خبرهای داغ:
مسئول سیره شهدا قم:

راه نجات امروز ما تمسک به فرهنگ ایثار و شهادت است

شاهرود_ مسئول سیره شهدا قم گفت: مبدأ عاشورا و مقصد ظهور است و شهدای ما در مکتب عاشورا تربیت شدند و در فرهنگ جهاد و شهادت رشد کردند تا زمینه ساز ظهور باشند.
کد خبر: ۹۴۴۳۳۴۱
|
۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶

راه نجات امروز ما تمسک به فرهنگ ایثار و شهادت است

به گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام حسین جوشقانیان در اولین یادواره شهدای شهرداری‌های استان سمنان در شهرداری شاهرود با اشاره به اینکه ما امروز در بین دو مقطع تاریخی قرار داریم، اظهار کرد: مبدأ عاشورا و مقصد ظهور است و شهدای ما در مکتب عاشورا تربیت شدند و در فرهنگ جهاد و شهادت رشد کردند تا زمینه ساز ظهور باشند.
او با تاکید بر اینکه تنها راه نجات ما امروز توجه و تمسک به فرهنگ ایثار و شهادت است، افزود: شهید طهرانی مقدم در هوافضا افتخار آفرید، اما ۶۰ کودک را سرپرستی می‌کرد و این بدان معناست که دستگاه‌ها باید تلاش و خدمت کنند، اما ما نسبت به رسالت شهدایی و ولایی خودمان چه کردیم؟
مسئول سیره شهدا قم گفت: شهدا با پای وظیفه و اینکه خدا را به حساب آوردند کار کردند، اما ما با پای غریزه و اینکه خود را به حساب آوردیم در حال حرکت هستیم.
جوشقانیان خاطر نشان کرد: ما باید به شهدا نزدیک شویم که هدفشان گذشتن از خود و به خدا رسیدن بود و ما امروز باید در این مسیر روشن قدم برداریم.
او با اشاره به اینکه در قرآن دو ولایت خدا و شیطان آمده است، افزود: امروز پرچم غدیر و عاشورا و اهل بیت دست رهبری انقلاب اسلامی است که نزد استکبار جهانی بزرگترین دشمن است، اما در این عصر چقدر برای منویات مقام معظم رهبری گام برداشتیم و حرکت کردیم؟
این روای و پژوهشگر دفاع مقدس با بیان اینکه امروز بعضی از انقلابی‌ها از نفس افتادند، پس باید مراقب باشیم، گفت: در قرآن آمده که هر کاری کنید خدا و پیغمبر و امام زمان می‌بیند، پس باید برای رضایت خدا و اهل بیت علیهم السلام قدم برداشت.
او با اشاره به سخن امام راحل که فرمود باید کسانی که در میدان مبارزه تلاش کردند به حاشیه نروند و انقلاب باید با این‌ها دنبال شود و کم سو نشوند، افزود: ما برای این انقلاب هزینه‌های سنگینی و طاقت فرسا دادیم و نباید بگذاریم منحرف شود.

در این مراسم که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد از دو خانواده شهید و ۱۵ ایثارگر شهرداری های استان سمنان تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار