خبرهای داغ:
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور؛

اماکن زیارتی، فرصت بی نظیر جذب گردشگر و صدور تمدن اسلامی به جهان است

حجت الاسلام عادل عنوان کرد: اماکن زیارتی و بقاع متبرکه می تواند فرصت بی نظیری جهت جذب گردشگر و صدور تمدن اسلامی به جهان باشد.
کد خبر: ۹۴۴۵۴۴۹
|
۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، آیین رونمایی از سرداب امامزاده حسین بن الرضا(ع) با حضور آیت اله عابدینی نماینده ولی فقیه در لستان قزوین، حجت الاسلام عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، سرهنگ برین معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج) استان، حجت الاسلام مجیدی مدیرکل اوقاف خزایلی مدیرکل میراث فرهنگی استان در حسینیه امامزاده حسین برگزار شد.

 

حجت الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در این مراسم بیان کرد: در استان قزوین فرصت های بی نظیری از نظر معماری و تمدن اسلامی وجود دارد و بخشی نیز نیاز به پردازش دارد و با تفاهم نامه ای که ماه گذشته بین سازمان میراث فرهنگی و سازمان اوقاف ایجاد شد، اتفاقات خوبی در حال اجراست.

 

وی گفت: امامزادگان و بقاع متبرکه بخشی از تمدن ما هستند که در همین راستا سه کارگروه در سطح دو نهاد اوقاف و میراث فرهنگی ایجاد شده و این امر فرصت بی نظیری برای جذب گردشگران و توریست در سطح کشور از سراسر دنیا فراهم کرده تا این گردشگران به عنوان پیام آوران مکتب شیعه و اهل بیت در سرزمین خود باشند.

 

حجت الاسلام عادل در ادامه با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب نسبت به بزرگداشت جایگاه امامزادگان گفت: ما در سازمان با همکاری آستان قدس رضوی در حال جمع آوری اطلاعات امامزادگان هستیم. اگر حتی کوچکترین بقعه ای هم در هر گوشه ای از این سرزمین وجود داشته باشد، تاریخی بودن آن می تواند شناسنامه آن بقعه باشد. استان قزوین که زمانی پایتخت ایران بوده و همین بقعه چهارانبیا می تواند ظرفیتی در سطح بین المللی برای جذب گردشگر باشد.

 

حجت الاسلام عادل در ادامه در جمع خبرنگاران بیان کرد: ظرفیتی که در بقاع متبرکه وجود دارد به پاس احترام و اعتقادی که مردم عزیز نسبت به امامزادگان عظیم الشأن دارند، ظرفیت بی نظیری است. در بحث مراکز افق که مبنای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی ماست، در حوزه فعالیت های فرهنگی برنامه سبک زندگی با برنامه های تازه ای آغاز شده و بهبود شرایط کرونایی، اجازه حضور مردم را فراهم کرده است.

 

وی اضافه کرد: برنامه سبک زندگی در حوزه تشکیل خانواده و فرزندآوری است و رونق خوبی گرفته است. در بحث اجتماعی نیز طی دوسال گذشته با توجه به شرایط همه گیری کرونا، توزیع بسته های حمایتی معیشتی که برای جامعه هدف آسیب دیده، آغاز شده بود از ابتدای سال جاری در قالب طرح «قرار دوازدهم» در روز دوازدهم هر ماه در سطح کشور برگزار می شود که به نام امام زمان(عج) بوده و با کمک مهدی یاوران برگزار می شود.

 

حجت الاسلام عادل با اشاره به حضور مبلغین در طرح نشاط معنوی گفت: طرح نشاط معنوی به مدت ۴۵ روز اوقات فراغت تابستانی که حدود ۵۰۰ نفر از مبلغین از قم اعزام شده اند و در حال برگزاری کلاس های طرح نشاط معنوی هستند که محتوای این کلاس ها، آموزشی، قرآنی، بیان احکام و مباحث معرفتی و فرهنگی است.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار