نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی:

مطالبات اهالی قلم با هدف رشد هویتی البرز پیگیری می شود

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبات اصحاب قلم با هدف رشد هویتی البرز با توجه به رشد بودجه استان پیگیری می شود؛ در این مسیر همراهی اصحاب قلم و متولیان فرهنگ و هنر ضروری است.
کد خبر: ۹۴۴۳۵۶۹
|
۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، اهالی قلم طی نشستی به مناسبت گرامیداشت هفته قلم که به همت حوزه هنری و نهاد کتابخانه های عمومی استان استان و با حضور دکتر مهدی عسگری، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی و محمد مهرابی، رئیس حوزه هنری استان در سالن اجتماعات کانون شهید فهمیده برگزار شد، به بیان نکته ها و دغدغه ها و مطالبات فرهنگی خود پرداختند.

مطالبات اهالی قلم با هدف رشد هویتی البرز پیگیری می شود

دکتر مهدی عسگری، نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به اینکه رشد بودجه استان البرز طی دو سال گذشته بی سابقه است، گفت: مطالبات اصحاب قلم با هدف رشد هویتی البرز با توجه به رشد بودجه استان پیگیری می شود؛ در این مسیر همراهی اصحاب قلم و متولیان فرهنگ و هنر ضروری است.

وی با بیان اینکه رونق و تقویت انجمن های ادبی شعر و داستان یکی از برنامه هایی است که از سوی دفتر نمایندگی مردم استان البرز در مجلس شورای اسلامی پیگیری می شود، تأکید کرد: تقویت شاخص های هویتی برای استان یکی دیگر از راهبردهای اصلی در جریان برنامه های فرهنگی و هنری به ویژه در عرصه شعر و داستان نویسی است.

نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت انجام اقداماتی که بر اساس فکر، منطق و استدلال برنامه ریزی شده باشد، عنوان کرد: طراحی یک رویداد ملی استانی با محوریت جریان سازی شعر آیینی با هدف هویت بخشی و شاخص سازی می تواند مورد حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

به گفته عسگری، تشکل صنفی اصحاب قلم اعم از نویسندگان و شعرا با رویکرد انسجام فکری و هم اندیشی زمینه پیگیری و نتیجه بخشی است، حاکمیت و دستگاه فکری نسبت به رشد و پیشرفت عرصه ادبی رسالت ویژه ای دارند. اهل قلم اهل تمییز و تشخیص هستند و جایگاه آن ها در مطالبه گری بسیار ویژه است آنچنان که با پیگیری و مطالبه گری می تواند در مسیر احقاق حقوق مردم اهتمام ورزند.

محمد مهرابی، رئیس حوزه هنری استان البرز نیز ضمن به حق دانستن تمامی مطالبات اهالی قلم بیان کرد: بزرگترین مشکلی که در این استان وجود دارد، نوع نگاه مسئولین به مقوله فرهنگ و هنر است که به آن به عنوان یک بازیچه می نگرند. به عبارتی هیچ گاه در استان نگاه استراتژیکی به فرهنگ صورت نگرفته و همه مسائل تحت الشعاع همین نگاه نادرست است.

وی مطرح کرد: دکتر عسگری، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی به چند برابر شدن بودجه استان البرز اشاره کرد اما هیچ تغییری در بودجه فرهنگی این استان رقم نخورده و سرانه فرهنگی استان البرز نسبت به سایر استان ها در حداقل ترین سطح ممکن است.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار