خبرهای داغ:
دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان قزوین؛

زیارتنامه غدیریه، عصاره بیانات پیامبر(ص) در ولایت امیرالمومنین/۴۲۷ عنوان در ایام ولایت اجرا می شود

حق شناس عنوان کرد: یکی از محورها در دعای غدیریه امام هادی(ع)، موضوع غدیر و انتصاب امیرالمومنین است که بسط داده شده و عصاره بیانات پیامبر در روز غدیر در این زیارت امام هادی آمده است و بیش از ۳۶ آیه از آیات قرآن در این زیارتنامه ذکر شده که به موضوع غدیر اشاره دارد.
کد خبر: ۹۴۴۳۷۲۱
|
۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، نشست خبری دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان قزوین و سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با محوریت تبیین برنامه های دهه ولایت و ایام غدیر در محل خانه امام جمعه شهیدی قزوین برگزار شد.

محسن حق شناس دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان قزوین در این مراسم با بیان جایگاه و اهمیت غدیر در فرهنگ شیعه بیان کرد: غدیر یک موضوع فطری و معرفتی است که باید درک شود تا به شعور تبدیل شود که در غیر اینصورت به شعار تبدیل می شود.

وی با بیان اینکه در موضوع ولایت شرط، اطاعت است گفت: مهمترین رسالت پیامبر اسلام(ص) تبلیغ ولایت حضرت امیرالمومنین است و همه وظایف پیامبری بدون این رسالت ناقص است.

حق شناس ضمن اشاره به نقش پررنگ رسانه در تولید محتوای فرهنگ غدیر اظهار کرد: رسانه ها برای نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جامعه باید نهایت تلاش خود را با استفاده از شیوه های نوین و خلاق به کار گیرند و برای شناسایی استعدادهای مختلف در نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جهان اسلام نیازمند تلاشی همه جانبه هستیم که نقش رسانه ها در این میان قابل توجه است.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان قزوین کرد: غدیر عید بزرگ مسلمانان است و تداوم بخش نبوت و اسلام ناب محمدی محسوب می شود. شناسایی تاثیرات زوایای مختلف واقعه غدیر و تاثیرگذاری آن بر جامعه اسلامی باید مورد توجه مسوولان باشد.

حق شناس با اشاره به رسالت بنیاد غدیر تصریح کرد: رسالت ما جهت دهی و یکپارچگی و هم افزایی در اقداماتی است که افراد و مجموعه ها و سازمان ها و کشورها در حوزه غدیر انجام می دهند. بنیاد غدیر باید منابع انسانی و نیروی انسانی و سازمانی را بسیج کند تا هدف آن که محصول غدیر است محقق شود.

وی افزود: آنچه که برای ما یک درس است حضور یکپارچه مردمی است و پیش از اینکه مدیون سازمان ها باشیم مدیون مردم هستیم که همیشه پای کار هستند. ما شاهد جریان مردمی به صورت چشمگیر در غدیر بودیم که تبلور آن، جشن های خانگی مردمی است. اگر غدیر پر سر و صدا برگزار می شد چه بسا که عاشوراها خلق نمی شد. لذا غدیر باید با شور و نشاط برگزار شود.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان قزوین اضافه کرد: تلاش ما اقدامات بیشتر در حوزه محتوا و معرفتی است. یکی از موضوعات، زیارتنامه غدیریه امام هادی(ع) است. زیارت غدیریه زیارت مهجوری است که کمتر مورد توجه بوده که با تمرکز بر موضوع غدیر است و جزو ادعیه ای است که باید مستمر خوانده شود.

حق شناس خاطرنشان کرد: یکی از محورها در این دعای پرمحتوا، موضوع غدیر و انتصاب امیرالمومنین است که بسط داده شده و عصاره بیانات پیامبر در روز غدیر در این زیارت امام هادی آمده است و بیش از ۳۶ آیه از آیات قرآن در این زیارتنامه ذکر شده که به موضوع غدیر اشاره دارد.

وی افزود: همچنین تاریخ ولایت در زیارت غدیریه آمده است. وقتی زیارت غدیربه خوانده می شود، الهی بودن انتصاب ولی خدا توسط پیامبر را صحه می گذاریم و امسال از همه دغدغه مندان می خواهیم نگاه ویژه ای به زیارت غدیریه امام هادی داشته باشند و آن را در راستای بیان حقایق غدیر ترویج نمایند.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان قزوین یادآور شد: اگر بخواهیم جریان غدیر را کنیم و آن را به یک جریان سیال و مستمر تبدیل کنیم باید معارف غدیر را تبیین نماییم که این رسالت بزرگ هیات های مذهبی و رسانه هاست.

حق شناس در ادامه با اشاره به اجرای ویژه برنامه های بنیاد غدیر استان در ایام ولایت بیام کرد: برگزاری جشن ها و مراسمات متعدد، فرهنگ سازی زیارت غدیربه در بیش از سی مسجد در سطح استان، توزیع بیش از سیصد هزار پرس اطعام غدیر در سطح استان، بازسازی واقعه غدیر توسط برخی هنرمندان برجسته، سومین دوره جشنواره خوشنویسی غدیر، اجرای ۴۲۷ عنوان مراسم در دهه ولایت، مسابقات متعدد خطبه خوانی، مسابقه ملی کتابخوانی، مسابقه میر علمدار برای نوجوان و یک مسابقه ویژه کودکان، دو اثر فاخر هنری در حوزه سرود، نمایشگاه وقایع غدیر از زمان فتح مکه تا زمان شهادت امیرالمومنین بخشی از برنامه های این بنیاد است.

وی گفت: همچنین آذین بندی و فضاسازی شهر، شب شعر آیینی، ایستگاه های صلواتی، حضور مواکب اربعینی در سطح شهر، کاروان شادی غدیر، توزیع اقلام فرهنگی، بیش از ۲۳۰۰ جشن خانگی غدیر در استان، دوره تربیت مربی غدیر با حضور اساتید ملی، غرفه های قصه گویی غدیر در بوستان های پرازدحام، توزیع سی هزار بسته معیشتی از سوی سپاه، ۲۲۳ جشن در این ایام، دیدار با پیشکسوتان سادات، مرشدخوانی و‌ مرشدی غدیر از دیگر عناوین برنامه های ایام ولایت است.

 

دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان قزوین اظهار کرد: رسانه بهترین وسیله برای تبلیغ ولایت است و برنامه های دهه ولایت عملا از امروز با اقامه نماز عید قربان شروع می شود و تا ساعتی دیگر بزرگترین پرچم شهر با محتوای غدیر به اهتزاز در می آید.

 

حق شناس در پایان گفت: در سطح شهرستان نیز بیش از بیست هزار طبخ غذا در شهر قزوین، دیوار نویسی ۶۵۰ متر مربعی غدیر در سطح شهر قزوین از اقدامات بنیاد غدیر است و اینها بخشی از زحماتی است که خیرین و مردم ولایی قزوین تقبل کردند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار