تقوا راز و رمز نجات بشیریت است / مسئولان صداقت و امانت داری راسرلوحه کارشان قرار دهند

امام جمعه پارس آباد گفت : مسئولان صداقت وامانتداری را مورد سرلوحه کار شان قرار دهند
کد خبر: ۹۴۴۶۶۸۶
|
۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰

تقوا راز و رمز نجات بشیریت است / مسئولان صداقت و امانت داری  راسرلوحه کارشان قرار دهند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی امام جمعه شهرستان پارس اباد در خطبه های نماز جمعه این هفته که با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد اظهار کرد :مسئولان صداقت و امانتداری را سرلوحه کارشان قرار دهند.
وی با بیان اینکه باید هر شخصی در هر شرایطی امانتدار باشند و عین امانت را به صاحب اصلی آن اگر چه بنده خوبی نباشد برگردانند، گفت: امانتداری از صفات خوب بندگان الهی است و نباید از آن غافل شویم
حجت‌الاسلام باقری بنابی ادامه داد: نه تنها مدیران و مسئولان، بلکه همه آحاد جامعه باید آن را سرلوحه کار‌ها و برنامه‌های خود قرار دهند.
وی افزود: هر کسی که امانتی را قبول می‌کند باید آن را صحیح و سالم به دست صاحبش برساند و افراد باید خود را از خیانت در این امانت برحذر کند که امانتداری از صفات خاص مومنان است که امانت در خیانت از لحاظ قانون اسلام جرم محسوب می شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی پارس آباد ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی افزود: پایبندی به دین و تقوا و رعایت حق و عدالت در آن دنیا بهترین سرمایه و توشه است،و تقوا راز رمز نجات بشیرت است .
امام جمعه پارس اباد از ستاد مردمی عید قربان و عید غدیر تقدیر و تشکر کرد و گفت : که در عید قربان ستاد مردمی صدها قربانی ذبح کردند و در بین نیازمندان جامعه توزیع کرد و از ستاد عید غدیر هم با اجرای برنامه متنوع مذهبی و فرهنگی تشکر کرد و خواستار ادامه دار بود این ستاد مردمی شد.
وی به روز 24 ذیحجه روز مباهله اشاره کرد و گفت : جریان مباهله واقعه بسیار مهمی است که 24 ذیحجّه به وقوع پیوسته است و این روز را همه ما باید گرامی بداریم چرا که این روز از برجسته‌ترین روزهای سال تاریخ اسلام است.
امام جمعه از برگزارکننده برنامه های عفاف و حجاب و از پلیس با برخورد قاطع با هنجار شکندگان تشکر کرد و گفت : عده ای دربحث حجاب و عفاف علیه پلیس نیروی انتظامی موضع گیری کردند ولی فضیلت انسانی مرد و زن نمی شناسد و رعایت حجاب که خود فضیلت بزرگی است بر همگان واجب می باشد.
وی خاطر نشان کرد: رعایت عفاف و حجاب ، موجب تحکیم خانوده، ایجاد روابط سالم، وفاداری به پیمان مقدس زناشویی، صمیمیت، اعتقاد متقابل و رفع سوء ظن و بدگمانی ها می شود و امید است همگی مردم خود را ملزم به رعایت اصول آن بدانند.
امام جمعه پارس اباد ضمن گرامیداشت 5 مرداد گفت : 5 مرداد یاد آور اولین نمازجمعه درسال 1358 می باشد که به امامت مرحوم طالقانی در تهران برگزارشد و اکنون در 900 نطقه کشور نمازجمعه برگزار می شود .
باقری بنابی اشاره به سفر بایدن به عربستان اشاره کرد و افزود که بایدن با سفر خود به عربستان 4 هدف داشت که عبارت بود1. حمایت و رابطه صمیمانه عربستان و آمریکا ایجادشود 2. بهبود روابط ریاض و واشینگتن ایجاد شود 3. رابطه بین عربستان و اسرائیل عمیق ترشود 4. منطقه خاورمیان را بر علیه و ضد جمهوری اسلامی تحریک کنند.
امام جمعه پارس اباد سفر رئیس جمهور روسیه و ترکیه به ایران ایجاد اتحاد در منطقه خارومیانه دانست .
باقری بنابی از نبود نماینده اتاق اصناف در شورای ترافیک انتقاد کرد و خواستار حل مشکل بازایان برای ترافیک شهری شد.

ارسال نظرات