیون و پانصد هزار تومان، تهیه سمعک برای سه دانش آموز کم شنوا در یکی از روستاهای کوهمره سرخی به ارزش بیست و یک میلیون تومان، و تهیه کولر آبی برای پنج خانوار نیازمند کرده است.
به گفته اسدی، تهیه یکدستگاه ویلچر برای یکی از نیازمندان روستا، تهیه یک عدد تشک برقی برای یکی از معلولین، تامین هزینه‌های پزشکی برای چند بیمار نیازمند به میزان سه میلیون تومان، توزیع دویست و بیست پرس غذای گرم میان نیازمندان در سطح شهر شیراز و پخت یکصد و هشتاد پرس غذا در روستاهای کوهمره سرخی در روز عید سعید غدیر از جمله دیگر اقدامات این مرکز نیکوکاری است.

وی با شاره به اهداف این مرکز نیکوکاری، ادامه داد: در سال 98 مرکز نیکوکاری زنده یاد سهیلی پس از اخذ مجوز رسمی با اهداف کمک به خانواده‌های نیازمند و تهیه سبد معیشتی برای آنها، حمایت از بیماران نیازمند در خصوص هزینه‌های پزشکی و دارویی، حمایت تحصیلی از دانش‌آموزان مستعد نیازمند، اقدامات جهادی در سطح روستا، اشتغال‌زایی برای مددجویان تاسیس شده است.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار